Wordt verzonden naar: Alleen ophalen bij de verkoper (geen verzending).
Objectlocatie: Saint - Nicolas
Hmz... net maar eens even het gehele histerie file gelicht van deze auto...
10 oktober 1985: afgeleverd aan de eerste eigenaar: Taxizentrale Ost-Berlin VEB - Gespoten in "StaatsvorgeschriebenesTaxi Beige" (Kleurcode: STB501) voor extra cachet.
10 oktober 1986: 100.000 km beurt bij Oelwechselzentrale Ost-Berlin VEB
10 oktober 1987: 200.000 km beurt bij Oelwechselzentrale Ost-Berlin VEB
10 oktober 1988: 300.000 km beurt bij Oelwechselzentrale Ost-Berlin VEB
10 oktober 1989: 400.000 km beurt bij Oelwechselzentrale Ost-Berlin VEB
12 April 1990: 486.785 km - ingeruild op een Mercedes 300 TD uit 1982 met defecte turbo.
13 April 1990: 486.788 km - export naar Polen
14 april 1990: in Polen op kenteken gezet voorzien van een 4 cylinder mercedes dieselmotor uit een boot (43 SAE pk) - KM stand: 34.567
Vermoedelijk ingezet door snorders.
14 April 1991: 500.000 km beurt bij OlieskiVerverski in Warszawa - KM stand: 34.567
1991: Diverse optische verbeteringen aangebracht, voor extra cachet - KM stand: 34.567.
1992: 2e Prijs in het "pimp my taxi" contest van Stare Babice (Polen). 1e Prijs ging naar de paars metallic Mercedes 190D van Winstonski Gerstanivitschski. Geen verdere deelnemers. KM stand: 34.567
Laat 1991 - December 2008 - Ingezet als agrarisch voertuig in Bielsk Podlaski Miasto (Polen). KM stand: 34.567. Geen verder onderhoud gepleegd. Diverse malen gespot in Mins'kyi Raion, Oekraine (de laatste maal op 6 Februari 2008, zie foto). In totaal 37 achtereenvolgende Poolse eigenaren (lijst op aanvraag verkrijgbaar). De auto is tijdens zijn verblijf in Oost-Europa
NOOIT betrokken geweest bij ongelukken waarbij 3 of meer doden tegelijk vielen!
5 December 2008: verkocht aan Saint-Nicolas, Spanje
9 December 2008: Ingebracht op Ebay Belgie & gespot door een Belgische Dame.
De auto bevindt zich GEHEEL in originele staat dus zoals deze de fabriek in 1985 verlaten heeft. Echter heeft deze wel nu zijn (in zeer goede staat verkerende!) 3e, omgekatte, body (alle plaatwerkdelen min of meer aanwezig!), de techniek is 3 x compleet vervangen en het interieur slechts 2 x.
Verder zijn aan deze auto ook nog de volgende onderdelen geheel origineel: distributiesnaar, oliefilter, bougies.
Gelieve deze stijlvolle limousine NIET aan te zien voor, of te vergelijken met, een opgevrolijkte Lada!
Gelieve te lezen met een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote korrel zout...
Djeezes , ik lijk wel Zaagvrouw .
I
Y
F
D
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...