Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8880
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: motorschades...

vr sep 12, 2008 21:53

Volgens mij zie ik daar iets dat niet in de motor thuishoort en eigenlijk ook niet in de bestuurder :lol:
de plastic zak he? :wink:

EDIT: overigens, on-topic: de 1800-op-LPG die dus 'plof' deed, die liep al nooit de volle 100% goed. Hij zaagde nogal stationair (beide brandstoffen) en trok ook niet gelijkmatig. Van alles heb ik toen vervangen, de eerste week na aankoop, maar echt beter werd het er niet op. Ik vond ook dat er nogal veel carterdruk was en heb er toen op hoop van zegen maar mee door gereden, dat heeft nog een maand of 2, 3 geduurd geloof ik. Het was immers de daily driver dus 'even' uit elkaar halen zat er ook niet in. Ik ben toch wel benieuwd wat nou uiteindelijk de boosdoener is geweest.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

RE: motorschades...

vr sep 12, 2008 23:25

Zoals Andretti al zei: een hard voorwerp dat in de verbrandingskamer terecht is gekomen.

Mijn eerdere bericht over de bougie-stift was geen grap; dat heeft mij zelf ook ooit een zuiger met een duimgroot gat opgeleverd. Staat me alleen niet bij dat de cilinderkop er ook zo onder te lijden had gehad. Misschien een brokje porcelein van de bougie in plaats van de complete stift?

Andretti Molletti

Re: RE: motorschades...

vr sep 12, 2008 23:30

Volgens mij zie ik daar iets dat niet in de motor thuishoort en eigenlijk ook niet in de bestuurder :lol:
de plastic zak he? :wink:
Nee een oude krant natuurlijk!!!

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: motorschades...

za sep 13, 2008 00:30

Volgens mij zie ik daar iets dat niet in de motor thuishoort en eigenlijk ook niet in de bestuurder :lol:
de plastic zak he? :wink:
Nee een oude krant natuurlijk!!!
Oude tekentafel? :mrgreen:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: motorschades...

za sep 13, 2008 11:34

Volgens mij zie ik daar iets dat niet in de motor thuishoort en eigenlijk ook niet in de bestuurder :lol:
Oude tekentafel? :mrgreen:
Awel, nee hè?

Het ging natuurlijk om dat Waalse product alwaar ze zich beter niet zouden toeleggen op het vervaardigen van meer geavanceerde Vlaamse producten.

:idea: Back to topic

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: motorschades...

za sep 13, 2008 18:49

Maar wel lekker op zijn tijd :lol: :lol:
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Gebruikersavatar
Jan M
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 578
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 19:02
Locatie: Ridderkerk

RE: motorschades...

zo sep 14, 2008 14:14

Yuri schreef:
Ik ben toch wel benieuwd wat nou uiteindelijk de boosdoener is geweest.
De auto is in mei 2007 geslacht, heb o.a. het inlaatspruitstuk nog liggen. Zal het nazien.
Voor wat betreft de motor, ik heb alleen nog de foto's :cry:

Gebruikersavatar
Dieseltje
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: zo aug 19, 2007 08:37
Locatie: Belgie

RE: motorschades...

zo sep 14, 2008 14:52

Een 156 1.8 Ts op een lange snelle rit stuk gelopen. Motor was inwendig ook behoorlijk vervuild, wat nu de exacte oorzaak is blijft een kip ei verhaal vrees ik.
Feit is dat de kern uit de bougie gevallen is op cilinder 2 en zijn sporen op de zuiger heeft achter gelaten. Vervolgens is de stift tussen zuiger en en cilinder wand geraakt en dwars door de zuigerveren is gegaan.

Zou de bougie de oorzaak zijn of is dat het gevolg van b.v. een detonatie door olie in de verbrandigs kamer?

Afbeelding

Afbeelding

Motor had 160dkm op de klok staan en liep op benzine.
Alfetta Gtv 2000

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”