Vraagje aangaande uitvoer 'gesloopt' voertuig
Geplaatst: vr aug 07, 2015 14:21
Beste mede-alfafanaten,
Ik neem aan dat de algemene regel is zich eerst voor te stellen, geen nood, dit komt nog eens het project op gang komt. Voorlopig ben ik nog allerhande info aan het inwinnen en wat stukken aan het zoeken
Dit gezegd zijnde, ik zit met een probleempje
Ik heb onlangs een alfasud sprint overgekocht als bouwproject. De wagen was dus zo goed als volledig gedemonteerd maar alles zit erbij. De eigenaar had de Nederlandse papieren evenals het kenteken waar de auto 'ooit' in Nederland heeft op rond gereden. Papieren en kenteken kloppen ook met het chassisnummer dus ik dacht, hey, ik loop langs de RDW, vraag een uitvoerbewijsje en voila, ik kan richting Belgiƫ.
Helaas is dit te mooi om waar te zijn... Bij het opvragen van de gegevens bij de RDW blijkt de wagen de status 'gesloopt' gekregen te hebben. Hun verhaal: de wagen is in 1986 de laatste keer van eigenaar veranderd, zou in 1994 nog gereden hebben, opgegeven als geschorst tot eind 2005 en in 2009 als gesloopt doorgegeven geweest (toen sloop in eigen beheer geen probleem was).
Als ik echter met de vorige eigenaar praat, dan heeft hij hier total geen weet van.. Er werd nooit een schrapping aangevraagd, laat staan papieren en kenteken binnen geleverd. (RDW beweert dat eigenaar in fout is omdat hij verantwoordelijk was om de platen en papieren bij 'sloop' binnen te brengen).
Dussss.. mijn vraag is simpel: hoe verkrijg ik een exportbewijs van een wagen die officieel gesloopt is bij de RDW, maar volgens de papieren en kentekens nooit 'officieel' gesloopt is? :p
Contact met de RDW levert de meest dubbelzinnige en onzinnige antwoorden op zonder enig begrip van het verhaal aan mijn kant. Zij zien hun systeem en dat is wat er telt, al de rest is van geen belang voor hun...
Ik neem aan dat mijn papierwinkel in 2 delen zal moeten gebeuren?
1. er voor zorgen dat de wagen in Nederland opnieuw gekend is (in de juiste status), maar hoe doe ik dit?
2. eens 1 in orde is, exportpapieren aanvragen
Iemand zo al iets meegemaakt of iets gelijkaardig?
Alvast bedankt!
Mvg
David
Ik neem aan dat de algemene regel is zich eerst voor te stellen, geen nood, dit komt nog eens het project op gang komt. Voorlopig ben ik nog allerhande info aan het inwinnen en wat stukken aan het zoeken
Dit gezegd zijnde, ik zit met een probleempje
Ik heb onlangs een alfasud sprint overgekocht als bouwproject. De wagen was dus zo goed als volledig gedemonteerd maar alles zit erbij. De eigenaar had de Nederlandse papieren evenals het kenteken waar de auto 'ooit' in Nederland heeft op rond gereden. Papieren en kenteken kloppen ook met het chassisnummer dus ik dacht, hey, ik loop langs de RDW, vraag een uitvoerbewijsje en voila, ik kan richting Belgiƫ.
Helaas is dit te mooi om waar te zijn... Bij het opvragen van de gegevens bij de RDW blijkt de wagen de status 'gesloopt' gekregen te hebben. Hun verhaal: de wagen is in 1986 de laatste keer van eigenaar veranderd, zou in 1994 nog gereden hebben, opgegeven als geschorst tot eind 2005 en in 2009 als gesloopt doorgegeven geweest (toen sloop in eigen beheer geen probleem was).
Als ik echter met de vorige eigenaar praat, dan heeft hij hier total geen weet van.. Er werd nooit een schrapping aangevraagd, laat staan papieren en kenteken binnen geleverd. (RDW beweert dat eigenaar in fout is omdat hij verantwoordelijk was om de platen en papieren bij 'sloop' binnen te brengen).
Dussss.. mijn vraag is simpel: hoe verkrijg ik een exportbewijs van een wagen die officieel gesloopt is bij de RDW, maar volgens de papieren en kentekens nooit 'officieel' gesloopt is? :p
Contact met de RDW levert de meest dubbelzinnige en onzinnige antwoorden op zonder enig begrip van het verhaal aan mijn kant. Zij zien hun systeem en dat is wat er telt, al de rest is van geen belang voor hun...
Ik neem aan dat mijn papierwinkel in 2 delen zal moeten gebeuren?
1. er voor zorgen dat de wagen in Nederland opnieuw gekend is (in de juiste status), maar hoe doe ik dit?
2. eens 1 in orde is, exportpapieren aanvragen
Iemand zo al iets meegemaakt of iets gelijkaardig?
Alvast bedankt!
Mvg
David