Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: zijn alfa-bumpers zelfklevend of zo ? %$%!@

ma jun 18, 2007 13:21

ik heb ook heel vaak klevers. ookal rij ik 10 km sneller dan de max, en zit er altijd een achter. de enige plaats waar ik rustig zonder klever kan rijden is de snelweg :roll:

heel vreemd
''Drive tastefully''

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jun 19, 2007 15:19

op de snelweg vind ik het wel leuk, zeker met de giulia
even naar de rechterbaan en dan het gas erop..... :lol:
(en dan die blikken vanuit bv een porsche die er totaal niets van snappen dat ze met heel veel pijn en moeite nog maar net mij voorbij gaan als de snelheid al ver boven toegestande snelheid is gekomen, of vanuit andere auto's die me dan niet voorbij komen, heerlijk...... :lol:)
daarna gewoon weer het gas los, en dan komen ze voorbij hoor, kijkend wat voor auto het nou is en meestal ook nog met het duimpje omhoog en breed glim-lachend.... :wink:

in gevallen dat het al druk is vind ik het zwaar irritant, maar goed ik blijf gewoon lachen want heb me in het verleden al veel te vaak druk gemaakt en wat schiet het nou op? Je doet er niets mee winnen, alleen maar verliezen. Dus lekker laten gaan. :idea:
(goh, zou ik nu echt verstandig gaan worden?? :? :roll: )
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

paulsteeman
Guru
Guru

di jun 19, 2007 20:14

Net mijn remmen vervangen voor spargo, da`s de eerste waarschuwing, als dat niet helpt haalt ie maar in (als ie er dan voorbijkomt....)

stout, mag niet, gewoon blijven rijden, dan halen ze maar in

paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

maxime
Newbie
Newbie

di jun 19, 2007 21:39

Ze vinden het gewoon een mooie AUTO maar kunnen hem zelf niet betalen :lol:

Blijf gewoon lachen en vriendelijk tegen ze :D

misschien hebben ze zelf altijd wel een alfa willen hebben en zijn gewoon jaloers

Zelf : alfa spider type 4 1992
alfa spider type 4 1991
alfa 33 Imola 1,4 boxer

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

wo jun 20, 2007 15:19

zo en nu mijn oplossing... koop of een enorm snelle alfa of een 164 (en daarna een 166) en je heb echt geen last meer van die klevers... de enorm snelle alfa spreek voor zich neem ik aan... maar de 164 zal ik is ff uitleggen... de tuut is nogal groot en dus heb je eigelijk helemaal niet het iedee dat men dicht achter je zit (je heb per slot van rekening nog meer dan 2 meter acht je aan auto) en zonne wering doet ook wonderen... al moet ik zeggen dat de 166 daar iets in tegenvalt. geen zonnewering (komt nog) maar wel 2 meter + tuut achter je hol echter valt dat minder op omdat de 164 een wat "robustere" kont heb...

maar ik vermaaak me altijd weer als ik dan ff gas geef als ze nou echt irritant worden... en denk dan alleen maar --> ciaooo ;-) (ps met een 3v6 24 klepert lukt het best... mn ex 33 was een imola met omp blaaspijp --> misschien ook een optie, die maakt nogal herrie ;-) )
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: zijn alfa-bumpers zelfklevend of zo ? %$%!@

wo jun 20, 2007 15:22

misschien hebben ze zelf altijd wel een alfa willen hebben en zijn gewoon jaloers
Dat is het, het is niet niks om achter een alfa te rijden. helemaal zo'n collectors item niet. ze zijn verschrikkelijk jaloers in hij doorsnee auto :P
''Drive tastefully''

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

wo jun 20, 2007 15:28

Dat is het, het is niet niks om achter een alfa te rijden. helemaal zo'n collectors item niet. ze zijn verschrikkelijk jaloers in hij doorsnee auto :P
het is misschien ook wel waar... mn pa bijv. die wilde altijd een alfa. reed super maar hij durfde het nooit aan omdat het nogal "slechte" autos waren in zijn tijd (en ik praat over de tijd dat hij verstandiger was dan wij allemaal bijelkaar, hijs nu 73)

maar nu (nadat ik een alfa kocht en totaal geen problemen ermee had) rijd hij ook alfa... en dagelijks zie ik die grote grijns op zn smoelwerk ;-)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

do jun 21, 2007 02:06

Auto kopen met achterruitenwisser + -sproeier (met apart tankje, niet dezelfde als van de voorsproeiers) en die vullen met een of andere zooi en recht naar achter richten. Dan even sproeien als er weer eentje kleeft :mrgreen:

Zelf nooit uitgeprobeerd btw (bovendien doet de sproeier het niet meer :?), heb het dus ook niet zelf verzonnen.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 21, 2007 09:30

Auto kopen met achterruitenwisser + -sproeier (met apart tankje, niet dezelfde als van de voorsproeiers) en die vullen met een of andere zooi en recht naar achter richten. Dan even sproeien als er weer eentje kleeft
haha, en ik wel... (alleen wel met water), die spoot zo de stoep op of als je reed naar achteren toe. (zo leuk om te sproeien als je rustig langs de stoep rijd, dara is dat ding van een 33 ook voor gemaakt volgens mij) :lol: :lol: :lol:

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 21, 2007 13:31

Auto kopen met achterruitenwisser + -sproeier (met apart tankje, niet dezelfde als van de voorsproeiers) en die vullen met een of andere zooi en recht naar achter richten. Dan even sproeien als er weer eentje kleeft :mrgreen:

Zelf nooit uitgeprobeerd btw (bovendien doet de sproeier het niet meer :?), heb het dus ook niet zelf verzonnen.
Nee, nee, nee.

1) Bougie in uitlaat lassen. Schakeling maken die reguliere ontsteking onderbreekt en bougie in uitlaat activeert. Vlammetje.
2) Separaat tankje met diesel naar uitlaat leiden en het zaakje laten ontsteken. Wolkje.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 21, 2007 15:27

Nee, nee, nee.

1) Bougie in uitlaat lassen. Schakeling maken die reguliere ontsteking onderbreekt en bougie in uitlaat activeert. Vlammetje.
2) Separaat tankje met diesel naar uitlaat leiden en het zaakje laten ontsteken. Wolkje.
ooooooooo, maar als we zo gaan denken kan het nog makkelijker, pijpje aan je uitlaat lassen naar een tankje toe, daarin koelvloeistof.

heb je een klever, dan zet je hem gewoon in de witte rook :lol: :wink:

tommie
Guru
Guru

do jun 21, 2007 20:53

sla olie kan ook :P

ken iemand met een Caddy convertible die ook zoiets gemaakt heeft :D
als de motor (en uitlaat dus) warm is, injector van een mitshubishi aan apart tankje met slaolie, systeem aan en roken maar...
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Bou

do jun 21, 2007 21:33

Ook leuk: Een kennis van mijn broer had op zijn hoedenplank een vijfhonderd watt halogeen bouwlamp gemonteerd en aangesloten op een van de knoppen op zijn dash dan ben je ook redelijk snel van je klever af..... Het verhaal verteld helaas niet hoe het daarmee is afgelopen want echt legaal is het volgens mij niet.

Ikzelf heb een bloedhekel aan al die klevers op mijn voorbumper :wink:

kellzz

za jun 23, 2007 01:45

stom links blijven rijden op de snel en wachten tot hij probeert in tehalen van rechts en dan gas geven tot hij jou n iet voorbij kan gaan ( links blijven kleven naast een andere auto op de rechter baan) en als hij weer achter je rijd je rem aan tikken.
en daarna gas erop!!
werkt perfect bij mij :thumbs:

pb2k
Advanced Member
Advanced Member

di jun 26, 2007 08:26

Wat ik doe zeg ik niet, is niet veilig :lol:
ik ook, schade is voor hem :twisted:
Bertone GTJ 1975 2.0 (helaas die is weg) / Lancia dedra 1.8 vvt
na mijn studie weer een bertone ! :) (2011)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”