In 1:24 is hij tot nu toe nog niet verschenen. wel de Alfetta GT uit de Quattroruote Centenario reeks, misschien dat die zich leent voor ombouw (moet je wel een handige knutselaar zijn

Nee, dat formuliertje werkt inderdaad niet meerPB beantwoord, en vast bedankt!
Van de onderdeeltjes die "af fabriek" missen wist ik al, er zat meen ik ook een formuliertje bij elke doos waar je missende onderdelen kon invullen en opsturen om bij te bestellen....zal nu wel niet meer werken!
De verkoper schreef al dat de doos geopend was, enkele jaren op zolder gelegen heeft (zo was ie geschrokken van de gecompliceerdheid van dit bouwpakketje?), en dat hij geen garantie gaf dat alles compleet was. De doos zag er nog strak uit, dus ik ga er vanuit dat er nooit veel meer dan de "af fabriek" missende delen ontbreken....Af en toe moet je een ingecalculeerd gokje nemen nietwaar?
Er worden vaak onderdelen aangeboden en de 8C2300 spider is vrijwel gelijk aan de MM SF, dus onoverkomelijk zal het niet zijn.
Van pasproblemen en zelfs scheve onderdelen had ik al gelezen, dat is bekend. Ook schijnt het zo te zijn dat geadviseerd wordt de motor 10mm (lijkt veel, maar het is schaal 1:8!) naar achteren te plaatsen in verband met montage van radiator en zo, daar moet ik het fijne nog van uitzoeken.
Hoewel het een langlopend proces zal worden alle 1851 deeltjes in elkaar te schroeven (zeker met alle werkzaamheden in en rond het huis, de 1:43 modellen, restauratie van de spider en werk erbij) ben ik echt van plan de progressie te publiceren op dit forum.
Hééé, ik wilde mijn Muletto al donkerrood gaan spuiten!Van mijn eigen Muletto is de motor is inmiddels redelijk naar m'n zin. Ik heb zelf de nodige aanpassingen gemaakt zoals een zelf gefabriceerd ontstekingsvervroegingsmechanisme (mooi woord!), slangklemmen om de waterslangen, klemmetjes op de verdelerkap, maar ook de claxon verwijderd (lijkt mij niet dat een monoposto was uitgerust met zo'n herrieding) enz.
Ondertussen heb ik er toch ook voor gekozen om de motor 10mm naar achteren te plaatsen, anders krijg je de radiateur/ neus en motorkap nooit netjes. Betekent wel dat het stuurhuis moet worden aangepast, en alle remstangen moeten worden ingekort of verlengd maar dat zien we tegen die tijd wel weer. De witte Muletto versie was de Monza zoals hij werd gereden door Rudolf Carraciola, maar ik ben zelf van plan om er een Scuderia Ferrari versie van te maken, in donkerrood.
Ik ben natuurlijk ook erg geinteresseerd in jullie vorderingen. Misschien moeten we een keer een speciaal modelbouw-topic openen.
Paul
Ben ik 100% met je eens....mijn eerste Alfa, de 2000 Berlina uit 1972, was in deze kleur: olijfgroen metallic............
1750 berlina,vind dit de leukste uit de serie,vooral door de kleur.
Die post Fer hierboven toch al HansNice. Can you also post pictures of the actual car?
Eh... oeps, geloof ik?Die post Fer hierboven toch al HansNice. Can you also post pictures of the actual car?![]()
Very nice conversion indeed!Hello here is a GT cabrio from Lili Bertone that I have modified from a Minichamps :