Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8036
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

afneembare trekhaak kogel Stelvio (trimotive)

di jul 16, 2024 09:41

Gezocht voor mn zwagers' Stelvio; een losse trekhaak kogel. Merk van de trekhaak is TriMotive begreep ik.

Wie heeft m, o toeval, werkloos in de schuur liggen en wil er vanaf?

Hoor t graag, alvast bedankt, grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1639
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: afneembare trekhaak kogel Stelvio (trimotive)

di jul 16, 2024 11:02

Zijn meestal gewoon los te bestellen (via de dealer).
Anders een dealer opzoeken met nog een eigen onderdelenmagazijn, grote kans dat daar nog wel is wat rondzwerft.
Althans ik had in mijn Skoda / Seat tijd in het magazijn diverse trekhaak kogels liggen die overgebleven waren ( incl sleutels). 😉

Soms passen trekhaakkogels voor andere automerken ook, mits je dan zorgt dat je qua lengte en pasvorm iets vergelijkbaars of fractie langer pakt.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
alfachirurg
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 984
Lid geworden op: wo okt 03, 2007 13:19
Locatie: Nog wel
Contacteer: Website

Re: afneembare trekhaak kogel Stelvio (trimotive)

za jul 20, 2024 15:57

Ja zijn los te bestellen via dealer/distributeur….heb dit aan de hand gehad met mijn giulietta, miste ook de afneembare kogel……
Wat een gezeik, Brink/Thule reageerde niet op mail..toen een officiële distributeur gecontact….losse kogel konden ze bestellen idd, moest wel eerst een verklaring komen tekenen dat Brink/Thule niet aansprakelijk is voor het geval er iets mis zou gaan, tevens bij niet passen geen geld retour.
Heb uiteindelijk gewoon een geheel nieuwe originele Brink set aangekocht, de nieuwe kogelhouder uit de set gemonteerd en probleem opgelost, dit alles was nog goedkoper dan een losse kogel ook!!
En de rest, ja, gewoon al het overgebleven nieuwe spul in de oudijzerbak gesodemieterd!
WWW.ALFACHIRURG.EU
Instagram: ALFACHIRURG


Nu: Alfetta GTV6 '86, Alfasud TiQv1.7ie '83,
Ducati 888 strada '93, 33 QV serie 1,
Giulietta 1.6 JTDm Distinctive in Nero Etna.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8036
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: afneembare trekhaak kogel Stelvio (trimotive)

di jul 23, 2024 19:36

Dank voor de reacties. Soortgelijke actie zoals door de chrirurg hiervoor beschreven is ingezet. Compleet nieuwe set kopen om de kogel te kunnen gebruiken.. :evil:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1639
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: afneembare trekhaak kogel Stelvio (trimotive)

wo jul 24, 2024 15:49

Vreemd... ik heb tijdens mijn tijd op het magazijn ook een keer een garantieprocedure via Thule zelf kunnen regelen via de email.
Foto's van de oude kapotte kogel doormailen met alle gegevens en daarna kreeg ik een nieuwe terug.

En, en dan spreek ik over de regio Tilburg, ik kon via Broekhuizen Automaterialen altijd ook dergelijke aparte zaken geregeld krijgen die ik als merkdealer zijnde niet kon regelen, zoals trekhaak kogels of andere obscure onderdelen.
En verder had ik als magazijnchef altijd wel eea op voorraad liggen. Helaas is die tijd nu bijna voorbij aangezien magazijnen wegbezuinigd of gecentraliseerd worden, en mede daarom ook besloten de autowereld uit te gaan qua werk. :)
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Terug naar “Gezocht”