En als het nieuwe items betreft vragen of de verkoper ze als 'gift' of 'used parts' wil versturen, dat bespaart je invoerbelasting
. Dan wel de factuur uit het pakketje laten halen..
In dat laatste geval gaan ze zelf de waarde proberen vast te stellen en dat kan lang duren heb ik begrepen. En voor invoerbelasting in NL maakt "gift" al lange tijd geen verschil meer. Hoe het met "used parts" zit weet ik niet.
Hou er rekening mee dat wanneer je BTW e/o invoerrechten moet betalen, je van Tante Pos ook nog eens een bedrag in rekening krijgt gebracht voor de behandelingskosten (ik dacht iets van 17,50 of zo, niet weinig in ieder geval). Soms heb je mazzel en glipt er wel eens een pakketje tussendoor (vooral als het pakketje klein is), maar zo heel vaak gebeurt dat tegenwoordig niet meer.
Betalen met PayPal of de credit card kost alleen de
verkoper geld. Sommigen berekenen dit door, maar dat is tegen de regels van eBay.com, PayPal en de meeste credit card uitgevers.
Wanneer PayPal je Euros naar Dollars omzet, kost dat inderdaad in principe niets. Alleen wordt (uiteraard) wel een inkoopkoers gehanteerd voor je Euros. Met andere woorden: je dollars kosten ietsje meer dan de officiële koers, net als wanneer je ze bij de bank voor dollars zou inwisselen.
Verder is een registratie op PayPal snel geregeld en het is wel zo veilig. Alleen PayPal heeft nl. dan je credit card gegevens.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos