Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

Laten zoals het nu is.
21%
52
Laten zoals het was.
28%
69
Laten zoals het was maar met de toegevoegde optie voor de topic-starter om te bepalen of er wel of niet op zijn post gereageerd mag worden,+ altijd de vraagprijs vermelden.
50%
123

Totaal aantal stemmen: 244
Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

do apr 12, 2007 13:48

Dre, je hebt gelijk.

Maar ook jij bent mens en weet hoe bepaalde draadjes onstaan.

Neemt niet weg dat iemand daadwerkelijk zijn nek uit zal moeten steken om onze ` belangen` te behartigen.
Inmiddels is dit gebeurt en ik ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen, mocht mijn hulp noodzakelijk zijn wil ik dat bij deze aanbieden.
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

kai
Advanced Member
Advanced Member

do apr 12, 2007 13:49

We moeten natuurlijk niet overdrijven.

Ik ben geen lid meer.
Dat heeft ook te maken met de arrogante westerlijke instelling van de club en het bestuur.
We zijn hier in het noorden wel wat gewend natuurlijk.
Hoeveel procent van de gasopbrangsten krijgen we hier ook al weer ?

Vreemd is dit fenomeen. Een bestuur heeft het zo druk met zn eigen politieke spelletjes dat er geen tijd meer is het gezichtspunt te verbreden.
Zelfs in het kleine dorpje waar ik woon zie je dat het bestuur van de dorpsvereniging zich alleen over hun directe vriendjes en vriendinnetjes bekommert.
Er wonen nog geen 200 mensen in dit dorp!!
Er zijn veel meer Alfa Clubleden.
Moeilijk hoor....

En dan die ANDERE Alfa Club.
Waarom kunnen de twee clubs zelfs na jaren niet samengevoegd worden ?
Er word zoveel energie en geld verspeeld.
Versplintering.

Ik zou een grote club willen zien met regionale afdelingen.
Van elke regio heeft een persoon zitting in het bestuur.
In dat bestuur mogen van mij ook een onafhankelijke voorzitter en penningmeester of weet ik wat zitting hebben, als die maar ondergeschikt zijn aan de regio voorzitters.
Ze moeten slechts het geheel dienen, coordineren. Zorgen dat er niets dubbel gedaan of georganiseerd wordt.
De afdelingen kiezen zelf hun voorzitter en lokale bestuurtje. Ze kennen iedereen in hun eigen regio dus de banden worden sterker.
We moeten hier gewoon voorbeeld nemen aan de Hells Angels !!

Kai
Squadra Grunn

Edit: Ik zie net Dre's stukje.
Jij praat vanuit een positie waarin je iedereen kent. Jij behoort (behoorde?) tot de IN-Crowd.
Ik wil wel wat ondernemen maar ken niemand van het bestuur.
Bovendien wil ik me niet inzetten als dat instandhouding van de huidige structuur beoogt.
Geen democratie. Zegt dat niet genoeg ?

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 12, 2007 14:02

Ik was tot voor kort van plan een actieve rol te gaan vervullen voor de SCARB en het KB, maar dat is nu wel over.
Ik wacht de ontwikkelingen in dezen eens rustig af, ik ben heel benieuwd.
De SCARB geen democratie? Blijkbaar. Toch wel jammer om te doneren aan een dictatuur...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

do apr 12, 2007 14:37

lijkt me goed om een brief op te stellen naar het bestuur (wil ik doen maar ben wel geen lid meer..dus een "sterk" lid is mischien beter). samen met de handtekeningenactie als bijlage. brief zou dan mischien eerst op het forum komen zodat iedereen er op kan schieten...

iemand een idee hoeveel handtekeningen nodig zijn? minimaal 300 ?, halen we die wel?

met te weinig steun heeft een brief geen zin....
156

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

do apr 12, 2007 14:44

Statistiek: 4000 leden en zet dat eens af tegen de handtekeningen actie.. woow misschien wel 400 man? (lees slechts 10%)
Met getallen kun je alles bewijzen zegt men wel eens. 4000 SCARB-leden, waarvan hoeveel forum-gebruiker? Het gaat hier namelijk a priori om een forum-kwestie, dus het overgrote deel van de SCARB-leden dat het forum nooit gebruikt zou je voor een 'zinnig' percentage niet mee moeten wegen, lijkt mij.

Maar goed, ik geloof het verder allemaal wel en ga me verder niet in een discussie mengen, mijn standpunt lijkt me duidelijk.

Stop eens met posten hier en ga eens actief wat doen voor eigenlijk jezelf!!
En dat is ook precies wat ik vanaf nu ga doen: iets voor mezelf. Wie me kent en wie me ergens voor nodig heeft weet me te vinden. Ik houd niet helemaal op met posten, maar ik ga het wel heel erg beperken. Ik zit liever op een terras met een witbiertje. Het was leuk zolang het leuk was.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

do apr 12, 2007 14:53

Steek de hand in eigen boezem...

Ik zie tot nu toe alleen commentaar en veel gepraat hoe het niet moet.
De conclusie die ik als bestuur zou trekken is:

Alles waar HIER geen commentaar op komt is dus goed voor de leden!!!
De gemiddelde donatuer wil wel zijn mening geven, maar niet zelf iets doen.

Als het bestuur dus wel iets doet dan kan dat fout uitpakken, maar er gebeurt tenminste wat.
Forum: op een paar initiatief nemers na, veel mensen (niet eens allen donateur!!) die veel roepen maar niet echt energie willen steken in een geoliede SCARB.
Mogelijk dat de opmerkingen uit de Forumhoek dan wel gegrond zijn, maar de effectieve waarde is nagenoeg 0.
Meer dan een poll of handtekeningen actie komt er niet uit... :lol:

Statistiek: 4000 leden en zet dat eens af tegen de handtekeningen actie.. woow misschien wel 400 man? (lees slechts 10%)

Overigens is de stichting geen democratie!! Zij die het werk belangeloos doen hebben het voor het zeggen. Wat niet inhoudt dat ze niet luisteren, maar wel handelen.
Vaak pakt dat goed uit, soms wat minder. Ik ben van mening dat positief belonen beter werkt dan NEGATIEF belonen...
Wie heeft er van al de commentaargevers nu daadwerkelijk contact gezocht met het bestuur ??
Als ik mijn auto sneller wil maken zal ik zelf iets moeten doen, niet alleen roepen "vort vort"...

Wie de schoen past trekken hem aan, maar ondanks alle negatieve uitlatingen is G&G m.i. niet de reden dat er hier minder "hits" zijn.. dat komt door de eindeloze stroom kritiek en niet ter zaken doende postings...(stel je eens een clubrit voor waar iedereen loopt et klagen... :? )

I rest my case... :!:
De spijker op zijn kop! ( Vooral het vort vort gedeelte! 8) ) Bij deze mijn handtekening VOOR G&G die ik niet in het ondemocratische draadje kwijt kan. Het starten van dat topic is voor mij echt de limit! Ik stop er niet mee! En ga gewoon door! Jullie bekijken het maar, ik ga G&G lezen.
Dirk - Giulia2000TS

Peter
Junior Member
Junior Member

do apr 12, 2007 16:12

Oh, ik had mijn reactie in het verkeerde topic geplaatst, sorry.

Optie 3 is moeilijk te realiseren (ik beheer ook een phpBB board, kan me dat wel voorstellen), maar waarom dan niet gewoon de fora zoals ze waren en de nieuwe rubriek naast elkaar laten bestaan?
Dan kan de topicstarter meteen bepalen of hij reacties op zijn advertentie wil krijgen of niet.

Dat er zoveel mensen nu klagen en topics en handtekeningenacties opzetten zegt mij al genoeg.
Is het forum er voor de posters of voor de beheerders?

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

do apr 12, 2007 16:42

Steek de hand in eigen boezem...

Ik zie tot nu toe alleen commentaar en veel gepraat hoe het niet moet.
De conclusie die ik als bestuur zou trekken is:

Alles waar HIER geen commentaar op komt is dus goed voor de leden!!!
De gemiddelde donatuer wil wel zijn mening geven, maar niet zelf iets doen.

Als het bestuur dus wel iets doet dan kan dat fout uitpakken, maar er gebeurt tenminste wat.
Forum: op een paar initiatief nemers na, veel mensen (niet eens allen donateur!!) die veel roepen maar niet echt energie willen steken in een geoliede SCARB.
Mogelijk dat de opmerkingen uit de Forumhoek dan wel gegrond zijn, maar de effectieve waarde is nagenoeg 0.
Meer dan een poll of handtekeningen actie komt er niet uit... :lol:

Overigens is de stichting geen democratie!! Zij die het werk belangeloos doen hebben het voor het zeggen. Wat niet inhoudt dat ze niet luisteren, maar wel handelen.
Vaak pakt dat goed uit, soms wat minder. Ik ben van mening dat positief belonen beter werkt dan NEGATIEF belonen...
Wie heeft er van al de commentaargevers nu daadwerkelijk contact gezocht met het bestuur ??
Als ik mijn auto sneller wil maken zal ik zelf iets moeten doen, niet alleen roepen "vort vort"...

Wie de schoen past trekken hem aan, maar ondanks alle negatieve uitlatingen is G&G m.i. niet de reden dat er hier minder "hits" zijn.. dat komt door de eindeloze stroom kritiek en niet ter zaken doende postings...(stel je eens een clubrit voor waar iedereen loopt et klagen... :? )

I rest my case... :!:
Volgens mij leven we in de tijd van 'user created content'! Dit is een mening die daar m.i. niet op aansluit. Immers iedereen die op het forum post, draagt positief bij aan de Scarb 'Community'' - onafhankelijk van de inhoud of strekking van die post. De vele verschillende en uitlopende meningen bepalen de waarde van het forum. Op Youtube staan ook filmpjes waar niet iedereen het mee eens is...

Iedereen die op het forum post die steekt daar energie in...ik weet zeker dat de mensen die hier in dit topic gepost hebben daar per week vele uren aan spenderen..jij noemt dat NIETS doen - ik noem dat een substantiele bijdrage aan de SCARB leveren...net als het klaverblaadje dat gemaakt wordt door verschillende mensen...dat noem je toch ook niets doen...het forum wordt gemaakt door de LEDEN!?

Positief zou zijn indien het Scarb bestuur met zijn tijd mee zou gaan en meer (geld) zou investeren in het online gebeuren ipv alles in een glossy magazine. Liever een goedkoper gedrukt exemplaar van het Klaverblaadje zodat er een flinke investering in het forum kan plaatsvinden...

/Hans

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

do apr 12, 2007 17:13

Hans, juist het klaverblaadje is het uithangbord van de club.
Dre, ik vind jouw stelling te kort door de bocht, ook ik heb me jarenlang ingezet voor de SCARB en er meer dan genoeg tijd in gestoken.
Om niet te spreken van het feit dat ik al jaren donateur ben zonder op het spettacolo na gebruik te maken van de diensten van de SCARB. Ik betaal toch een fors lidmaatschapsgeld voor dat ene evenement. Waar ik ook nog eens al jaren aanwezig ben voor de Trofeo dus ik zou geeneens lid hoeven te zijn. Toch ben ik dat wel.
En juist daarom vind ik dat ik A een mening alhier mag ventileren, en dat B ook het ventileren van die mening een bijdrage is aan de SCARB. Daar draait het geheel nu juist om.
Er is een voormalige situatie en een huidige.
Goed. Men heeft om moverende redenen gekozen voor de huidige situatie. Tot zover heb ik daar vrede mee.
Naar blijkt is de huidige situatie NAAR MIJN MENING en die van vele anderen GEEN VERBETERING. Integendeel. Ergo dat een aantal mensen waaronder ikzelf dus bij dezes aangeven terug te willen naar de VOORMALIGE situatie.
Dan vind ik voor een modern medium als een internetforum het gegeven 'een brief schrijven' onzinnig. De meningen zijn alhier prima te lezen.
Ik en anderen hebben reeds aangegeven dat naar ons idee het aantal hits afneemt.
Oorzaak : de huidige situatie.
Zou empirisch aangetoond worden dat het aantal toeneemt , of gelijk blijft, dan hou ik verder mijn klep.
Wat die 3500 leden betreft die NIET op het forum zitten, daar gaat het me niet om.
Wat wil de average forumgebruiker, al dan niet SCARB donateur.
Of je lid moet zijn van de SCARB om je mening te laten tellen is een andere discussie. Wellicht wel, maar daar gaat het nu niet om.
Kortom: er is een probleem, er worden oplossingen aangedragen. Toto dusver, wellicht met redenen omkleed, nog geen commentaar van het bestuur.
Ik wacht dat rustig eerst eens af. De SCARB hoeft absoluut geen democratie te zijn, maar dient WEL te luisteren naar het merendeel der leden.
In dezes de forumleden. Als de SCARB een duffe saaie rit houdt waar het jaar daarop niemand op af komt, en de club houdt vast aan die duffe saaie rit, wie zit er dan fout?
Dat slechts 500 van de 4000 leden regelmatig ritten rijdt bijvoorbeeld, doet daar dan toch ook niets aan af?
Als er dan geklaagd wordt dat de SCARB geen leuke ritten organiseert, ja DAN gaat jouw argument op.
We zullen zien!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

do apr 12, 2007 17:23

Rik, ik ben het in zoverre met je eens. Eigenlijk moet deze online-discussie voldoende zijn om terug te gaan naar de oude situatie. Maar uit ervaring weet ik dat een brief, wat niet van deze tijd is, kan helpen bij de besluitvorming cq steun voor een meerderheid in het bestuur. Dan is ook mijn vraag, Hoeveel mensen van het bestuur zijn actief op het forum en lezen deze discussie...?

Ik hoor nu al de mogelijke commentaren tijdens de vergaderingen, och ja het forum....vul dat verder maar in :wink:
156

Andretti Molletti

do apr 12, 2007 17:30

We hebben 4046 geregistreerde gebruikers
Staat gewoon onder aan de pagina.
Wat ik ook nergens heb geventileerd is wat ik wil. Dus ik heb de poll ook niet ingevuld.
Wat ik dan lees is een invuloefening en alleen tegenargumenten.
Jaren lees ik dat er een G&G moet komen waar er niet gereageerd mag/moet kunnen worden en dan is het weer niet goed.
Zelf ben ik van mening dat een G&G naast de huidige verkoop etc kan bestaan.
Alleen heb ik zoiets van als ik dat echt zo graag wil dan kan ik dat op het internet gaan schreeuwen of ik kan erachteraan gaan en eens iemand van het bestuur aanspreken.
Ik kies voor het laatste, het eerste werkt niet zoals we inmiddels gezien hebben.. althans niet snel genoeg voor velen.
@Rik: trofeo staat los van de SCARB! En alle 4000 leden zijn op het forum :lol:
Getallen geven de democratie aan die vele posters hier heilig achten... zonder te lezen wat de constructie van de SCARB is, is niet slim... Democratie is voor de meeste niet weggelegd :wink:

Iets doen voor de club is niet achter een schermpje in de huiskamer je mening ventileren, maar actief iets organiseren, schrijven of whatever, waar meedere leden mee geholpen zijn en met betrekking tot hun Alfa bezit!
En zo kan ik wel doorblijven gaan... maar ik rest mijn case weer :mrgreen:
Ik schik in de dictatuur van de meest geweldige alfaclub van Nederland!
Met de mooiste ritten, de beste meetings, de gezelligste leden en de aller aller mooiste circuitmeeting.
En tot slot met het tot beste uitgeroepen clubblad van de heeeeeeeeeeeeele wereld, omdat het zo lekker glossy is!!!!
Met dank aan: http://www.alfaclub.nl/contact.php?lang=nl en vele vele anderen!!![/quote]

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 12, 2007 17:33

Iets doen voor de club is niet achter een schermpje in de huiskamer je mening ventileren, maar actief iets organiseren, schrijven of whatever, waar meedere leden mee geholpen zijn en met betrekking tot hun Alfa bezit!
Grappig dat ik daar nu juist helemaal geen zin meer in heb en terug ga naar de basis: zelf een paar Alfa's hebben en er plezier aan beleven met een paar bekenden.

Andretti Molletti

do apr 12, 2007 17:34

Grappig dat ik daar nu juist helemaal geen zin meer in heb en terug ga naar de basis: zelf een paar Alfa's hebben en er plezier aan beleven met een paar bekenden.
En dat is de schuld vd SCARB? :shock:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 12, 2007 17:38

Ja. Ik ga niet donateur zijn om me dan vervolgens bij een nota bene vrij toegankelijk gedeelte van de SCARB te laten koeioneren. Je kunt je niet voorstellen wat een hekel ik er aan heb om iets opgelegd te krijgen zonder daar iets aan te kunnen doen. Vandaar dat ik het verder wel gezegend vind zo. Ik doe vanaf volgend jaar nergens meer aan mee, en SS2007 ga ik misschien ook al niet eens meer meemaken. Eens kijken of Marian er nog zin in heeft, ik in ieder geval niet meer.

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

do apr 12, 2007 17:41

Niet van de SCARB, maar waarschijnlijk wel van de halstarrige houding in deze van het SCARB bestuur. (tot nu toe) Maar laten we nu ook nog even afwachten wat er al dan niet op de volgende vergadering van het bestuur besloten gaat worden omtrend dit forum. Naar mijn idee kan er niet veel anders gebeuren dan het te koop en gezocht weer terug op het forum. En dan naast het G&G, Volgens mij is dan iedereen tevreden?

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”