Gebruikersavatar
alfa 75&90 driver
Member
Member
Berichten: 216
Lid geworden op: do okt 12, 2006 12:44
Locatie: Munstergeleen (Sittard-Geleen)

90 register helemaal uitgestorven!?

za nov 22, 2008 19:01

Wat is dat toch met een alfa 90 en het hele register? :(

Op assen met het SS stond er in totaal 1. :shock:
Nu wil ik nog eens op de oude vertrouwde website en nog eens wat plaatjes kijken in het register, wat blijkt laatste post stamd nog uit 2006 en de plaatjes doen het niet meer. :cry:

Is het afgelopen met de 90's en hun liefhebbers?
Nou heb ik laatst een topic gevonden van de alfa 90 waar toch nog verschilende liefhebbers hun verhaal of reacties doen.

Nu vraag ik me af, zou het 90 register nog nieuw leven ingeblazen kunnen worden, doet Klaas nog altijd de site beheren?

graag jullie reacties geachte 90 riders :wink:
Alfa rosso 130 75 Indy
Alfa 75 Turbo numerata antraciet
Alfa 75 Turbo Europa Evo replica AR555
2x bianco caprodimonte 90 2.0 IE
Ducati 900ss nuda '97

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: 90 register helemaal uitgestorven!?

za nov 22, 2008 19:39

Klaas al gemaild?

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

RE: 90 register helemaal uitgestorven!?

za nov 22, 2008 19:44

Ach............aje hebt gewoon te maken met een liefhebber en op een gegeven moment vervaagd de aandacht een beetje. Ben al 15 jaar enthousiast 90 rijder, maar continuiteit in zo'n regester houden is lastig. Verder zou ik best iets van een 90 register bij willen houden, maar niet onder de vlag van de SCARB met alle verplichtingen die daarbij hangen mnet betrekking tot evenementen etc. En af en toe (nu bijvoorbeeld............. :evil:) heb je helemaal genoeg van die auto's.

Verder heb je bij het 90 register volgens mij met een zeer kleine groep te maken die gewoon ook lastig te mobiliseren zijn. Hoe idolaat is de 90 rijder van zijn auto? En in hoeverre kan/wil hij dat met mede 90 eigenaren delen etc. Is de auto denk ik ook nog te jong voor.

Maar Klaas heeft het netjes opgezet en heeft zelf in het klaverblaadje al aangegeven dat hij het stokje over wil dragen. Dus als je je geroepen voelt..........;-)
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: 90 register helemaal uitgestorven!?

za nov 22, 2008 20:59

Je weet de mensen wel te motiveren :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

RE: 90 register helemaal uitgestorven!?

za nov 22, 2008 21:44

PLOEF !
Laatst gewijzigd door Rudolph op do mei 13, 2010 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1748
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: RE: 90 register helemaal uitgestorven!?

za nov 22, 2008 21:53

Verder zou ik best iets van een 90 register bij willen houden, maar niet onder de vlag van de SCARB met alle verplichtingen die daarbij hangen mnet betrekking tot evenementen etc.
Alle verplichtingen met betrekking tot evenementen :?:
Dit begrijp ik niet. De SCARB biedt haar registers juist de mogelijkheid om aan mooie clubevenementen deel te nemen, om eigen registeractiviteiten te organiseren, om zich te presenteren als register (evenementen, Klaverblaadje, internetsite), er is een evenement voor alle registers gezamenlijk (de Registerdag). En aan dit alles draagt de SCARB ook financieel bij :!:

Wat zijn precies de "verplichtingen met betrekking tot evenementen" waar je bezwaar tegen hebt?


.

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

RE: 90 register helemaal uitgestorven!?

za nov 22, 2008 23:24

@ Rudolph & Tonio

Wat ik bedoel is dat ik enthousiast ben over de 90. Dat houdt in dat ik er graag mee rijd en er redelijk wat van verzamel. Daarnaast is het leuk om een register bij te houden: wat rijdt er rond, en welke historie hebben die auto's. Kortom, chassisnummers, documentatie, memorabilia en andere zaken van een 90 verzamelen is volgens mij de kernactiviteit van het 90 register.

Op het moment dat je registerleider bent bij de SCARB, is het ook de bedoeling (correct me if I'm wrong, ik ben al weer enige tijd uit de EC) dat je actief deelneemt in evenmenten van de SCARB. Met name het Spettacolo, de registerdag en het Klaverblaadje. Dat is heel leuk als club activiteit, maar vind ik geen kernactiviteit van het registerschap. Daarnaast ben ik lid van de SCARB omdat het gewoon een leuke club is met veel leden en geen onderscheid in modellenpolitiek, merkbeleving staat voorop en die is voor iedereeen verschillend. Wat dat betreft vind ik het opdelen in registers ook wel een ondermijning van de algemene clubgedachte.

Inmiddels is er dus ook voor elk model wel een register. De gedachte erachter is het voorkomen van 'splinterpartijen' binnen de Alfa liefhebbers en een platform bieden om gezamenlijk aan evenementen deel te nemen en in het klaverblaadje aandacht aan het model te geven. Allemaal leuk en aardig, maar het brengt wel verplichtingen met zich mee. En dat is precies het gene waar ik 'minder' voor voel. Ik schrijf met plezier stukjes voor het Klaverblaadje, maar zou een register graag SCARB onafhankelijk houden. Ik hoef niet persé met alle 90's bij elkaar op een paddock te staan. Of deelname aan een registerdag, ook leuk, maar meer voor de Berlina dan de 90.

Kortom, een register is volgens mj puur modelspecifieke informatie, een club is meer de algemene merkbelevin en gezelligheid. En beiden vind ik leuk, maar hebben wat mij betreft niet zo veel met elkaar te maken. Dus vandaar dat ik de combi niet zie zitten.
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: 90 register helemaal uitgestorven!?

zo nov 23, 2008 11:00

Had KAS niet aangegeven het Novanta register te zullen bijhouden? Zie KAS' bericht in het 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil... inclusief opsomming van een aantal Nederlandse Novantae. Zie ook alfa90register.nl, de site van de gebroeders Wester.
Ik hou alleen een lijst met kentekens bij. Net als van de Alfasud, Sprint, Alfetta, Giulietta en Berlina. Alleen voor mijn site.
Voor die paar Novanta`s die nog rijden lijkt het mij geen haalbare kaart om een register bij te houden. Toen ik nog in het bezit was van een 90 heb ik geprobeerd het forum nieuw leven in te blazen maar er kwam totaal geen respons. Inmiddels zijn ook alle topics van na 2006 verwijderd en je kan al helemaal niet meer inloggen. Ik zou de Novanta`s gewoon gaan indelen bij de Alfetta`s op het Spettacolo. Ze hebben heel veel gemeen en zijn er tenslotte op gebaseerd.

Gebruikersavatar
Frits
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: do feb 10, 2005 21:54
Locatie: Delft
Contacteer: Website

RE: 90 register helemaal uitgestorven!?

zo nov 23, 2008 12:16

Ik denk dat er langzaam nieuwe belangstelling ontstaat voor de 90, er zijn een paar "nieuwe rijders", die mogelijk wel eens een 90-event willen bijwonen. In het 90-topic (waar dit eigenlijk in thuis hoort natuurlijk) is het woord meeting al gevallen.

Het start natuurlijk met het simpele feit dat er eens meer dan één 90 op een event aanwezig is, anders blijft het een eenzaam verhaal.
Persoonlijk denk ik dat bv bij de nieuwjaarsreceptie eens een aantal 90-rijders de koppen bij elkaar moet steken. Ik ben (als het goed is de 2de zondag in 2009) wel aanwezig. Wie nog meer?
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”