@alfa155-v6 ; heb de eer gehad met de dochter van de verkoper te communiceren en da's goe meegevallen
Mooie kleur de jouwe, Belgische wagen ?
Bedankt voor t' compliment, jou machiene mag zeker&vast ook gezien worden!!!!
Doen we in de lente eens een Belgische Montreal meeting? Ik weet in Aalst, De Pinte, St Truiden ook nog Monti's, 't zou wel eens tof zijn lijkt me
Some guys have all the luck
Ik had de vader en de lijn, en eerst had ie geen tijd om een afspraak te maken, dan ging ie mij terug bellen en was 't vergeten
En de derde keer was ie niet komen opdagen, en toen mocht ie de auto ergens steken waar de zon niet schijnt
Heb gisteren de boordpapieren eens nader onder de loep genomen, de laatste keuring dateert van 1980 ! Dus de wagen was maar +- 5 jaar officieel in het verkeer, vandaar ook de km-stand
van 63.000...
Mijn Montreal is wat ouder, ze is van juli 1973, en had 98024km toen ik haar kocht (gelijkaardig aantal kms per jaar als de jouwe). Het is ook een originele Belgische wagen, in maart 1973 is ze bij de importeur afgeleverd.
Net als die van jou heeft mijn auto een tijdje niet gereden, van 1991 tot begin 2007. De verkoper heeft haar gangbaar gemaakt er 400km mee gereden, en daarna besloten dat het geen auto voor hem was.. 't Was een verzamelaar van oude mercedessen en de alfa was een beetje de vreemde eend
Vernieuwd door de vorige eigenaar: remklauwen, remleidingen, ontstekingsmodules, schokdempers, banden, olie,koelvloeistof
Door mij: filters, olie, koelvloeistof, bougies, luchtfilter, Spica TA, varia olielekken, en deftig laten afstellen
To do:in januari: lek aan de koppelinghulpcilinder (revisie of vervang), monteren van 2 nieuwe benzinepompen, en wat solderen in de zekeringkast
Dus je ziet: allemaal prullen, maar echt waar, het rijdt heerlijk. Ik heb meer met de Montreal gereden op 3 maanden, dan met mijn 33 op een heel jaar
Ben begonnen met alle chroom op te blinken. Ben nog geen onaangename verrassingen tegengekomen. Bodem is nog nooit aan gelast of dergelijke, alles 100% origineel en goed!
Ik zoek een alternatief voor de banden die volgens mij nog de eerste gemonteerde set is van ...1976 !
Ik heb nog zo'n setje 15" GTA-replika's liggen van Alfaholics met Dunlops 195/55/15...... heiligenschennis om zoiets op een Montreal te monteren ??? Heb het nog nooit gezien ..iemand hier wel?
Schitterend nieuwe!! Mijn Monti is eind jaren '80 volledig gerestaureerd (koets&motor).
Met de velgen moet je uitkijken, de standaard velgen (elektron) wegen echt weinig, en de ophanging is idd berekend op deze velgen. Andere velgen kunnen het weggedrag idd nadelig beinvloeden, en slijtage in de handwerken
Plus, ik vind de originele velgen schitterend
Ander alternatief voor de banden die er nu oplioggen : 195/70/14 ...worden die überhaupt nog gemaakt?
Banden is idd een probleem, ik op het ogenblik Sumotomo (ofzo iets) op Monti, fonkelnieuw van begin dit jaar. Vorige eigenaar. Het is 205/70/14. Esthetisch wel mooi, want de wielkasten zijn mooi gevuld, maar ik wil op termijn graag pirelli's er onder.
Maar het enige wat ik vind zijn P3000's, maar de snelheidsrating is dan fout
Avon, en vredestein staan nog op de 'to verify' lijst
De originele Michelins zouden naar 't schijnt nog te krijgen zijn (nieuwe productie
), maar voor een prijs die je niet wil weten
Geniet van je machine!!!
: