Ik had juist begrepen dat Fiat dit overgenomen heeft en VAG eruit is getrapt als sponsor?Saillant detail: De World Fair 2015 wordt gesponsord door... VAG!
Iniedergeval mooi als het gebouw kan blijven, en daarmee de Alfa collectie.
Ik had juist begrepen dat Fiat dit overgenomen heeft en VAG eruit is getrapt als sponsor?Saillant detail: De World Fair 2015 wordt gesponsord door... VAG!
Nee dus... het gevaar loert nog steeds.Goed nieuws? Is het gevaar nu dan toch geweken?
De grote vitrines met modellen worden niet genoemd...Bericht op QuiArese.
Goed nieuws? Is het gevaar nu dan toch geweken? Het Italiaanse ministerie voor cultuur heeft het voorstel van het bestuur en de gemeenteraad van Arese gehonoreerd: ook het museum zelf wordt tot cultureel erfgoed bestempeld.
Het museum is open voor het publiek sinds 18 december 1976, en ontvangt 11.500 toeschouwers per jaar (cijfers voor 2007). De collectie omvat 110 auto's*), 1 vliegtuig, 1 trekker, 1 fornuis, 15 vliegtuigmotoren en verder bijna 50.000 digitale beelden, 5.000 technische publicaties, 3.000 tekeningen, duizenden films en databases van chassis van de auto's sinds 1938.
De oppervlakte van het museum telt 4.800 vierkante meter.
*) De auto's in de catacomben (prototype's en nog te restaureren exemplaren) waarvan onlangs foto's op dit forum stonden, zijn waarschijnlijk niet meegeteld.
Voor wie een bezoek wil brengen, zie ook het Museumgids-topic.
Ga je mee, Koen? Dan gaan we die even euh... 'veiligstellen'.De grote vitrines met modellen worden niet genoemd...
Daar heb ik wel een ritje Arese voor over Hans! En ik doe ook niet moeilijk bij het verdelen als we ze niet allemaal op 1 locatie kunnen ehh veiligstellen...Ga je mee, Koen? Dan gaan we die even euh... 'veiligstellen'.De grote vitrines met modellen worden niet genoemd...
Ik weet eerlijk gezegd niet of die tot de Museo-inhoud behoren of dat een verzamelaar daar zijn collectie heeft staan. Toch eens navragen.
Volgens mij mis je het punt. Waaruit trek je de conclusie dat Fiat plannen heeft om iets anders op te zetten voor de collectie?Een museum dat ondanks de unieke collectie Alfa's maar 11.500 bezoekers per jaar trekt, moet je dat eigenlijk wel wilen redden? Dat zijn bezoekersaantallen die horen bij een dorpsmuseum. Ter vergelijk: het Mercedes-museum trok in afgelopen jaar 650.000 bezoekers, terwijl BMW Welt in het eerste jaar van z'n bestaan al door 2,2 miljoen mensen werd bezocht!
Van mij mag het Museo Storico in de huidige vorm worden opgedoekt, en vervangen door iets moderners, dat ook beter toegankelijk is. Dat zal dan wellicht kleiner moeten worden (Alfa verdient nu eenmaal niet genoeg geld om een grote investering te verantwoorden), maar alles beter dan de huidige opzet, met een lelijk oud gebouw op een verlaten industrieterrein. Ik zal dus de petitie niet ondertekenen.
Iemand zal zich ook over de handbouw moeten ontfermen. Maar ik ben de rotste niet, ik offer me wel op.Daar heb ik wel een ritje Arese voor over Hans! En ik doe ook niet moeilijk bij het verdelen als we ze niet allemaal op 1 locatie kunnen ehh veiligstellen...Ga je mee, Koen? Dan gaan we die even euh... 'veiligstellen'.De grote vitrines met modellen worden niet genoemd...
Ik weet eerlijk gezegd niet of die tot de Museo-inhoud behoren of dat een verzamelaar daar zijn collectie heeft staan. Toch eens navragen.
Die collectie staat er volgens mij al zo lang dat ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat het ter beschikking is gesteld door een verzamelaar. Maar ben wel benieuwd.
Dat is een mooi stappenplan, ik ben daardoor toch over de streep getrokken om de petitie te ondertekenen, maar krijg het niet voor elkaar om mijn tekst te laten verschijnen. Ook is na de tekst van Thom niets meer geplaatst.....6. Dan klikken op “posta commento”, even wachten en het is klaar.
Da's de eerste pagina, met de eerste 200 reactiesDat is een mooi stappenplan, ik ben daardoor toch over de streep getrokken om de petitie te ondertekenen, maar krijg het niet voor elkaar om mijn tekst te laten verschijnen. Ook is na de tekst van Thom niets meer geplaatst.....6. Dan klikken op “posta commento”, even wachten en het is klaar.
Foutje op de site of sabotage door FIAT??
Stap 7. Om je reactie te bekijken, klik op het linkje (piepkleine letters in rechter onderhoek grijze vlak) 'più recenti'.Dat is een mooi stappenplan, ik ben daardoor toch over de streep getrokken om de petitie te ondertekenen, maar krijg het niet voor elkaar om mijn tekst te laten verschijnen. Ook is na de tekst van Thom niets meer geplaatst.....
Inderdaad, maar helemaal hun schuld is dat niet. Ze zitten gewoon op een standaard blog-site.Overlopen van gebruikersvriendelijkheid doet de site inderdaad niet (het is gewoon prutswerk, maar goed, het gaat om de intentie)