Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: K*tdrempels!!!

di jun 14, 2005 15:21

Van een gebrek aan de weg is sprake indien de weg niet voldoet aan de eisen die men onder de gegeven omstandigheden eraan mag stellen waardoor er een gevaarlijke situatie ontstaat. Men kan hierbij denken aan gaten in de weg en losliggende stoeptegels, maar ook aan ondeugdelijk uitgevoerde drempels, onduidelijke verkeerssituaties, een slechte afwatering of ernstige verkeerstrillingen door een onvoldoende stevige fundering van de weg.
Het begrip ‘gebrek’ is niet objectief. Voor een automobilist levert een gering hoogteverschil in de weg normaal gesproken geen gevaar op, maar voor een fietser kan diezelfde oneffenheid zeer gevaarlijk zijn.

Kenmerkend voor claims die voortvloeien uit gebreken aan de weg, is dat benadeelden een beroep kunnen doen op de risicoaansprakelijkheid van artikel 6:174 BW. Dit betekent in de praktijk dat een gemeente zich er niet op kan beroepen dat ze onbekend was met het gebrek. Slechts indien er een zeer korte periode tussen het ontstaan van het gebrek en het ontstaan van de schade ligt, kan de wegbeheerder zich beroepen op overmacht. Een periode van enige uren kan reeds te lang zijn.
Wanneer vaststaat dat de gewraakte situatie ten tijde van het voorval als gebrekkig moet worden aangemerkt en als een gevolg hiervan zich schade heeft voorgedaan, is de aansprakelijkheid van de wegbeheerder in beginsel een gegeven.
156

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

di jun 14, 2005 15:34

Bij snelle visuele inspectie lijkt de schade beperkt tot krassen op de carterbeschermer, maar die dreun moet toch door de hele body zijn geweest. Draagarmen van de voorwielophanging zitten niet veel hoger dan het rooster, maar als die een klap hebben gehad had ik dat gelijk in het stuur moeten voelen... :blue_confused:
Ik wijt de situatie aan de overgan van licht naar donker, je rijdt van vol licht (ook nog kapje open) de schaduw in en dan ligt er opeens zo'n berg op de weg. Niet echt iets waarvoor ik de gemeente aansprakelijk kan stellen. Maar dat ik geen vriendje ben van de verkeerswethouder, mag duidelijk zijn :angry:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Lorenzootje

di jun 14, 2005 20:46

Heel lullig voor. Bij mij in de straat is het precies hetzelfde. Ik was zelfs zo boos dat ik s'nachts de drempel heb verwijdert :twisted:
Lekker in een donkere outfit de stenen eruit gewipt en het zand de stoep op geveegd en weer netjes de stenen teruggelegd. De overgebleven stenen zijn nu onderdeel van mijn terras 8)

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: K*tdrempels!!!

di jun 14, 2005 20:50

Heel lullig voor. Bij mij in de straat is het precies hetzelfde. Ik was zelfs zo boos dat ik s'nachts de drempel heb verwijdert :twisted:
Lekker in een donkere outfit de stenen eruit gewipt en het zand de stoep op geveegd en weer netjes de stenen teruggelegd. De overgebleven stenen zijn nu onderdeel van mijn terras 8)

[-X , dief :twisted: :twisted: :!: :wink:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

di jun 14, 2005 20:55

Kijk dat moeten we hebben; actie tegen al die ons opgedrongen zogenaamde maatregelen om ons verkeer veilig te maken :twisted: :twisted: :thumbs:

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

di jun 14, 2005 20:59

Nou dat is geen diefstal, je hebt ze zelf betaalt. :-k

Hier hebben ze nu wegvesmallingen angebracht op 80 km wegen. Het verkeersbeeld is er echter veel onrustiger mee geworden en het is wachten op het eerste ongeluk.

De versmalling ligt in een chicane vorm zodat je af MOET remmen. Maar ik ben er al achter dat je er ook met 100 per uur nog wel door kunt :mrgreen:
Als je dan een foutje maakt ga je met die achterlijk hoge stoepranden wel vier keer over de kop denk ik. :roll: :-k
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Virgindrive

di jun 14, 2005 22:15

nog maar niet te spreken van de milieu schade door alle lekende carter pannen en kapot geslagen carter pannen, hebben ook zo'n mooie drempel voor de deur, en de straat is echt heerlijk besmeurt met olie, met dank aan de overheid.

En Ja een beter milieu begint bij je zelf, dus ook bij de overheid.

Groeten,
Christiaan artc36

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jun 14, 2005 22:20

Ik weet er enkele in de buurt waar ik NIET overkom zonder te raken. echt NIET ! Hoe voorzichtig ik ook ben. Met lege tank lukt 't nog net.

Die versmallingen kan ik mee leven, mits verantwoord aangelegd. Niet op de manier die Sinus beschrijft. Kan je tenminste gewoon afremmen zonder je bella naar de kl***n te rijden ! :evil:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo jun 15, 2005 11:02

Bij ons hebben ze het geprobeerd met van die wegversmallingen. Levensgevaarlijk en een echte fileveroorzaker. Hier rijden nogal wat tractoren en als die jongens er niet langs kunnen dan gaan ze er overheen............. Is een paar maanden rommelig geweest en toen zijn ze toch maar weer weggehaald. :wink:
Dirk - Giulia2000TS

Mobster

wo jun 15, 2005 11:50

Probleem: we zijn met TE VEEL op dezelfde plek op de bol.

Hoe meer mensen op dezelfde plaats hoemeer regels er in acht moeten genomen worden. In het dorpje waar ik woon zijn er geen verkeersdrempels, want er staan praktisch geen huizen naast de weg.

Oplossing: Ga ergens waar je kinderen plaats hebben om te spelen en denk vooral niet dat ze abnormaal overactief zijn en kalmeringspillen nodig hebben.

matra sports
Guru
Guru

wo jun 15, 2005 19:20

Het is gewoon een feit dat de subsidie hoger was dan de uiteindelijke kosten van een drempel. Is dat nog steeds zo ?
Elders heeft men hier in de buurt een flitser gezet. Helaas rijdt iedereen nu netjes 50 over een afstand van 100 meter. Ervoor en daarna het gas weer d´op :biggrin: De bewoners klagen steen en been. Zulke dingen ziet de burger wel aankomen......

Er zijn genoeg snelheidsremmende maatregelen te bedenken, milieuvriendelijker, minder vierkante drempel etc. Maar da kost wel wa. En we dragen al zo weinig af voor ons autorijden....

Ik ben het er natuurlijk niet mee eens dat hoe meer inwoners per vierkante km hoe meer regels. Bovendien wil niet iedereen in de middle of ... wonen :wink:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jun 15, 2005 20:48

De straat waar ik woon (rustige buurt, spelende kinderen) liggen een aantal van die drempels. Maar ik durf wedden dat ik tussen 2 stuks in zo 120 haal !!! (niet dat ik 't probeer, heb ook kinderen).
Wat is het nut van die dingen ? Om nog maar te zwijgen van de gabberbrommertjes die het zaaaaalig vinden daar met 80 km/h over te jumpen ! :evil:
K*t om te rijden hier dus en m'n kinderen zijn er geen greintje veiliger door ! Enkel m'n auto gaat er van stuk
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

gjanssen
Newbie
Newbie

wo jun 15, 2005 20:49

`Hoe sneller we naar huis kunnen, hoe leger de wegen :wink:
Dus weg met die drempels.

Ze hebben mij 1 spruitstuk gekost :evil:
Gerrit

- Fiat voor brave vaders
- hobby Maserati Merak '75
gone - 33 1.5IE 146 1.4TS X1/9 Alfa 75 TS '88

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

wo jun 15, 2005 21:02

Ik weet er enkele in de buurt waar ik NIET overkom zonder te raken. echt NIET !
Eigenlijk zou je voor zo'n ding je auto moeten stilzetten en dan de gemeente bellen of ze 'm onmiddellijk komen weghalen, advocaat en pers er bij... Hèèrlijk, lekker relrappen tegen die gestoorde regelneven :twisted:

Maar goed, de wijk waar ik woon komt alleen maar verkeer van bewoners en bezoekers, geen doorgaand verkeer want de twee uitgangen vd wijk zitten op de rondweg. Vrijwel drempelloze wijk. Er geldt 30 km/h als maximum. Toch wordt er regelmatig 60 a 70 gereden, spelende kinderen of niet.... Het is volkomen doorgeslagen met die drempels, maar we zijn er zelf ook schuldig aan.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jun 15, 2005 21:05

De straat waar ik woon (rustige buurt, spelende kinderen) liggen een aantal van die drempels. Maar ik durf wedden dat ik tussen 2 stuks in zo 120 haal !!! (niet dat ik 't probeer, heb ook kinderen).
Wat is het nut van die dingen ? Om nog maar te zwijgen van de gabberbrommertjes die het zaaaaalig vinden daar met 80 km/h over te jumpen ! :evil:
K*t om te rijden hier dus en m'n kinderen zijn er geen greintje veiliger door ! Enkel m'n auto gaat er van stuk
De meesten daar in die buurt rijden nog gewoon op een varken. Zij hebben geen last van die drempels. :twisted: :D

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”