![Schrik :schrik:](./images/smilies/schrik.gif)
![Afbeelding](http://i52.tinypic.com/257hmbt.jpg)
![Afbeelding](http://i52.tinypic.com/a439s7.jpg)
Waar ze nú zijn, geen idee, maar nadat Edil Toys er mee nokte gingen de mallen naar Turkije.Blijft een bijzonder mooi model voor z'n tijd, met 4 te openen portieren met binnenbekleding. Dat had je jaren later in 1:25 niet eens... Waar zouden de matrijzen tegenwoordig zijn?...
Dat valt, althans bij mijn Giulia, nog best wel tegen hoorBijzonder, maar ook bijzonder dat ze de kwaliteit zover naar beneden hebben weten te brengen van deze prachtige modellen. Je vraagt je daardoor zelfs af of het niet illegale kopieën zijn in plaats van modellen uit dezelfde matrijzen...
Ik durf rustig te beweren dat ik weinig 1:18 modellen ken waarbij alles zo netjes sluit als bij de Edil's.
Koen
Dit heeft te maken met de laklagen die onder de blanke lak liggen. De blanke lak laag sealed de overige lagen. Vocht wat in de onderliggende lagen zit wil ik er uit en duwt de blanke lak kapot.Dat klinkt alsof het hetzelfde probleem kan zijn. Alleen bij normaal gebruik van autolak gebeurt dat niet. Dit is tenminste de enige waarbij het gebeurd is van van de ca. 35-40 met autolak gespoten kitjes die ik heb (voor zover ik weet). Ik denk toch dat het met het acryl / synthetisch te maken heeft.In dit geval lijkt het me een probleem met de lak en de ondergrond. Hetzelfde is ook gebeurt met een modelletje wat ik heb laten maken.
Daar trok de doorzichtige lak strak en er kwamen steeds meer haarscheurtjes in de lak. Daar was de orginele autolak het probleem.
Nu is het model opnieuw gespoten met niet autolak(dezelfde kleur als de autolak had) en blijft hij mooi.
Zo ziet het er bij mij inderdaad ook uit. En als je in fel licht kijkt zie je barsten zitten die door de volledige dikte van de blanke lak heen gaan. Je zal dus ongetwijfeld gelijk hebben. Ik vind het alleen ongelooflijk dat er na 65 weken nog steeds vocht uit moet. Zo lang heeft het geduurd voordat de blanke lak er overheen ging.Dit heeft te maken met de laklagen die onder de blanke lak liggen. De blanke lak laag sealed de overige lagen. Vocht wat in de onderliggende lagen zit wil ik er uit en duwt de blanke lak kapot.Dat klinkt alsof het hetzelfde probleem kan zijn. Alleen bij normaal gebruik van autolak gebeurt dat niet. Dit is tenminste de enige waarbij het gebeurd is van van de ca. 35-40 met autolak gespoten kitjes die ik heb (voor zover ik weet). Ik denk toch dat het met het acryl / synthetisch te maken heeft.In dit geval lijkt het me een probleem met de lak en de ondergrond. Hetzelfde is ook gebeurt met een modelletje wat ik heb laten maken.
Daar trok de doorzichtige lak strak en er kwamen steeds meer haarscheurtjes in de lak. Daar was de orginele autolak het probleem.
Nu is het model opnieuw gespoten met niet autolak(dezelfde kleur als de autolak had) en blijft hij mooi.
Een soort krakelee effect geeft dit.
Zou het niet kunnen zijn dat door de blanke lak de onderliggende laag onstabiel wordt en dat het vocht dat daar heel rustig zat te zitten juist door die blanke lak opeens afscheid wil nemen?Ik vind het alleen ongelooflijk dat er na 65 weken nog steeds vocht uit moet. Zo lang heeft het geduurd voordat de blanke lak er overheen ging.