Als moderator moet je soms ineens heel anders tegen iets aankijken dan je als "jezelf" doet.
...
...en ik ben er zelf ook voorstander van dat het duidelijk is wie er moderaten.
Laat ik de knuppel eens in het hoenderhok gooien... waarom is het nodig te weten wie er aan het moderaten zijn? Zoals je zelf impliceert (als ik je woorden goed interpreteer), moet je als moderator je persoonlijke mening opzij zetten omdat je het beleid van een ander uitvoert en/of omdat je bij het moderaten andere belangen dient dan je persoonlijke belangen. Met andere woorden, Joop de Moderator staat eigenlijk redelijk los van Joop de Forummer of Joop het Clublid. Waarom is het dan interessant om te weten dat Joop de Forummer tevens de moderator is?
Ik begrijp de achterliggende emotie aan de ene kant best wel. Je wilt gewoon weten met wie je te maken hebt. Maar dat wil je vooral (ik zeg dus niet alleen maar) wanneer je het niet eens bent met wat er gebeurt. En juist dan ontstaan er voor Joop vervelende situaties, omdat mensen bij hem
persoonlijk hun gram halen voor de beslissingen die hij als
moderator moet nemen. Hoe terecht is het eigenlijk, en dit is als een open vraag bedoeld, dat mensen deze mogelijkheid willen hebben?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos