Dus 90 rijden zou de oplossing van uitstoot zijn? Ik denk dat een schonere brandstof meer helpt zoals LPG maar dat wordt nou niet echt gestimuleerd door de overheid (houderschapbelasting).'Ikrij90.nl is een actie om weggebruikers te laten beseffen dat ook zij zelf verantwoordelijk zijn voor de schade aan het milieu door de uitlaatgassen van hun auto. Door (zoveel mogelijk) je snelheid te verminderen tot een veilige en ontspannen 90 km/uur op de snelwegen vermindert de uitstoot van milieuschadelijke gassen en fijn stof aanzienlijk.'
Wat erg helpt tegen uitstoot van fijn (rem)stof is het niet zoveel onnodig moeten remmen zoals bij al die opstakels en drempels op de weg (en van die gasten die veel te langzaam voor je rijden ).
FF voor de duidelijkheid: die drempels staan natuurlijk niet op de snelweg. Die obstakels wel in de vorm van traag rijdende bejaarden .
Mezelf besparen?!? Dacht het niet want ik erger me dan de hele reis kapot aan die veel te trage tempo met m'n dikke 3.0 V6 24v wat zich vast en zeker ook nadelig zal uiten op de rest van het verkeer (het lontje is lang maar d'r komt ook eens een keer een eind aan).'Behalve het milieu spaar je jezelf, je medeweggebruiker en je portemonnee. Als zoveel mogelijk mensen deze actie steunen zullen ongelukken en files sterk verminderen of misschien wel verdwijnen.'
En wat goed is voor de portemonnee zijn lagere(=normale) brandstofprijzen.
Ongelukken zal je er ook niet mee voorkomen want als ik 90 moet rijden op de snelweg slaap ik allang of heb op z'n minst m'n verstand bij heel wat anders als het verkeer. En dat wordt dan weer een onnodige file...
Maar goed, als we allemaal dodelijk verongelukken zullen op den duur de files ook wel verdwijnen, dus dat klopt dan wel weer .
Aangenaam en ontspannend?!? Ik kan alleen bij de gedachte al helemaal 'ausrasten'.'Autorijden wordt dan weer een aangename en zelfs ontspannende bezigheid.'
Waarom is er in dit Land nou altijd zo'n groot klankbord voor dit soort seniele volidioten? Dat ze in het kabinet zitten wisten we maar onder het volk zitten schijnbaar ook veel van die zwakbegaafden. Laten ze deze onzin er eens in Duitsland uitkramen, dan kun je pas echt lachen. Zij waarschijnlijk de eerste weken niet (omdat het nog allemaal zo zeer doet) .
Nu nog even goed nieuws wat het milieu aangaat: http://www.natuurwetenschappen.nl/modul ... le&sid=548
Dus de milieubelastingen kunnen er weer af en de brandstof kan weer goedkoper worden, we hebben het gered. Hoera voor onszelf en natuurlijk vooral voor mij omdat ik als TIG lasser veel ozon produceer bij het lassen en zo flink geweest ben dit jaar dat ik het gat toch maar weer mooi dicht heb gekregen .