De Farina's is een heel ander verhaal. Eén familie ja, maar het zijn wel twee verschillende bedrijven. En Pinin Farina vs. Pininfarina is in zoverre een ander verhaal dat het daar om een definitieve naamswijziging gaat.Ik vind het toch wel een significant verschil, ook omdat ze "intern" als Turinga te boek staan en niet als Touring. Kun je mooi op vastlopen...
Anders zou je eigenlijk ook alle Farina's op een hoop moeten gooien want op de keper beschouwd is dat ook allemaal 1 familie... Stablimenti Farina, Pinin Farina en Pininfarina.
Er op vastlopen zal wel meevallen denk ik. Toen ik de eerste Turinga zag wist ik niet wat het was, maar viel het me tegelijk op dat het zo op Touring leek, zowel in naam als in design. Eén Google op "Touring Turinga" verder wist ik hoe het zat. Maar ik zal er m'n gedachten nog over laten gaan.
Overigens valt het me op dat op de auto in kwestie gewoon Touring staat. Maar als de naamswijziging in 1942 is ingegaan, kunnen er dus ook Tourings van 1942 bestaan lijkt me.