Afgelopen zaterdag is Karl Heins Kalbfell overleden tijdens historische motor races op circuit Brand Hatchs.
Hij kwam ten val en werd aangereden door een andere deelnemer die pal achter hem reed.
Niet veel later overleed hij in het ziekenhuis op 63-jarige leeftijd.
Karl Heinz Kalbfell is vooral bekend als BMW man met de M-modellen en de terugkeer van BMW in de F1.
Hij is echter ook in dienst geweest bij de Fiat Groep waar hij voor Maserati en Alfa Romeo marketing taken als verantwoordelijkheid had.
Vooral de introductie van de 159 stond op zijn naam en vond plaats in het hol van de leeuw te Munchen.
Karl Heinz kwam van Rolls Royce voordat hij bij Fiat aan de slag ging en had een duidelijk kwaliteitsbeeld voor ogen.
Kenneljik ook met een bijbehorend prijskaartje want door nooit opgehelderde redenen vertrok hij al snel bij Alfa Romeo waar ook zijn
opvolger Baravalle al snel daarop weer vertrok.
"I've had job offers before, but Alfa Romeo was irresistible," says Karl-Heinz Kalbfell, 54, a German with a passion for performance cars and motor racing. "It has such emotion, tremendous potential, and is underachieving at present."
As one of his Alfa engineering bosses puts it, "He speaks about Alfa and Maserati with the passion of an Italian."
We zullen hem missen.