PERRY

hoge drempel (klap bodem)

vr jun 27, 2008 21:52

GTV (916) '95tiger
ik ree gisteren ergens en ging een drempel af
en schok/klap en dreunde onder mijn voeten weg en klonk niet gezond dat weet ik wel
en kwam blijkbaar ergens bij voorwiel gedeelte met de bodem in aanraking (of wat dan ook)
en heb met sweet op mijn voorhoofd nog even gekeken naar bodem en heb niet echt kunnen zien
dus heb even de volgende morgen na het wegrijden nog gekeken of de straat nat was van olie of zo
en heb misschien geluk gehad het was droog
maar vind het een beangstigend idee en zit gelijk overal aan te denken vooral finacieel zou het geen grapje zijn door die klote drempel
,iets gescheurt of enz
en de vraag is heb iemand dit ook wel eens meegemaakt???
en zou er een kans zijn dat er ergens een haarscheurtje(s) zitten /of motorblok ???
maar iedergeval denk dat ik maar even langs de garage ga even op de brug.

gr;
Laatst gewijzigd door PERRY op vr jun 27, 2008 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.

maxime
Newbie
Newbie

RE: hoge drempel (klap bodem)

vr jun 27, 2008 22:09

de klap kan ook van je sleep ogen zijn aan de voorzijde
even kijken of deze plat zijn
alfa spider type 4 1991
alfa 33 Imola 1,4 boxer

Markfa
Member
Member

vr jun 27, 2008 23:25

Met een 156 is het bijvoorbeeld in Den Hoorn niet mogelijk om zonder de straat te raken een drempel te nemen. Ook niet stapvoets. Dat soort drempels hebben er tot nu toe voor gezorgd dat de beschermplaat onder de auto met tyrepjes wordt samengehouden en dan de inlaat van de uitlaat vervangen moest worden. Voor de facelift had de 156 (tenminste die van ons) nog meer last van slappe voorvering wat zorgde voor minstens zoveel problemen. Één keer niet opletten, en je bent de klos.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

za jun 28, 2008 00:12

Normaal gezien is het eerste dat raakt je uitlaat, kijk daar even goed naar. daarna even de bodem controleren met name (rem)leidingwerk opletten dat er niks plat is genepen.
Maar denk dat het je uitlaat is geweest.

PS leuke avatar Maxime
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Erwinn
Advanced Member
Advanced Member

za jun 28, 2008 00:31

Controleer als de beugel om je voorpijp er nog opzit. Deze zit met 4 tapdraden vast aan je carter. Deze beugel eraf halen, en de tapeinden eraf flexen. Heel veel 16v rijders hebben de carterpan kapot gereden doordat ze deze beugel lieten zitten ;)
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Rogier156
Full Member
Full Member

Re: RE: hoge drempel (klap bodem)

za jun 28, 2008 00:37

Controleer als de beugel om je voorpijp er nog opzit. Deze zit met 4 tapdraden vast aan je carter. Deze beugel eraf halen, en de tapeinden eraf flexen. Heel veel 16v rijders hebben de carterpan kapot gereden doordat ze deze beugel lieten zitten ;)
ja meteen er onderuit als deze er nog onder zit......raak je die beugel te hard dan heb je zo een scheur in je caterpan!!!!

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

za jun 28, 2008 19:32

Maak je niet teveel zorgen...we hebben dagelijks klappen te verduren in een woonwijk met heel heel veel drempels...

Je motor scheurt niet zomaar, meestal dus een sleepoog, een plastic bodemplaat o.i.d.

Gewoon rustig er over heen rijden en voorzichtig doen....

Saluti,

André
33,33SW,155,156,156SW,164TS,GT,GTV6,Giulia,Bertone,Alfetta QO2.0i

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jun 28, 2008 19:48

de TS16V heeft wel een carterpan die snel kapot gaat, 2ehands zijn die dingen heel lastig te vinden en dat is niet voor niets. (er lopen genoeg blokken stuk om een berg pannen te genereren). Uitlaat wil ook nog wel eens plat inderdaad. Verder heb je als je met maar 1 voorwiel ergens overheen rijdt nog een kansje dat je je onderste draagarmen over de grond schraapt, inclusief evt. het subframe. Ik heb bij m'n vorige V6 bij het vervangen van de draagarmen wel wat schade van de vorige bestuurder moeten herstellen voordat de nieuwe draagarm er netjes recht op wilde, de uitlaat was plat en de voorbumper was ook wat minder laag dan eerst...

midi
Member
Member

ma jun 30, 2008 19:23

Ik heb wel eens begrepen dat je de gemeente aansprakelijk kan stellen als je schade hebt door een drempel die eigenlijk op de tank baan thuis hoort, of je dat ook wil is een tweede, het zal wel een juridisch getouw trek worden. Feit blijft dat drempels niet te hoog mogen zijn en geen schade mogen maken aan voertuigen met een normaale hoogte.

gr midi :wink:

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

di jul 01, 2008 09:26

Ik heb wel eens begrepen dat je de gemeente aansprakelijk kan stellen als je schade hebt door een drempel die eigenlijk op de tank baan thuis hoort, of je dat ook wil is een tweede, het zal wel een juridisch getouw trek worden. Feit blijft dat drempels niet te hoog mogen zijn en geen schade mogen maken aan voertuigen met een normaale hoogte.

Klopt, maar de gemeente zal je snelheid altijd als argument aanvoeren en bewijs jij dan maar eens dat je er niet hard over heen bent gegaan...

Zo krom als de pest allemaal en we zitten er maar mooi mee...

Ik heb wel begrepen dat wanneer er geen waarschuwingsbord staat op een doorgaande weg en je dan onverhoeds schade rijd, je een en ander wel aansprakelijk kunt stellen, maar zoals je al aangaf...wordt een getouwtrek van hier tot aan het gemeenthuis en weer terug.... :evil:

Saluti,

Cucci
33,33SW,155,156,156SW,164TS,GT,GTV6,Giulia,Bertone,Alfetta QO2.0i

Markfa
Member
Member

di jul 01, 2008 09:37

Pas zat er op een wel erg hoge hobbel zelfs een vrachtwagen vast. Hoeveel moet er gebeuren voordat de overheden beseffen dat hobbels waardeloos zijn. Doe dan die uitwijkpaaltjes. Hobbels zijn slecht voor de auto (moet de hele tijd klappen opvangen) en bovendien zal het ook niet zo geweldig zijn voor je rug als je erg veel hobbels neemt (een rij-instructeur bijvoorbeeld).

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

di jul 01, 2008 14:36

Klopt, maar de gemeente zal je snelheid altijd als argument aanvoeren en bewijs jij dan maar eens dat je er niet hard over heen bent gegaan...
Sterker nog, alle auto's die officiëel op de weg zijn toegelaten moeten op een normale manier over de drempel heenkunnen.
Bewijzen lijkt me in dit geval geen enkel probleem. Die drempel ligt er namelijk nog precies zo, dus als het een issue wordt kan er gewoon een praktijktest worden gedaan. Maar of je de juridische strijd aan wilt gaan met een overheidsinstantie is idd een tweede.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Markfa
Member
Member

di jul 01, 2008 14:55

In zo'n strijd met de overheid geldt de volgende uitspraak: 'Gelijk heb je, nee kan je krijgen.'

notton155
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 02, 2008 10:32

Kreeg ooit op een dag zoals vandaag (warm windstil) een dikke, heel dikke vette tak op mijn Giulietta. Bats! Deur wilde niet meer open (deuk in dak) en voorruit naar de "filipijnen". Briefje naar Gemeente, briefje terug, ambtenaar belt en komt kijken en 3 weken later werd er ruim betaald. Had als het ware gratis Giulietta gereden....Dus het kan wel...

Daar staat tegenover dat mijn vriendin, zelf advocate minder leuke verhalen verteld mbt Gemeente en andere Overheden. Gemeente weet soms dat ze ongelijk heeft, maar laten het dan toch tot een proces komen. Die eist, bewijst....Tijd en geld is een te verwaarlozen factor voor B&W.
Nu GT3.2-156SW1.8 -75 Epoca
Gehad:
Alfetta GT Alfetta GTV Alfetta 1.6 Alfetta 2.0 GTV2000(bert) 33 1.3 Giulietta 1.6 Giulia 1.3 Spider 2000 155 1.7 33SW1.5

greyhound

wo jul 02, 2008 19:34

Ik kan me herinneren dat er ooit iemand met een Ferrari voor 12000 GULDEN (ja, zo lang is het geleden) in Groningen brokken reed op zo'n uit de krachten gegroeide molshoop. Meneer had natuurlijk genoeg geld voor een goede advocaat en hoe de gemeente Groningen ook draaide, hij kreeg de schade vergoed.

Groetjes,

Greyhound :D

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”