Gebruikersavatar
duetto
Newbie
Newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: za sep 17, 2005 17:03
Locatie: Ospel

RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

ma aug 16, 2010 22:45

Nu heb ik een "gewone" 1.4 16v, 105pk. Is deze ook "makkelijk" te chippen en wat is dan de betrouwbaarheid?
codalungo: open drive only!

Giulietta 1.4 TB MultiAir TCT 170 '16
Duetto 1750 '68

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

Re: RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

do aug 19, 2010 18:04

Nu heb ik een "gewone" 1.4 16v, 105pk. Is deze ook "makkelijk" te chippen en wat is dan de betrouwbaarheid?
Elke goede chip tuner bouwt betrouwbaarheid in voor straatauto's. Zo niet is het een zakkenvuller.

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4173
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

do aug 19, 2010 19:26

Nu heb ik een "gewone" 1.4 16v, 105pk. Is deze ook "makkelijk" te chippen en wat is dan de betrouwbaarheid?
Elke goede chip tuner bouwt betrouwbaarheid in voor straatauto's. Zo niet is het een zakkenvuller.

Tjerry
Euh, heb je daar een meetsysteem voor?
Hoe bouw je dat in zonder enige kennis van de huidige betrouwbaarheid?
Geeft die dan ook garantie op de motor?

Gebruikersavatar
duetto
Newbie
Newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: za sep 17, 2005 17:03
Locatie: Ospel

RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

do aug 19, 2010 22:31

Hoe kan ik dat nu beoordelen als ik daar geen verstand van heb.....
codalungo: open drive only!

Giulietta 1.4 TB MultiAir TCT 170 '16
Duetto 1750 '68

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4173
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

do aug 19, 2010 22:32

Nee, de post was gericht aan Tjerry...

Gebruikersavatar
duetto
Newbie
Newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: za sep 17, 2005 17:03
Locatie: Ospel

RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

do aug 19, 2010 22:38

hmmm .... mijn vraag eigenlijk ook. Ik moet toch, net wat jij ook vraagt, ergens aan kunnen meten, vergelijken om te kunnen zien of iemand mij daadwerkelijk helpt de auto beter te maken dan hij al is of mij gewoon "iets" levert en daar veel geld voor vraagt. Ik wil dus eigenlijk een kader hebben om het beter te kunnen begrijpen/beoordelen.

Wie is eigenlijk goed in tuning? :roll: Er zijn er genoeg die zich aanbieden als de beste en de goedkoopste en nog veel meer...
codalungo: open drive only!

Giulietta 1.4 TB MultiAir TCT 170 '16
Duetto 1750 '68

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

Re: RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

vr aug 20, 2010 09:34

Nu heb ik een "gewone" 1.4 16v, 105pk. Is deze ook "makkelijk" te chippen en wat is dan de betrouwbaarheid?
Elke goede chip tuner bouwt betrouwbaarheid in voor straatauto's. Zo niet is het een zakkenvuller.

Tjerry
Euh, heb je daar een meetsysteem voor?
Hoe bouw je dat in zonder enige kennis van de huidige betrouwbaarheid?
Geeft die dan ook garantie op de motor?
Nee, ervaring met iemand die het al jaren doet voor Alfa's.
En wat garantie betreft, ga maar eens lezen. Er staat een groot stuk over geschreven.

www.squadra-tuning.nl
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4173
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

vr aug 20, 2010 09:53

Ja, een heel groot stuk waar in tussen de regels door wordt verteld dat je garantie op de motor vervalt.

Gezien de nieuwheid van de Multiair techniek is er nog niks te zeggen over de betrouwbaarheid, laat staan over de getunede Multiair motor.
Ik ben er wel van overtuigd dat Squadra kennis van zaken heeft en goede spullen afleveren, maar ik ga niet een van de eerste zijn die ermee gaat rijden.
Zeker niet binnen de garantietermijn van mijn halfjaar oude MiTo van de zaak...

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

vr aug 20, 2010 11:11

Vergeet niet dat alle straat motoren een enorme reserve hebben.

Dat je in een leaseauto rijdt is jou probleem. Als het mijn privé auto zou zijn was ik de eerste die het zou inbouwen. Als we allemaal gaan zitten wachten op elkaar gebeurt er niks.

We hebben het niet over een postorder chip bedrijf die een flut product aanbied en daar geld mee verdiend.

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4173
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

vr aug 20, 2010 11:24

Lezen is ook een vak kennelijk...

Quote van het hier bovenstaande van mezelf:
Ik ben er wel van overtuigd dat Squadra kennis van zaken heeft en goede spullen afleveren, maar ik ga niet een van de eerste zijn die ermee gaat rijden.
En daarbij, vertel mij wat over reserves in een motorblok... heb zelf een compressor tegen m'n ts gehangen...
En nog meer daarbij, ik draag hierboven de optie zelf aan én ik ben ook erg nieuwsgierig ernaar, alleen kijk ik even de kat uit de boom, mag ik?
Dus ik maak hier reclame voor de optie om de MiTo bij jouw kennelijk zo dierbare Squadra Tuning te laten tunen, Tjerry, dus wat is het probleem dat je me zo moet aanvallen op mijn eigen mening??

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

Re: RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

vr aug 20, 2010 15:43

Lezen is ook een vak kennelijk...

Quote van het hier bovenstaande van mezelf:
Ik ben er wel van overtuigd dat Squadra kennis van zaken heeft en goede spullen afleveren, maar ik ga niet een van de eerste zijn die ermee gaat rijden.
En daarbij, vertel mij wat over reserves in een motorblok... heb zelf een compressor tegen m'n ts gehangen...
En nog meer daarbij, ik draag hierboven de optie zelf aan én ik ben ook erg nieuwsgierig ernaar, alleen kijk ik even de kat uit de boom, mag ik?
Dus ik maak hier reclame voor de optie om de MiTo bij jouw kennelijk zo dierbare Squadra Tuning te laten tunen, Tjerry, dus wat is het probleem dat je me zo moet aanvallen op mijn eigen mening??
Ik val niemand aan. :shock:
Hoe kom je daarbij. :?:
Maak geen reclame
Rij zelf al sinds 1999 met Squadra Tuning software.

Als jij de kat uit de boom wil kijken mag dat. Je hebt mijn mening gelezen.
Het is op een forum niet de bedoeling dat iedereen zijn gelijk gaat halen. Dat kan nu eenmaal niet.
Dat van die lease auto probeer ik mee aan te geven dat de lease maatschappij regels heeft en dat je als rijder daar aan hebt te houden. Kan dus een probleem zijn.

Ik schrijf op een forum dus aan meerde Alfa liefhebbers. Anders weet ik de PB knop wel te vinden

Groetjes Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

vr aug 20, 2010 17:59


Dat je in een leaseauto rijdt is jou probleem. Als het mijn privé auto zou zijn was ik de eerste die het zou inbouwen. Als we allemaal gaan zitten wachten op elkaar gebeurt er niks.

Tjerry
Dit vond ik nu op z'n minst niet subtiel en toch wel dubbelzinnig geformuleerd ... dat Michel zich ongemakkelijk voelt is begrijpelijk :?
En ja, als je laat chiptunen buiten medeweten van Werkgever en Leasemaatschappij komt je dit mogelijk duur te staan voor een volgende Leasewagen ; Zo heb ik 'n klant die z'n Gt bij Heinz heeft laten tunen, meer dan 380nm (wat de bakken niet aankunnen) en na einde contract (en 20.000km telkens nieuwe koppeling, 1x nieuwe bak en 1x zelfs nieuwe versterkte koppeling van Leasemij allemaal gekregen) is 't gevolg dat Alfa's nu taboe zijn voor z'n hele firma, dus ook z'n collega's Alfisten zijn de sigaar van de op eigen houtje stiekeme chiptuning van 1 chauffeur :( Michel is heel terecht voorzichtig om z'n voorrecht op 'n Alfa Leasewagen niet te verspelen .
Ik ken er trouwens veel die graag het "probleem" zouden hebben van in een MultiAir LeaseAuto rond te "moeten" rijden . :wink:
Squadra Tuning is wel een heel consentieus bedrijf en Stephan is een echte Alfa vakman zonder twijfel, als ik ooit wat nodig heb komen enkel Squadra, Madeno, Romeo Ferraris en Timmermans in aanmerking ; mensen die de auto individueel op de rollenbank afstellen en niet genre Super/Power/Star/Paprika Chips die gewoon een chip uit het doosje halen en zowat elk merk en type auto aanbieden .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4173
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

vr aug 20, 2010 20:15

maak geen reclame
Nee, maar dat deed ik wel om deze interessante, maar voor mij lastig aan te schaffen software hier te posten.
Ik heb zelf ook al diverse Squadra chips gekocht in de loop van de tijd, maar die waren allemaal voor auto's die mijn eigendom waren.
Deze MiTo is geen leasewagen, maar een door mijn werkgever gekochtte en aan mij ter beschikking gestelde auto.
Dat voorrecht wou ik wel koesteren.

Nouja, laten we het maar weer over MiTo's hebben!

Gebruikersavatar
duetto
Newbie
Newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: za sep 17, 2005 17:03
Locatie: Ospel

RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

zo aug 22, 2010 22:37

ja......ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag kunnen lezen..... :roll:
codalungo: open drive only!

Giulietta 1.4 TB MultiAir TCT 170 '16
Duetto 1750 '68

Gebruikersavatar
RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: do jul 03, 2008 16:53
Locatie: Kranenburg (Dld) - Corfu (GR)

Re: RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

ma aug 23, 2010 11:12

Ondertussen mijn Mito al ingeruild voor iets anders, dronk gemiddeld 10.9 liter benzine en zat na 25000km echt volledig onder de steenslag.
Rijd nu een Lancia Musa Platino met de 1.3 jtd, is iets volledig anders dan de mito maar met geld dat ik uitspaar aan benzine, verzekering, en belastingen wil ik dan een oude Alfa kopen voor de plezier km's
En dat ga ik nou ook doen, het is een leuke auto maar het past totaal niet bij me, ik voel me er niet lekker. Dus de mijne is binnekort ook weer te koop en ga weer lekker Jaguar rijden.

Steenslag heb ik alleen last van bij de achterschermen, het bezineverbuik vindt ik toch ook fors voor zo'n klein ding (mag natuurlijk niet mopperen in vergelijk met mijn Jags) maargoed.

Eens kijken wat die opgaat leveren.
Ciao
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”