In Italië is de TCT bak nu ook leverbaar op de Giulietta.
Hij kan worden besteld voor de 170 pk 1.4 MultiAir (Best New Engine 2010) en voor de even krachtige 2.0 JTDM-2.
Prijzen in Italië: € 24.550 voor de MultiAir in Progression uitvoering tot € 30.750 euro voor de 2.0 JTDM-2 Exclusive.
Op bestelling worden de TCT-Alfa's met schakelflippers aan het stuur afgeleverd.
Voor de MultiAir belooft Alfa een top van 218 km/h en een sprint naar de 100 in 7,7 seconden. Verbruik 5,2 l/100 km op een gecombineerd traject (stad/buitenweg) met een emissie van 121 g/km CO2. Daarmee is de Giulietta “meest ecologische compact met benzine motor" zelfs in vergelijking met auto's met normale bak en minder potente motoren.
Waarden voor de TCT-diesel 2.0 JTDM-2: 0 tot 100 km/h in 7,9 seconden (0,1 sneller dan de normale bak), terwijl het verbruik daalt van 4,7 l/100 km naar 4,5 l/100 km. De CO2 uitstoot zakt van 124 g/km naar 119.
Als je die 0-100 trouwens steeds in die tijd doet ben je echt wel onzuiniger bezig dan met een standaard bak in combi met gematigder rijgedrag
