Zoals jullie weten heb ik een zwak voor modellen-met-een-verhaal-erachter. En soms werk je zelf onbewust mee aan zo'n verhaal.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik één van de creaties van eBay-zwaailichtverbouwer Linguabifida besprak, een
Giulietta van de Milanese Vigili Urbani (stadwacht). Op het Alfasport.net forum las ik van één van de gebruikers die zelf in Milaan woont (en zijn hele leven al Alfa's met bovengemiddelde aandacht bekijkt) dat de V.U. daar nooit in een Giulietta had gereden. Kas reageerde met een foto van de Polizia Urbana (stadspolitie, je wordt soms helemaal draaierig van al die verschillende korpsen) van Florence.
Het miniaturentopic wordt internationaal gelezen, en dus ook door Maurizio (Linguabifida) die daardoor op het idee kwam de auto van de foto als voorbeeld te nemen. En deze
op eBay te zetten met vermelding van hoe hij op dat idee kwam. Dat kan je dan dus niet laten staan hè?
Maurizio, sono contentissimo

Una ottima elaborazione, grazie mille!
En natuurlijk dank aan Kas voor het vinden van de foto en aan Tonio voor het doorsturen van het berichtje.