20 jaar geleden (wat vliegt de tijd) kocht ik mijn eerste Alfa 155 voor 3300 euro van de eerste eigenaar.
En dat bedrag is nu weer ongeveer het budget afhankelijk van of de Suzuki zijn vraagprijs oplevert.

Ik zoek géén project of hobbyauto met werk.
Voorkeur voor een standaard en frisse 156, 147 (5deurs) of 166 benzine met minimaal 120pk (1.6 tm 2.0 Twinspark of V6). Liever geen JTS. Ook geen diesel of selespeed automaat.
Max 2,5 ton op de teller, en met apk. Onderhoudshistorie mag altijd, maar belangrijker vind ik een recente factuur van bijv. distributieriem en alle toebehoren, geen extreem olieverbruik en geen elektrische storingen.
Gebruikerssporen geen bezwaar maar zichtbare deuken, kapotte bumpers of slechte lak zijn een no go. Geld ook voor versleten interieur en stoelen of vlekken in bekleding.
Na meer dan 25 verschillende Alfa's gehad te hebben ken ik de genoemde modellen allemaal ook vrij goed qua zwakke punten...

Andere modellen sluit ik ook niet helemaal uit: bijv
145, 146, 155, GT, 159.
Een 155 blijf ik gaaf vinden maar verwacht ik niet te vinden voor het budget. Raakt bovendien op leeftijd en ik wil er dagelijks mee rijden.
Een GT 1.8 16v TS is ook leuk maar een tikje onhandig met 2 kleine kids (kinderstoeltjes).
159 is ook een outsider, maar heb daar geen ervaring mee en dan zou ik toch liever een 166 hebben (of zelfs een Lancia Thesis, gewoon omdat het kan).
Kortom tips zijn welkom.
Het aanbod op marktplaats is mij bekend, staan enkele kandidaten op maar heb nog geen haast.