
Verkopen van de Giulietta zijn alweer aan het teruglopen... en de Giulietta verkoopt vergeleken met de 147 behoorlijk slecht. Over de MiTo zal ik het maar niet eens hebben.

Overigens in zelfde artikel staat ook nog dat de BMW groep in december in europa meer auto's heeft verkocht dan de gehele Fiat Groep samen... En verkopen zowel Audi, Mercedes als BMW meer auto's dan Fiat alleen.
Zelfs Toyota verkocht meer auto's in europa als Fiat. Pijnlijk hoor.

Toch leuk om weer is gelijk te krijgen over het mismanagment en totaal gebrek aan gevoel voor marketing en handelen op Europees niveau bij de italiaantjes van Fiat.

Bron:FGA's niche brands had a mixed year, Alfa Romeo sold 130,535 cars last year, well down from its managements' targets, but that was
still up twenty thousand units and 18.7 percent on 2010. It also outperformed the overall European market and that meant that Alfa Romeo's total share rose from 0.8
percent in 2010 to 1.0 percent in 2011.
However towards the end of the year Alfa Romeo's sales started to fall off as the 'newness' effect of the Giulietta began to wear away,
while the smaller MiTo also slid, despite a broadening of the B-segment hatchback's range. Worryingly for Alfa Romeo, as it faces a quite
uncertain 2012, the new Giulietta hasn't got anywhere close to replicating the volumes of the car it replaced, the Alfa 147, while demand started falling after almost
exactly a year on sale.
http://www.italiaspeed.com/2012/cars/in ... /1701.html