rboudewijns

Re: RE: Alfa komt met een mini ?

di dec 20, 2005 14:37

Iemand banden met Fiat of Alfa in Italie?? Misschien een goed idee :P

De lancia en Fulvia kunnen toch mooi samen van dezelfde band rollen? Pininfarina is hier nogal goed in :D
Eh??? :blue_confused:

Bedoel je: De Alfa "Sprint" en de Lancia Fulvia kunnen...
:oops: dat bedoel ik ja, bedankt voor de correctie :D

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

RE: Alfa komt met een mini ?

di dec 20, 2005 14:42

Zal zeker ook weer onbetaalbaar worden :cry:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

di dec 20, 2005 19:34

Is dit het eerste bewijs dat Marchionne de koers van Alfa Romeo wil wijzigen of is het ingegeven door het succes van de Mini en op het moment meer Mini's worden verkocht dan het complete Alfa Romeo gamma?? Wij wachten af....na het wegpromoveren van Kalbfell bespeur ik een verandering van toon en van ambitie. Men is ongeduldig en wil nu wel eens verkopen waar Kalbfell over de toekomst en een meerjarenplan sprak.

Marchionne said that the company's Alfa Romeo unit is the biggest issue for Fiat, and he said the unit needs to stop focusing exclusively on trying to match Bayerische Motoren Werke AG and instead aim the 147 compact model to compete with Volkswagen AG's Golf model.
Hoe lang heeft Kalbfell nou eigenlijk op die post gezeten? Volgens mij te kort om zich te kunnen bewijzen... Hoe hij over de toekomst van Alfa sprak (we kunnen niet blijven teren op de successen van weleer, we moeten ons eerst maar eens waarmaken) stond mij wel aan. En 'Focus'sen op het Golf segment? Daar is de concurrentie het hardst, met minimale marges... dan moet de opvolger van de 147 toch écht iets goeds zijn, waarbij de pers niet ten tijde van de introductie met voorserie-exemplaren wordt afgescheept... Als dan ook nog eens de service-organisatie op orde is...

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di dec 20, 2005 21:34

Es gibt Berichte, Sie hätten das Vertrauen in die Marke Alfa Romeo verloren. Was sind die Probleme von Alfa – und was mögliche Lösungen?

Das Alfa-Thema ist schwierig und einfach zugleich. Alfa ist eine großartige Marke mit weltweitem Renommee, verkauft aber weniger Autos als geplant. Um dieses Problem zu lösen, haben wir unlängst einen Wechsel im Management vorgenommen. Karl-Heinz Kalbfell wird sich auf Maserati konzentrieren und auf die künftige strategische Entwicklung der industriellen und kommerziellen Allianz zwischen Alfa Romeo und Maserati – der „Polo Sportivo“ (Sportwagen-Division, Anm. d. Red.) des Fiat-Konzerns. Antonio Baravalle, der bei Lancia einen großartigen Job gemacht hat und über großes kommerzielles Geschick und große Marketing-Fähigkeiten verfügt, wird das Tagesgeschäft von Alfa übernehmen.

In den vergangenen fünf Jahren gab es Gerüchte, Alfa könne in die USA zurückkehren. Wie sieht es damit aus?

Wir arbeiten daran, aber es wird nicht im nächsten Jahr geschehen.

Planen Sie immer noch, den Alfa-Verkauf in den USA mit dem Brera Coupé und Spider durch Maserati-Händler zu beginnen?

Das ist das wahrscheinlichste Szenario.

Een interview met Marchionne bron: automobilwoche.com

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

wo dec 21, 2005 10:19

Antonio Baravalle, der bei Lancia einen großartigen Job gemacht hat und über großes kommerzielles Geschick und große Marketing-Fähigkeiten verfügt, wird das Tagesgeschäft von Alfa übernehmen.
Die großartigen Job bei Lancia is mij even ontgaan... De Lybra heeft het in NL goed gedaan in het zakelijk segment, in bijv. Italië heb ik er niet zoveel van zien rijden. De Ypsilon heeft het daarentegen m.i. redelijk gedaan in Italië (mede dankzij massale dumping bij de auto-verhuur-maatschappijen), maar is in NL bijna een zeldzaamheid...

BEN BENIEUWD!!!

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 21, 2005 12:07

http://64.233.183.104/search?q=cache:DB ... l&ie=UTF-8

Opgenomen is een case studie Alfa Romeo na overname door Fiat. Even scrollen ( is dat eigenlijk een woord) naar beneden.

rboudewijns

wo dec 21, 2005 12:18

http://64.233.183.104/search?q=cache:DB ... l&ie=UTF-8

Opgenomen is een case studie Alfa Romeo na overname door Fiat. Even scrollen ( is dat eigenlijk een woord) naar beneden.
Ik snap hem niet? Wat bedoel je precies? Of kan ik het niet vinden?

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

wo dec 21, 2005 15:59

Mooie case studies!

Altijd leuk om de ontwikkelingen in de autobranceh weer even in perspectief te zien... Vele miljarden aan fusies en overnames uitgegeven en we zijn nog net zo ver als toen we begonnen... Nou, die miljarden hadden ze ook mogen besteden in de prijsstelling (of ontwikkeling) van modellen!

Maar goed, aangezien Alfa nu eenmaal onderdeel van het Fiat-concern is sta ik nog steeds open voor een "kleine Alfa" (Alfa Sprint?) en/of Lancia Fulvia. Misschien dat ik dan de Saxo VTS :oops: van m'n vriendin nog eens in kan ruilen voor iets Italiaans! (Geloof me, ik heb het al eerder geprobeerd, maar het lukt me nog niet helemaal)

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

wo dec 21, 2005 20:59

Nou een Mini in works uitvoering is anders HELEMAAL niet mis :!: Heb je met je Alfa toch een hele kluif aan :shock:
Een Astra OPC is ook snel, die maar bestellen dan? Ik heb met mijn 33 1.3 al een kluif aan de lichtste Polo, maar PK's zijn hier toch helemaal nicht im frage?
Nou een combinatie van stijl en snelheid heeft wel mijn voorkeur :!:

Er was een tijd dat je met je Alfa zowat alles eruit reed...helaas is die tijd voorbij :cry:
Alfa's blijven prachtig maar qua snelheid en kracht zijn de japanners en duitsers ons helaas toch echt voorbij gegaan :shock:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 21, 2005 21:26

Peugeot verklaarden aan de pers dat men een moderne GTi heeft gebouwd. Oftewel net als VW is iedere GTI minder leuk en weer zwaarder.  
Peugeot geeft zelfs aan dat men geen echte vervanger van de 205 GTI zal bouwen omdat de moderne koper comfort en verfijning wil en daarom geen
GTI bouwt puur op het rijplezier en snelheid. Wil niet zeggen dat 206 of moderne Alfa's geen bochten kunnen nemen integendeel maar de aanpak is verschoven.......voor mensen met benzine in het bloed zijn er gelukkig klassiekers. Zelfs al zou men op de retro tour gaan dan wordt het nog geen Sud want het is bedoeld voor de succesvolle carrieremensen met de modieuze brillen.........terwijl velen hier onder de schare doelgroep liefhebbers behoren.
De jaren 50/60 waren de echte autojaren met de focus op techniek en snelheid en geen gezeur waar de I-Pod moet worden aangesloten of bekerhouders.

Piet147Hart
Newbie
Newbie

wo dec 21, 2005 22:24

Als er een kleine Alfa komt heb ik hier zeker geen problemen mee. Hoe meer Alfa´s hoe beter. Maar... gezien het segment moet dit denk ik een toegankelijke auto zijn die niet te duur is en de kwaliteit piccobello moet zijn. Prijs is meestal het doorslaggevende argument is deze klasse. De Mini als uitzondering dan, maar die smoelt ook wel goed ook. Toch zie ik deze auto meer als een hebbedingetje. De Alfa moet echter wel een Alfa uitstraling blijven hebben en geen grijze muis. Kortom, wordt een moeilijke taak.

Piet

rboudewijns

wo dec 21, 2005 23:19

Als er een kleine Alfa komt heb ik hier zeker geen problemen mee. Hoe meer Alfa´s hoe beter. Maar... gezien het segment moet dit denk ik een toegankelijke auto zijn die niet te duur is en de kwaliteit piccobello moet zijn. Prijs is meestal het doorslaggevende argument is deze klasse. De Mini als uitzondering dan, maar die smoelt ook wel goed ook. Toch zie ik deze auto meer als een hebbedingetje. De Alfa moet echter wel een Alfa uitstraling blijven hebben en geen grijze muis. Kortom, wordt een moeilijke taak.

Piet
De mini is de reincarnatie van een icoon, gebouwd door kwaliteitsleverancier BMW en maakt dit ook waar; restwaarde is hoog!

Bij Alfa moeten ze dit inmiddels ook kunnen gezien de potentiele kwaliteit van de 159 en Brera, ik zou graag een reincarnatie van deze willen:

Afbeelding :wink:

Andretti Molletti

wo dec 21, 2005 23:28

Piet
De mini is de reincarnatie van een icoon, gebouwd door kwaliteitsleverancier BMW en maakt dit ook waar; restwaarde is hoog!

Bij Alfa moeten ze dit inmiddels ook kunnen gezien de potentiele kwaliteit van de 159 en Brera, ik zou graag een reincarnatie van deze willen:

Afbeelding :wink:
YESSSSS!

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 21, 2005 23:38

zouden we dat echt willen ? goeie vraag eigenlijk.......
ik zou 'm liever in ere laten denk ik.....
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

rboudewijns

wo dec 21, 2005 23:46

zouden we dat echt willen ? goeie vraag eigenlijk.......
ik zou 'm liever in ere laten denk ik.....
Hij moet ook niet precies hetzelfde zijn, maar wellicht een moderne interpretatie. Misschien zelfs niet heel erg gelijkend, maar wel vanuit het zelfde concept gedacht.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”