Dat ben je inderdaad.
En ja, dat heeft allemaal te maken met overleven, succesvol worden, winst maken...maar ik wil geen auto van een "wereldmerk". Ik wil een spotieve Italiaanse auto! Met emotie en karakter! Ik wil wat anders dan de Grote Grijze Massa!
Maar ik zal wel een uitstervend ras zijn.
Een merk als het onze kan niet meer op eigen benen staan. Daar zijn de kosten te hoog voor en de
afzet te laag. Voor iedereen die het anders wil, koop vandaag nog een nieuwe Alfa, je weet nooit of het helpt.
Is er iets mis met Duitse degelijkheid? In mijn optiek niet. Wat is die Duitse degelijkheid? Kijk naar de Alfa's van de laatste jaren
en ontdek dat de gewraakte Duitse degelijkheid al lang wordt toegepast. De huidige Alfa is gewoon een goede auto geworden.
Persoonlijk geloof ik niet dat als VW de hele Alfabende overneemt, ze saaie eenheidsworsten gaan bouwen.
Kijk voor de aardigheid eens naar wat ze met een merk als Seat hebben bereikt.
Ik heb wel eens in zo'n Leon TDI kanon gereden, en dat gaat als de brandweer. Een hele strakrijdende mooie auto.
Overigens heb ik de indruk dat VW de Seat al jaren met een soort "Alfa-wannabee-sausje" overgiet. Ze proberen
heel erg de styling van Alfa te gebruiken. En dat lukt ze vrij aardig.
In dat licht bezien heb ik er eigenlijk geen problemen mee als het kapitaalkrachtige VW ons merk aan de stal toevoegd.
Ze hebben de beschikking over budgetten die er wel toe doen.
Bovendien, heeft de Fiat groep het dan wel zo geweldig gedaan?
Wat betreft Lamborghini, dat is een volwassen supersportcar geworden, mét emotie!
Ik heb in oktober de mazzel gehad een paar rondjes te kunnen sturen in een Murcielago op de Salzburgring.
Geloof me, dat is één brok emotie. Dat er hetzelfde verwarmingspaneel inzit als in bijvoorbeeld de Passat zal
mij een worst zijn. De rij-eigenschappen zijn in een woord GE-WEL-DIG. Het motorgeluid is zo mooi,
dat mijn huid te strak was om al het kippenvel te kunnen verwerken.
De rillingen lopen me nu weer over de rug.
Tip, iedereen die de mening is toegedaan dat VW de Lamborghini heeft veranderd in een emotieloze sportwagen
moet snel proberen er een rondje mee te gaan rijden, geloof me, niets is dan veranderlijker dan een mens.
Ten overvloedde:
Voor mij persoonlijk is de 105 serie dé echte Alfa. Met alle emotie die erbij hoort.
Die emotie voel ik omdat ik er zo stapelverliefd op ben.
Dat gevoel heb ik met de jongere Alfa's eigenlijk nooit gehad.
Patrick.