GT GTV GTV6

RE: Aantallen Alfa Romeo's in Nederland op dit moment deel 2

di okt 23, 2007 22:14

Ik hou de database bij van de Alfetta GT,GTV,GTV6 en ik kan iedereen verzekeren
dat er meer rond rijden/bestaan dan iedereen denkt.
Heb nu even geen tijd om het na te zien. :oops:

Roeltje 164

Re: RE: Aantallen Alfa Romeo's in Nederland op dit moment de

di okt 23, 2007 22:25

He Kas, vertel mij dan hoe het wel zit, de info ligt niet voor het oprapen hoor!! en er klopt weinig van i.d.d. met sommoige modellen, maar er zit wel een bepaalde tendens in, waarom altijd zo negatief!!!!!!

Roel
Sorry. Ik zal het anders schrijven. Deze lijst klopt niet veel van. Als ze alle types door elkaar gaan gooien dan heb je er niets aan dus. Dat probeer ik te zeggen. Ik heb de juiste cijfers ook niet maar dat heeft niemand dus. Er staan heel veel import Alfa`s geregistreerd onder een nummer aanduiding. Dus ipv Giulietta of 75 staat er dan 56b oid. Waar vallen die dan onder? En verder maakt het mij allemaal niet zo heel veel uit. Ik lig er niet wakker van dat er 75ers op de sloop belanden. Dat gebeurt toch wel. Aan de andere kant komen er veel via import Nederland weer binnen dus voor de meeste liefhebbers is er altijd wel 1 te vinden. Is dit positiever zo?
Hoi Kas, ik heb de aantallen aangepast en die van jouw database gebruikt, daarvoor dank, ook heb ik van een aantal registerleiders hun werkelijke aantallen gekregen en aangepast, de Junior Zagato is toegevoegd.
Ja zo is het positiever Kas, thanx :lol: 8)

Mochten mensen toch de database van de GTV-6 en of de Sei of whatever welk model goed gescheiden hebben dan hou ik me aanbevolen zodat we een redelijke richtlijn kunnen maken.
het is een utopie om een werkelijk kloppende lijst te kunnen presenteren, maar een indicatie is ook al mooi en daarbij is de hulp van registerleiders en / of mensen met een database erg belangrijk.

met vr gr Roel :wink:

Roeltje 164

Re: RE: Aantallen Alfa Romeo's in Nederland op dit moment de

di okt 23, 2007 22:26

Ik hou de database bij van de Alfetta GT,GTV,GTV6 en ik kan iedereen verzekeren
dat er meer rond rijden/bestaan dan iedereen denkt.
Heb nu even geen tijd om het na te zien. :oops:
Das mooi , dan maak je even tijd toch, even de komende dagen, alvast bedankt..
Dan pas ik het aan in het overzicht.

Gr Roel

GT GTV GTV6

RE: Aantallen Alfa Romeo's in Nederland deel 2 lijst aangepa

wo okt 24, 2007 00:04

GTV6 rood +/- 61
GTV6 zwart +/- 48
GTV6 zilvergrijs +/- 41
GTV6 grigio nube +/- 63
GTV6 bruin/rood +/- 9
GTV6 groen 1
GTV6 paars 1
GTV6 oranje 1
GTV6 geel 2
GTV6 blauw 2
GTV6 wit1

227 stuks

GTV 2l

rood +/- 52
zilvergrijs +/- 27
grigio nube +/- 16
zwart +/- 15
blauw +/- 16
wit +/- 4
bruin +/- 3
groen +/- 3
geel 1
beige 1

138 stuks

GT

rood +/- 12
zilvergrijs +/- 3
goud 2
paars 1
Groen +/- 3
bruin +/- 3
créme +/- 2
wit +/- 4
blauw +/- 5

35 stuks

Ik heb er nog meer in mijn database staan +/- 460 stuks,maar bij de RDW staat er bij NVT.
En ik heb kentekens van GT GTV GTV6en die nu zijn gesloopt of geexporteerd o.i.d.

Ik hoop zo een redelijk beeld te hebben gegeven.
En dat er toch nog meer mensen zich aanmelden bij mijn database.
Ook als ze er één hebben gehad en er het kenteken nog van weten
of er nog foto's van hebben.
Dit heb ik in twee jaar verzameld.

Roeltje 164

RE: Aantallen Alfa Romeo's in Nederland deel 2 lijst aangepa

wo okt 24, 2007 06:41

Thanx, :thumbs:

Ik heb de aantallen aangepast, hopende dat het nu ergens op lijkt, is dit niet het geval, dan hoor ik het graag..

Gr Roel :wink:

Gebruikersavatar
Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 689
Lid geworden op: za aug 18, 2007 17:51
Locatie: Zoetermeer
Contacteer: Website

RE: Aantallen Alfa Romeo's in Nederland deel 2 lijst aangepa

wo okt 24, 2007 06:55

fantastisch, leuk zo'n lijst, bedankt :)

Roel hoest nou?? 8)
Het begon allemaal met de 33..

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Nu: AR GT 2.0 JTS Distinctive
Lease: AR Stelvio Veloce
Project: 33 1.7 16V QV S

Roeltje 164

Re: RE: Aantallen Alfa Romeo's in Nederland deel 2 lijst aan

wo okt 24, 2007 14:57

fantastisch, leuk zo'n lijst, bedankt :)

Roel hoest nou?? 8)
Ik hoest goed af en toe 8)

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Aantallen Alfa Romeo's in Nederland deel 2 lijst aangepa

wo okt 24, 2007 16:35

Mmm,

als t lijstje al zou kloppen zou ik ruim 7% van alle Nederlandse giulietta's bezitten.... :P
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: Aantallen Alfa Romeo's in Nederland deel 2 lijst aangepa

wo okt 24, 2007 17:12

Interessante lijst. Zal ongetwijfeld niet 100% precies kloppen, maar wat dan nog, wat koop je voor een 100% kloppende lijst? Geeft gewoon een leuke indruk zo.

Maar ik begrijp dat deze cijfers van de overheid komen? Gewoon even wat suggesties van deze newbie:
- Misschien kan de overheid de Sei wel vinden als ze naar Alfa 6 zoeken?
- En zou het kunnen dat de Bertones deels bij de Giulia's zijn opgeteld en deels als GTV 2000, GTA, etc. zijn geregistreerd? Of heb je dan weer te weinig Giulia's?
- De Sud Sprint, die heette toch in z'n laatste jaren officiëel alleen nog maar Sprint? Onder die naam zijn er misschien ook nog een stel te vinden.
- En ik mis de Berlina's nog.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Roeltje 164

Re: RE: Aantallen Alfa Romeo's in Nederland deel 2 lijst aan

wo okt 24, 2007 19:20

Interessante lijst. Zal ongetwijfeld niet 100% precies kloppen, maar wat dan nog, wat koop je voor een 100% kloppende lijst? Geeft gewoon een leuke indruk zo.

Maar ik begrijp dat deze cijfers van de overheid komen? Gewoon even wat suggesties van deze newbie:
- Misschien kan de overheid de Sei wel vinden als ze naar Alfa 6 zoeken?
- En zou het kunnen dat de Bertones deels bij de Giulia's zijn opgeteld en deels als GTV 2000, GTA, etc. zijn geregistreerd? Of heb je dan weer te weinig Giulia's?
- De Sud Sprint, die heette toch in z'n laatste jaren officiëel alleen nog maar Sprint? Onder die naam zijn er misschien ook nog een stel te vinden.
- En ik mis de Berlina's nog.
Thanx voor je input, hier kan ik iets mee.

Ik ga het ze vragen....

Zo kan je het ook bekijken, i.d.d Alfa 6 das een goeie :roll: :wink:

Gr Roel :wink:
Latre kom ik hier op terug als ik antwoord heb, normaal moet je ook voor deze info betalen maar ik kon ze uitleggen dat we een grote Alfaclub zijn, dus waren ze erg coulant en hoefde ik niks te betalen, wel moest ik bijna 2 1/2 week op antwoord wachten maar goed.

Ciaooo

Gr Roel

Gebruikersavatar
Zagato_Olaf
Junior Member
Junior Member
Berichten: 70
Lid geworden op: vr sep 28, 2007 23:07
Locatie: Bussum

RE: Aantallen Alfa Romeo's in Nederland deel 2 lijst aangepa

wo okt 24, 2007 23:47

Ha Roel,

Goede actie, die lijst! Dankjewel voor het verrichte werk. het is inderdaad niet makkelijk om een goede lijst te krijgen. Dus gewoon werken met de lijst die we nu hebben en laten aanvullen/corrigeren door de leden van onze club/registers! Zo doen we dat in ons register ook. Het edele handwerk, het internet afspeuren, oude foto's napluizen, gegevens checken, mensen vragen hun ogen open te houden en te melden, etc...

En over de interpretaties van de aantallen; dat geldt ook voor de Junior Zagato. Zo staat mijn auto bijvoorbeeld gekentekend als 'Zagato GT 1300 junior'. Nu ben ik benieuwd hoe dat door de database beheerders is verwerkt. Zou me niet verbazen als hij in de lijst onder de GT 1300 junior terecht is gekomen. Kan me er iets bij voorstellen!

Op dit moment staan er niet 59 maar 60 Junior Zagato's (1300 en 1600) op kenteken die zijn gechecked door mij op de RDW site. Er is er gisteren weer een bij gekomen! Echter; nog niet officieel geimporteerde auto's, auto's in een lange restauratie waarvan het kenteken is afgemeld, kale body's en allerlei andere redenen maken dat we veel meer JZ's in ons register hebben.
Daarmee komt het totaal op meer dan 100.

Groet! Olaf Roeten
Zagato_Olaf (Olaf Roeten)

SCARB nr.1078 sinds 1984
Register Junior Zagato Holland

GT 1300 Junior Zagato 1972 (#1801112)
GT 1300 Junior 1974
Nuova Super 1600 Lusso 1977
Sud 5M 1980 (gone)

mysterialj
Newbie
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 19:34
Locatie: almere

RE: Aantallen Alfa Romeo's in Nederland deel 2 lijst aangepa

do okt 25, 2007 20:28

hoi hoi,

Zijn dat alle alfa's in Nederland :?: :?:
Wel weinig man :evil: vergeleken met de andere auto's in dezelfde klasse.. zoals audi..enz enzz.

Gr33tZzZ: Me
Alfa Romeo 146 T-Spark 1.4 Tot Heden
Volkswagen Polo 1.4i Tot Heden

Gebruikersavatar
Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 609
Lid geworden op: di jul 18, 2006 20:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer: Website

RE: Aantallen Alfa Romeo's in Nederland deel 2 lijst aangepa

do okt 25, 2007 21:11

Dat is ook wat ik mij afvroeg: kunnen ze ook het totaal aantal Alfa's geven :-s

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Aantallen Alfa Romeo's in Nederland op dit moment de

za okt 27, 2007 11:27

Hoii Kas, ik heb de aantallen aangepast en die van jouw database gebruikt, daarvoor dank, ook heb ik van een aantal registerleiders hun werkelijke aantallen gekregen en aangepast, de Junior Zagato is toegevoegd.
Ja zo is het positiever Kas, thanx :lol: 8)
met vr gr Roel :wink:
Ik heb inmiddels al wat meer kentekens Alfasuds en Novanta`s verzameld. Binnenkort plaats ik de nieuwe lijsten wel op mijn site. Voor wie nog aanvullingen heeft, graag.

Gebruikersavatar
Hansjoh
Junior Member
Junior Member
Berichten: 59
Lid geworden op: di apr 12, 2005 17:24
Locatie: Apeldoorn

RE: Aantallen Alfa Romeo's in Nederland deel 2 lijst aangepa

do dec 20, 2007 16:50

Zo'n 2070 33's... :shock:

Er zijn er toch zo'n 900.000 in NL uitgebracht...? Jee dat gaat hard zeg! Moet zeggen dat het aanbod op site's als Marktplaats steeds minder wordt. Zeker de 16 klepper versie.

Zou leuk zijn om ook een lijst te zien van de verschillende types 33.. Maar zal wel niet mogelijk zijn. Als ik dat allemaal hoor zal ik toch zuinig blijven doen met m'n 16 klepper! Blijft een fijne auto om mee re rijden!
Alfa 33 1.7 16V 1994 met airco en cruise control [Verkocht]
Alfa 33 1.3S 1991 R.I.P.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”