Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Alfa romeo 147 selespeed

di mar 21, 2006 12:12

terugschakelend met je stuurflippers zoals Schumacher dat als eerste deed in de F1
Die flippers, volgens mij was dat al in het Prost-tijdperk, maar zeker ver voor Schummi... [-X
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Andretti Molletti

RE: Alfa romeo 147 selespeed

di mar 21, 2006 12:16

nou sorry hoor... probeer ik me daar een mooi verhaal te flipperen.... :?

prost: :needcoffee:

;)

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

di mar 21, 2006 12:18

Sorry :oops:

ben al de hele ochtend in betweter-modus, ik ga mijn collega's wel weer lastig vallen... ;)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

di mar 21, 2006 12:24

's nachts, wat straatlantaarns branden geel. Geen hond waant zich meer op straat, het is te laat, te koud.. De schittering van de omgeving werp vage beelden in de ruiten, Q-Music draait oude '80 plaatjes en je bent na lange tijd weer bijna thuis. De lange rit was vermoeiend met overdag weer een hoop files en eigenlijk niet echt opschietende medeweggebruikers (in Toyota's ;) ). Het laatste stuk door de polder dwaal je wat weg in gedachten.. de schittering in de ruiten geven het idee van oude waterverf schilderijen, schilderijen zonder echt contrast.. een vieze Fangio lijkt voorbij te flitsen en daar staat ook al Enzo als broekkie te sleutelen aan een tipo... Carlos Chiti geeft Toinde hezemans nog even een schouderklop voordat hij instapt in zijn GTA, je schakelt terug voor een bocht en glimlacht.. Jeremy Clarkson flits voorbij met zijn fantastische commentaar en evenzo geweldige rijstijl.. brand wat banden op ve 147GTA.. Laatste stuk van de polderweg begint..nog slechts enkele lantaarns in een totaal verlaten landschap..vlak overzichtelijk en bekend als je broekzak...Je schakeld terug en de Selespeed geeft tussengas.. je accelereert met je 150pk naar idiote snelheden en rem scherp aan, schakelt terug en geniet van de gierende banden en gasgevende Selespeed. Licht onderstuur wat overgaat in messcherp bochtenwerk als je met het gas speelt..Een hardrocknummer galmt ineens uit de bose installatie net voor de laatste bochten en zweept je op.. Je vertrouwd volledig op je auto, de techniek van deccenia's op de diverse circuits. Ervaring van mannen met namen die alleen maar gezongen kunnen worden in een lofzang..met ruim 160 rem je aan voor een haakse bocht.. terugschakelend met je stuurflippers zoals Schumacher dat als eerste deed in de F1, zoals Alfa dat als eerste bracht in de serie auto's.. demotor wordt door de versnellingen gejaagd terwijl je hard inremt en uiteindelijk met dik 5000 rpm knalt i in twee :-({|= , je zet de auto.. zoekt de apex en geeft gas..schakelt op naar 3.. 4...zit in het rood... ziet de thuishaven.. daar in het schemer staan ineens langs de kant.. schumi, Chiti, Fangio, Larini, Farfus..Enzo..te applaudiseren. =D> .je stopt voor de deur.. ieder gezond man zou naar binnen vliegen naar zijn thuishaven, geliefde(s).. je blijft nog even zitten.. laat de motor nog even draaien en geeft je macina nog een klopje..je geniet nog even na van het stuk cultuurhistorie wat je heb mogen erven.. de emotie golft nog even door je heen.. en daar staat ze..je vriendin/vrouw/kids whatever.. terwijl je naar binnen holt, kijk je nog even om..om daarna de gelukkigste man van het universum te zijn...

Maar goed je kan ook een Golfje kopen hoor... :needcoffee:
er zijn zo veel goede auto's.. er is maar één Alfa Romeo!!
=D>
It's not easy, being green (kermit)

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di mar 21, 2006 13:30

terugschakelend met je stuurflippers zoals Schumacher dat als eerste deed in de F1
Die flippers, volgens mij was dat al in het Prost-tijdperk, maar zeker ver voor Schummi... [-X
Ik dacht dat Nigel Mansell de eerste was die met flippers schakelde in de F1. (in een Ferrari)
En volgens mij flopte dat helemaal bij de eerste persdemonstratie omdat hij niet wist hoe 't werkte ofzo.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Contacteer: Website

di mar 21, 2006 15:33

's nachts, wat straatlantaarns branden geel. Geen ....terwijl je naar binnen holt, kijk je nog even om..om daarna de gelukkigste man van het universum te zijn...
=D> =D> =D>

Niet alleen talent op het circuit maar ook literair :-)

Ik zat te wachten op het geflits van de toeschouwers (die dan de politie bleken te zijn) maar gelukkig heeft dit verhaal een happy end !
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Andretti Molletti

di mar 21, 2006 17:21

Afbeelding

Ik dank u zeer ! :lol:

Knaarski

wo mar 22, 2006 11:01

Ik heb de auto daar nieuw gekocht, en heb vanaf het begin al wat problemen met de computer, zo ook
nu weer hij geeft aan onvoelde druk olie motor maar ja de dealer haalt zijn schouders op.

Lijkt mij dat die lampjes niet zomaar gaan branden toch, ook regelmatig manament lampje wat brande.

En de dealer zegt ik zal mijn best doen bij de importeur, want je bent wel een klant, maar ik blijf erbij
dat ik een auto breng die gewoon goed rijd en krijg een auto terug die het niet meer doet, en de dealer
zegt dat had ook gebeurd als ik was blijven rijden, wat moet je hier mee??

Ik zit te denken om het eea bij de bovag aanhangig te maken want die rekening ga ik echt niet betalen,
desnoods een advocaat!!

Knaarski

wo mar 22, 2006 17:24

Ik heb de auto daar nieuw gekocht, en heb vanaf het begin al wat problemen met de computer, zo ook
nu weer hij geeft aan onvoelde druk olie motor maar ja de dealer haalt zijn schouders op.

Lijkt mij dat die lampjes niet zomaar gaan branden toch, ook regelmatig manament lampje wat brande.

En de dealer zegt ik zal mijn best doen bij de importeur, want je bent wel een klant, maar ik blijf erbij
dat ik een auto breng die gewoon goed rijd en krijg een auto terug die het niet meer doet, en de dealer
zegt dat had ook gebeurd als ik was blijven rijden, wat moet je hier mee??

Ik zit te denken om het eea bij de bovag aanhangig te maken want die rekening ga ik echt niet betalen,
desnoods een advocaat!!

Maar heb even voor een second opinion gebeld volgens een andere garage kan het zijn dat de nieuwe
distriebutie riem niet op tijd stond, en dat zei de monteur in eerste instantie ook, ga morgen even langs
bij een andere alfa dealer om het eea na te laten kijken.

Knaarski

Piet147Hart
Newbie
Newbie

za mar 25, 2006 21:50

Ook ik heb een Alfa gehad (33 1.7) , met Bovag garantie bewijs, en die heel veel geld aan reparaties gekost heeft. Op een gegeven moment vroeg ik me af welk onderdeel nog niet vervangen was. Na een APK beurt kwam er nog een lijstje met aanbevelingen. Toen even langs geweest bij een vroegere Alfa sub dealer in de buurt. Volgens advies van mijn normale garage moest o.a. het rechter voorwiel lager vervangen worden. Ga ik mijn auto halen zegt ie doorleuk, dat het helemaal niet nodig was. Ik verdenk mijn (vroegere) Alfa dealer dus van makkelijk geld verdienen. Maar uiteindelijk ben je het toch zat. Uiteindelijk ingeruild (toch nog met pijn in mijn hart want mooi was ie) en toen een Fiat gekocht. In 2004 toch weer een ALFA (147) gekocht (wel bij een andere dealer natuurlijk) en gelukkig dat ik ben....
Maar wie weet loopt het allemaal toch nog goed af. Hoge reparatiekosten zijn nooit leuk. Verder weet ik niet in hoeverre alle elektrische snufjes van invloed zijn. Mijn 147 is de gewoonste die er is zonder alle extra elektronische extra zaken en derhalve nog nooit problemen gehad :wink:

Ben benieuwd hoe het afloopt met je auto.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”