Het plaatje:
.
Heb het boek binnen, ben voor mijzelf geen schokkende zaken tegen gekomen. Het is een leuk boek maar niet heel erg uitgebreid en geheel in het Italiaans. Paar zaken die mij zo even snel opgevallen zijn:
Er zijn best veel foto's overgenomen van andere boeken,folders,tijdschriften of internet, alle foto's v/d ontwikkeling vind je bijvoorbeeld ook in een uitgave van Style Auto.
Op pagina 75 vind je een plaatje van een Alfasud Junior, het zou gaan om een Speciale Torofino uitvoering voor de Duitse markt, dit is op zijn zachts gezegd een dubieus verhaal, op internet heeft er ooit iemand geroepen dat er een Torofino uitvoering zou bestaan (staat ook op Tim Rauens's website) maar hier is totaal niets van terug te vinden in folder materiaal e.d. En tot ik tijds origineel materiaal zie geloof ik niet in het bestaan van de Torofino.
In het rally hoofdstuk staat op pagina 107 een z/w foto van de Alfasud waarmee het Italiaanse Magazine Oggi van Milaan naar Calcutta is gereden in 1973, dit was natuurlijk geen rally maar meer een publiciteitsstunt.
Wel leuk, er word vermeld dat de productie begon op 1 april 1972 en de uitlevering aan de eerste klanten begon in juni 1972, productie lag op 70 auto's per dag, of dit klopt weet ik niet. Ik heb dit nog nooit ergens eerder gelezen en ook het Alfa Archief kon mij nooit exact uitsluitsel over geven over de precieze start van de productie.
Verder staan er een paar leuke foto's in van de drie deurs pre-productie auto's, eentje op de stand van de Turijnse auto show in 1971 (introductie).
Al met al een aardig boek en een leuke aanvulling op de verzameling, maar als je al wat Alfasud boeken en of materiaal hebt zal je niet veel nieuws tegenkomen.
.