Ik vind het nogal kort door de bocht om een eventueel faillissement terecht te noemen op basis van personnlijke ervaringen bij een dealer.
We kennen geen van allen alle feiten, alleen Van Asselt en Alfa Romeo kennen de feiten, en beide partijen zullen de voor hun meest gunstige versie naar buiten brengen, de waarheid zal in het midden liggen.
Maar waarom zou een importeur een dealerketen failliet willen laten gaan? Dat wil een importeur niet. Is een importeur het niet eens met het gevoerde beleid van een dealer dan zal in het ergste geval de importeur proberen de zaak over te nemen, uiteraard na het uitoefenen van zware druk. Voor AR is een evt. faillissement van Van Asselt anitreclame, dus er zullen afwegingen op voorhand gemaakt zijn.
Het niet betalen van bonussen over verkopen zal vast een achterliggende reden hebben, dergelijke zaken zijn contractueel vastgelegd en het niet nakomen hiervan door AR zal AR schaden en geeft geen reden om auto's terug te halen, hiervoor moeten andere redenen aanwezig zijn, waarschijnlijk zoals Hans Vervoorn (PR-AR) aangeeft gerelateerd aan problemen met de boekhouding. Ik heb zelf echter ook geen fijn gevoel bij AR-Nederland, triest toch eigenlijk?
Wij zijn niet de mensen om over deze zaak te oordlen daar we de feiten niet kennen.... speculeren kan altijd, dat doet de Telegraaf ook
, daar houden we immers van..
Helaas zijn de grote verliezers altijd de werknemers....