Maar alleen "namens de gedupeerde onderhandelen" is niet wat door Dre wordt voorgesteld:
Het lijkt mij een goede aanvulling als er binnen de club iemand met expertise opstaat en zich sterk maakt NAMENS de 4000 leden naar Alfa Romeo Nederland toe en de evt dealers/garagisten. Eventeel met hulp van de Bovag or whatever.
Dus: in specifieke situaties, maar wel NAMENS de 4000 leden, en dus NAMENS de SCARB.
Dit heeft mogelijk wel een juridische impact, omdat er namens de stichting zou worden opgetreden. Nu ben ik niet bekend met de juridische kant van arbritrage of het optreden namens een groep maar ik vermoed dat dit niet zomaar kan zonder dat het consequenties zou kunnen hebben.
En daarbij: als er op persoonlijke titel, dus niet namens de SCARB, wordt gesproken mist het weer de kracht van de grote groep. Het zou juist mooi zijn als "wij" als Alfa liefhebbers een tegenhanger kunnen vormen tegen de grote organisaties als Alfa Nederland of zelfs dealer organisaties die ook steeds maar groter worden. Daar sta je als eenzame Alfa rijder met een probleem nu eenmaal minder sterk dan wanneer je een vertegenwoordiger van de club naast je hebt.
Al was het maar als problemen en de oplossing centraal worden gedocumenteerd, zodat er een beroep kan worden gedaan aan precendenten. Nu is het vaak aan de betrokkenen en hun stijve poot hoe verschillen van mening opgelost worden.