Gebruikersavatar
alfa 75&90 driver
Member
Member
Berichten: 216
Lid geworden op: do okt 12, 2006 12:44
Locatie: Munstergeleen (Sittard-Geleen)

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

ma dec 01, 2008 16:41

En géén witte 8)

Vond het trouwens wel minder op de limburgrit vorig jaar, kom je eens met een witte 90 en is er geen belangstelling :?

Maar het blijft wel een hecht gemeenschap, die 90 bezitters:P

GR Stefan
:shock:

Was jij ook aanwezig op het eindpunt vorig jaar ? Want daar hebben wij zowat van elke aanstormende Alfa een foto gemaakt . Maar geen witte 90 te zien in ons fotoverslag . :(

Frits : Zalige fotookes . :thumbs:
Nee, helaas was ik er niet bij, alleen naar de start gaan kijken en de 90 op de parkeerplaats geparkeerd.

Ik moest weer naar huis mijn ma had verjaardag en dus hadden we een familie eten :wink: .

Volgende keer maar weer proberen :P

GR Stefan
Alfa rosso 130 75 Indy
Alfa 75 Turbo numerata antraciet
Alfa 75 Turbo Europa Evo replica AR555
2x bianco caprodimonte 90 2.0 IE
Ducati 900ss nuda '97

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

ma dec 01, 2008 17:56

En géén witte 8)

Vond het trouwens wel minder op de limburgrit vorig jaar, kom je eens met een witte 90 en is er geen belangstelling :?

Maar het blijft wel een hecht gemeenschap, die 90 bezitters:P

GR Stefan
:shock:

Was jij ook aanwezig op het eindpunt vorig jaar ? Want daar hebben wij zowat van elke aanstormende Alfa een foto gemaakt . Maar geen witte 90 te zien in ons fotoverslag . :(

Frits : Zalige fotookes . :thumbs:
Nee, helaas was ik er niet bij, alleen naar de start gaan kijken en de 90 op de parkeerplaats geparkeerd.

Ik moest weer naar huis mijn ma had verjaardag en dus hadden we een familie eten :wink: .

Volgende keer maar weer proberen :P

GR Stefan
Komt wel eens in orde . :D

Gebruikersavatar
Frits
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: do feb 10, 2005 21:54
Locatie: Delft
Contacteer: Website

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

ma dec 01, 2008 22:47

En géén witte 8)

Vond het trouwens wel minder op de limburgrit vorig jaar, kom je eens met een witte 90 en is er geen belangstelling :?

Maar het blijft wel een hecht gemeenschap, die 90 bezitters:P

GR Stefan
:shock:

Was jij ook aanwezig op het eindpunt vorig jaar ? Want daar hebben wij zowat van elke aanstormende Alfa een foto gemaakt . Maar geen witte 90 te zien in ons fotoverslag . :(

Frits : Zalige fotookes . :thumbs:
Foto's zijn niet van mij, maar van het 90-register site geplukt ;-)
Ik heb trouwens verleden jaar ook geen 90 gezien tijdens de Limburgrit, maar er waren dan ook 140 deelnemers!
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

di dec 02, 2008 20:34

De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
prosper
Full Member
Full Member
Berichten: 286
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 17:11

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

di dec 02, 2008 20:41

Foldertje voor de UK markt:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
prosper
Full Member
Full Member
Berichten: 286
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 17:11

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

di dec 02, 2008 20:47

Test 90´s van de regionale (Gooi, Vechtstreek en Almere) pers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo dec 03, 2008 23:33

PLOEF!
Laatst gewijzigd door Rudolph op do mei 13, 2010 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
Dickamerica
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 859
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:51
Locatie: Westcoast
Contacteer: Website

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 09:22

Jep;

Was voor de Duitse markt en voorzien van Zender pakket; skirts =P~ ,verlagingsveren,velgen en alles meegespoten.

Verder geen andere bijzonderheden in de vorm van genummerd plaatje bijvoorbeeld.

En GEEN rechterspiegel he :D
90 2.5 Qo grigio medio/pelle grigio 1987

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 12:24

Of een registerdag..........lijkt me eigenlijk meer waarschijnlijk..........................
Gezien het feit dat er allerlei types op de achtergrond staan (ook 33's) zou een registerdag wel eens kunnen kloppen. De foto's zijn trouwens van Peter Heesters. De rode 90 is/was(?) van hem.


Ik tel zo snel 8x een 90 en 1x 6 (3x een trekhaak)
Is het parkeerterrein bij het Nationaal Austomobielmuseum in Raamsdonksveer. Was met de registerdag van 2004 of 2003.
2003 om precies te zijn, 100% zeker!
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 13:17

ALS er interesse is om het register van Klaas over te nemen zou ik aanraden om dat zo snel mogelijk te doen...

Nu is de informatie nog "vers" (hoewel de auto's al naar de 25 jaar neigen natuurlijk). Vorige eigenaren, historie van de individuele auto's etc. is nu nog redelijk boven water te krijgen.

Ik merk het elke keer weer met de Zaagjes hoe groot de gaten in de historie van de individuele auto's zijn en van hoe weinig auto's de hele historie bekend is... en hoe moeilijk het is om dat 40 jaar na dato nog te achterhalen...

Natuurlijk kan het Centro Storico helpen met het achterhalen van "geboortedatum" etc maar daarna valt er al snel een gat...

Ook zou ik aanraden om indien mogelijk auto's wereldwijd te registreren omdat import / export regelmatig voorkomt.

Daaruit voortvloeiend zou ik aanraden om de auto's op chassisnummer te registreren omdat kentekens veranderen, zeker bij export... chassisnummers niet.

Nu is de 90 nog geen zeldzaamheid (hoewel...) maar over 16 jaar als de eerste 40 worden zullen ze dat zeker zijn en NU al dat soort zaken registreren is zeker de moeite waard voor de toekomst en voor het behoud van het "erfgoed".

De 90 is GEEN auto die je "zo maar" koopt omdat je toevallig een daily zoekt en tegen een 90 aanloopt... het is een ZEER bewuste keuze en van daaruit zou je mogen verwachten dat er bij eigenaren wereldwijd wel animo is om mee te werken aan een register.

Het zijn maar wat tips...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

SPIDERVELOCE1750

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 16:51

Helemaal mee eens Jacques .

En op zich zou ik het wel zien zitten om het register over te nemen . En met mij waarschijnlijk nog een paar anderen hier ook . Het zal mij alleen niet zo goed lukken om telkens weer bij alle evenementen aanwezig te zijn als registerverantwoordelijke . Ik zit niet enkel weggestopt in België , maar heb ook een zaak die regelmatig open is op zon- en feestdagen . En vergaderingen bijwonen zal ook al niet makkelijk zijn .

Misschien moet er echt wel eens " geklapt " worden op de nieuwjaarsreceptie .

Wie van de 90-rijders komt er nu op 11 januari ?

@Nonkel André : Mooie plaatjes !!!

@Rudolph : Klopt inderdaad wat Dick zegt . Op de 90-site staat het hele artikel in pdf :Klik

Gebruikersavatar
prosper
Full Member
Full Member
Berichten: 286
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 17:11

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 16:55

Kristal, helemaal mee eens!
Heb er ook wel eens aan gedacht, maar loop tegen het zelfde aan: druk, druk, druk... Ik ben niet op de nieuwjaarsbijeenkomst, maar als wij (90 liefhebbers) een datum kunnen prikken voor een 90 meeting, dan kan daar wellicht wat "geklapt" worden. Begreep dat er iemand in Trailer Trash City een binnenplaats wist, waar wel wat 90´s konden staan :lol:

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 17:38

Kristal, helemaal mee eens!
Heb er ook wel eens aan gedacht, maar loop tegen het zelfde aan: druk, druk, druk... Ik ben niet op de nieuwjaarsbijeenkomst, maar als wij (90 liefhebbers) een datum kunnen prikken voor een 90 meeting, dan kan daar wellicht wat "geklapt" worden. Begreep dat er iemand in Trailer Trash City een binnenplaats wist, waar wel wat 90´s konden staan :lol:
:lol:

Ik stel voor om de evenementenkalender voor 2009 af te wachten . :wink:

Jammer dat je er niet bij bent 11 januari . :(

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 18:06

PLOEF!
Laatst gewijzigd door Rudolph op do mei 13, 2010 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 18:23

Kijk, niets ligt een 90 liefhebber in de weg om een 90 register te starten. Zaagmans heeft ook een leuk register en verder niets (meer :wink: ) met het register van de club te maken. Dat het register van de SCARB op zoek is naar een nieuwe registerleider is een probleem van dát register. Ik zie het redelijk simpel.

Een register heeft tot taak de informatie te verzamelen over alles wat van een model de fabriekspoort heeft verlaten, met name wat rijdt er nog rond, wat rijdt er niet meer rond en hoe heeft het zover kunnen komen.
Daarnaast allerhande info te verzamelen en naar believen te delen, in principe in een zo breed mogelijke vorm.
Voor een register is een website dus in voldoende, er is geen betere manier om informatie te verzamelen en delen dan internet.
Evenementen zijn leuk, daarvoor ben ik ook lid van de SCARB, maar ik hoef me binnen die SCARB niet te onderscheiden omdat ik 90 rijd.
Ik heb dus geen behoefte aan specifieke Alfa 90 evenementen.
Ik heb dus geen behoefte aan een 90 register in de vorm zoals de SCARB het nu heeft, want als er écht een 90 evenement is wil ik daar elke 90 welkom heten, en niet alleen SCARB leden.

Wat er met het 90 register gebeurd is verder een zaak van Klaas en de SCARB. Als er SCARB leden zijn die zich gepasseerd voelen dat ze bij het SS niet welkom zijn op een speciale parkeerplaats of niet aan de registerdag mee mogen doen, dan zijn dat de personen om het SCARB register te trekken. Ik heb er persoonlijk geen moeite mee om als 90 rijder buiten die specifieke evenementen te vallen.
Ook is het zo dat als je als SCARB lid leuke stukjes over je auto schrijft, Theo daar best blij mee is, dus voor SCARB leden ook gewoon leuke artikelen over de 90 in het klaverblaadje te plaatsen zijn.

Kortom, we gaan gewoon even kijken wat er aan Alfa90.com/org/net/nl/eu o.i.d. nog vrij is. (ja jij daar, van dat zaagregister.... :lol:)

Vervolgens zetten we een registerformule op (wereldwijd als het aan mij ligt en in het engels)en gaan daar met de enthousiasten hier mee aan de slag.

Maar eigenlijk zijn alle 90 rijders zulke individualisten en non-conformistische eigenwijze eikels..................dat elke vorm van samenwerking, structuur of regelmaat bij voorbaat mislukt is....... :wink:
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”