Bart Jan Garretsen
Newbie
Newbie

RE: Alfa Rood niet meer leverbaar!!

za mei 15, 2010 20:49

Net even gekeken, Alfarood is inmiddels ook van de configurator van de Giulietta verdwenen... :cry: :cry:
Cuore Alfa nel posto giusto
Huidig:
145 Quadrifoglio Verde 1996, tutte originali.
- Ex:
GTV 3.0 V6 24V 1997
GT 2.0 JTS1 2004
147 1.6 TS Veloce 2005
Alfetta GTV 2.0 1976
GTV6 1984
Giulietta 2.0L 1983

EvdPitte
Newbie
Newbie

wo mei 19, 2010 11:39

De dealer heeft mij vorige week ook gebeld dat de kleur rood niet meer leverbaar is. De officiele uitspraak was (volgens de verkoper) dat dit kwam vanwege technische problemen. Hij wilde me echter wel vertellen dat ze gewoon met een andere lakleverancier aan het onderhandelen zijn, dus het zal waarschijnlijk een kwestie van centen zijn. De verkoper verwachtte tenminste dat het leveren van een rode Giulietta een goede 2 maanden vertraging zou oplopen.
Om toch het genot te hebben om een der eerste Nederlandse Giulietta's te rijden heb ik de kleur maar laten omzetten naar zwart. :(

Hopelijk is Alfa wel zo sportief om iets extra's te doen voor de "ambassadeurs" van de Giulietta (lekker dagje raggen op Zandvoort of een setje Turbina's op de Giulietta of zo).

frankie
Full Member
Full Member

Re: RE: Alfa Rood niet meer leverbaar!!

wo mei 19, 2010 12:18

De officiele uitspraak was (volgens de verkoper) dat dit kwam vanwege technische problemen. Hij wilde me echter wel vertellen dat ze gewoon met een andere lakleverancier aan het onderhandelen zijn, dus het zal waarschijnlijk een kwestie van centen zijn.
Nou, als ik de foto's van de rode Mito's (op het alfaforum.nl) zie, waar de lak bijkans vanaf valt en die binnen 5000 al flink onder de steenslag zitten, geloof ik dat er daadwerkelijk een probleem is met de lak, danwel het productieproces.
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

zegveld
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

wo mei 19, 2010 13:00

Het bewijst eens te meer dat Alfa geen enkel benul van strategie, management en marketing heeft. Ze maken de mooiste auto's ter wereld, maar weten het succes daarvan telkens zo kort mogelijk te laten duren. Een nieuw model op de markt brengen zoals de Giulietta is hun levensbehoud, het niet kunnen leveren van dé Alfa kleur op zo'n model is een blunder van jewelste. Daar zouden ze maximaal aandacht aan moeten schenken. Dit is niet het moment om over een leverancier of duurzaamheid van de lak na te gaan denken. Het doel om BMW te verslaan is best haalbaar, maar niet op deze manier.
Rijdt met een glimlach in:
Brera 1750 - Italia Independent
1750 GTV - Rosso Alfa

Denkt met plezier terug aan:
Mi.To 0.9 - Giallo Corsa
GT 2.0 JTS - Rosso Alfa
156 1.8 TS SW - Blu Vela
156 1.8 TS - Grigio Chiaro

frankie
Full Member
Full Member

wo mei 19, 2010 14:15

Als er daadwerkelijk een lakprobleem is, heeft dat niet zo veel te maken met marketing en strategie....Dan moet je kiezen, of je biedt de lak toch aan met als resultaat dat ze allemaal onder garantie herspoten moeten worden (ook niet bevorderlijk voor het imago), of je haalt de kleur uit de optielijst totdat het opgelost is en de lak wel aan de kwaliteitseisen voldoet. En dan laat ik nog in het midden waar de schuld van de problemen ligt (bij de leverancier of bij Alfa Romeo).

En nogmaals, als ik de rode Mito's zie met flinke steenslag schade, dan denk ik doe mij nog maar even geen rode.....Zie hieronder de foto's van een paar maandjes oude Mito. Lijkt op een serieus hechtingsprobleem waardoor de lak er bij het minste of geringste afspringt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

www.clubalfaromeo.nl

zegveld
Full Member
Full Member

wo mei 19, 2010 21:30

Bij mijn GT zit de rode lak er anders prima op. Dus als dit het probleem zou zijn is er dus iets verandert bij de recente modellen als de M.To.

En die sneeuw en losse stenen van afgelopen winter helpen natuurlijk ook niet mee :-)
Rijdt met een glimlach in:
Brera 1750 - Italia Independent
1750 GTV - Rosso Alfa

Denkt met plezier terug aan:
Mi.To 0.9 - Giallo Corsa
GT 2.0 JTS - Rosso Alfa
156 1.8 TS SW - Blu Vela
156 1.8 TS - Grigio Chiaro

extaxi
Junior Member
Junior Member
Contacteer: ICQ Website

wo mei 19, 2010 21:32

Nee hoor, met de 159 zijn ook problemen, steenslag en verkleuringen

frankie
Full Member
Full Member

Re: RE: Alfa Rood niet meer leverbaar!!

wo mei 19, 2010 21:36

En die sneeuw en losse stenen van afgelopen winter helpen natuurlijk ook niet mee :-)
Als je van sneeuw al steenslag krijgt, is het wel heel slecht gesteld met de lak :roll: :mrgreen:

www.clubalfaromeo.nl

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 19, 2010 22:09

Ja, verdomd, ook de 75 heeft last van steenslag en verkleuring!! Zou het probleem toen al sluimerend aanwezig zijn?? Toch eens navragen bij de dealer.

Het is een klote situatie, vooral voor de klanten, natuurlijk. Maar ik geloof niet dat Alfa er trots op is geen Alfa-rosso auto's te kunnen afleveren. Ik vind het wel blijk van geven dat ze dit probleem serieus nemen en hard op zoek zijn naar een oplossing (in de vorm van andere leverancier). Dat het alleen om de centen zou gaan vind ik moeilijk te geloven: Alfa verliest meer goodwill bij de klanten dan ze lief is!!

Gelukkig "moet" ik van het thuisfront toch voor een zwarte kiezen, mocht er ooit een nieuwe Alfa voor de deur komen te staan.... :lol:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Dinky Boy
Miniaturista

wo mei 19, 2010 23:06

Op het Italiaanse MiTo Club Forum houden ze een speciaal topic bij over lakproblemen. Ik geloof dat zo'n beetje alle kleuren van de MiTo-regenboog aan bod komen, niet uitsluitend rood.

Rainier155
Guru
Guru

do mei 20, 2010 00:00

Als het ook bij andere kleuren voorkomt bij de Mito, dan ga er maar vanuit dat alle alfa's die met lak van deze leverancier gespoten zijn problemen gaan krijgen.
Immers een leverancier stelt een specificatie op voor de verf waar vervolgens de geproduceerde batch aan moet voldoen voordat deze naar de klant (in dit geval Alfa) gaat, kennelijk is dan ondanks dat de verf voldoet aan de interne specs, deze niet goed genoeg voor op een auto.
Want ik kan me haast niet voorstellen dat de leverancier een paar slechte batches verf geleverd heeft, daarvoor staan er teveel belangen op het spel lijkt me, en ik mag aannemen dat de leverancier elke batch goed analyseert in een laboratorium voordat het naar de klant gaat.
Wat ook kan is dat de verf wel altijd aan de specificaties voldoet, maar dat er te weinig getest is naar invloeden van het weer op de lange termijn. Wellicht dat Alfa overgestapt is naar een goedkopere leverancier, en goedkoper betekend ook vaak dat er minder research is gedaan...

Kortom Alfa heeft een groot probleem, dit gedoe is vergelijkbaar met het distributieketting gedoe bij de JTS blokken, en de in de folder roestende alfasuds vroeger.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mei 20, 2010 00:28

Dit is in principe niet uniek voor Alfa. Er zijn meer problemen in de auto-industrie met lakhechting, dit kan bijvoorbeeld komen door een combinatie van E-coating op de body in white en de huidige 'milieuvriendelijke' lakken. Het is dan wel weer typisch dat het uitgerekend bij Alfa pas bij de klant aan het licht komt...

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

do mei 20, 2010 17:50

Zo eindelijk nieuws :

Bij MiTo wordt 289 optie pastelkleur extraserie vervangen door 148 AlfaRood Metaalkleur (optie 5DT) :
Spiegels in koetswerkkleur zijn nog niet direct beschikbaar dus ofwel
4YD Blinkend Chroom
4RR Gepolijst satijn Alu
5J8 Titanium effect (zoals QV)
5J9 Matzwart als optie selecteren

Bij Giulietta word het kleur 106 AlfaRood Metaalkleur (optie 5DT)

optie 68v (rode console) wordt optie 6AW (rode console maar dan de nieuwe kleur)

Produktie vanaf week 26 .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

LENZ
Guru
Guru

do mei 20, 2010 18:25

Wat voor kleur is die alfarood metallic 148 dan? Is dat al een bekende kleur?
Je hebt nog geen idee wanneer alfarood weer beschikbaar is?

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

do mei 20, 2010 18:38

het Alfarood wordt metallic (of micallizato) dus de pastelkleur verdwijnt en komt niet terug !
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”