164 Q4

RE: groente hippies, weg er mee

ma okt 03, 2005 01:44

Dit is de tekst op die site:
'Ikrij90.nl is een actie om weggebruikers te laten beseffen dat ook zij zelf verantwoordelijk zijn voor de schade aan het milieu door de uitlaatgassen van hun auto. Door (zoveel mogelijk) je snelheid te verminderen tot een veilige en ontspannen 90 km/uur op de snelwegen vermindert de uitstoot van milieuschadelijke gassen en fijn stof aanzienlijk.'
Dus 90 rijden zou de oplossing van uitstoot zijn? Ik denk dat een schonere brandstof meer helpt zoals LPG maar dat wordt nou niet echt gestimuleerd door de overheid (houderschapbelasting).

Wat erg helpt tegen uitstoot van fijn (rem)stof is het niet zoveel onnodig moeten remmen zoals bij al die opstakels en drempels op de weg (en van die gasten die veel te langzaam voor je rijden :wink: ).
FF voor de duidelijkheid: die drempels staan natuurlijk niet op de snelweg. Die obstakels wel in de vorm van traag rijdende bejaarden :lol: .
'Behalve het milieu spaar je jezelf, je medeweggebruiker en je portemonnee. Als zoveel mogelijk mensen deze actie steunen zullen ongelukken en files sterk verminderen of misschien wel verdwijnen.'
Mezelf besparen?!? Dacht het niet want ik erger me dan de hele reis kapot aan die veel te trage tempo met m'n dikke 3.0 V6 24v :evil: wat zich vast en zeker ook nadelig zal uiten op de rest van het verkeer (het lontje is lang maar d'r komt ook eens een keer een eind aan).

En wat goed is voor de portemonnee zijn lagere(=normale) brandstofprijzen.

Ongelukken zal je er ook niet mee voorkomen want als ik 90 moet rijden op de snelweg slaap ik allang of heb op z'n minst m'n verstand bij heel wat anders als het verkeer. En dat wordt dan weer een onnodige file...

Maar goed, als we allemaal dodelijk verongelukken zullen op den duur de files ook wel verdwijnen, dus dat klopt dan wel weer :lol:.
'Autorijden wordt dan weer een aangename en zelfs ontspannende bezigheid.'
Aangenaam en ontspannend?!? Ik kan alleen bij de gedachte al helemaal 'ausrasten'.

Waarom is er in dit Land nou altijd zo'n groot klankbord voor dit soort seniele volidioten? Dat ze in het kabinet zitten wisten we maar onder het volk zitten schijnbaar ook veel van die zwakbegaafden. Laten ze deze onzin er eens in Duitsland uitkramen, dan kun je pas echt lachen. Zij waarschijnlijk de eerste weken niet (omdat het nog allemaal zo zeer doet) :twisted: .

Nu nog even goed nieuws wat het milieu aangaat: http://www.natuurwetenschappen.nl/modul ... le&sid=548

Dus de milieubelastingen kunnen er weer af en de brandstof kan weer goedkoper worden, we hebben het gered. Hoera voor onszelf en natuurlijk vooral voor mij omdat ik als TIG lasser veel ozon produceer bij het lassen en zo flink geweest ben dit jaar dat ik het gat toch maar weer mooi dicht heb gekregen :wink: :lol: :lol: .

cor
Guru
Guru

Re: RE: groente hippies, weg er mee

ma okt 03, 2005 01:49

Laat ze maar eerst zich druk maken over graffiti en rommel op straat. Dat is voor mij milieuvervuiling.
ga weg man, graffiti is pure kunst... :wink:
Afbeelding
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

cor
Guru
Guru

ma okt 03, 2005 02:00

Hoera voor onszelf en natuurlijk vooral voor mij omdat ik als TIG lasser veel ozon produceer bij het lassen en zo flink geweest ben dit jaar dat ik het gat toch maar weer mooi dicht heb gekregen :wink: :lol: :lol: .
da's k lasse man!! :D :D
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

bertone 156
Newbie
Newbie

ma okt 03, 2005 13:41

Maar driekwart Nederland hobbelt toch al 90 of nog minder op de Snelweg. Gisteravond van Eindhoven naar Rotterdam gereden met de Cruisecontrol op 120. Er kwam welgetelt een auto voorbij (ja een B*W) Zou het iets met de benzineprijs te maken hebben, of dacht iedereen op zondag aan het Milieu.
SCARB#2897, bertone 2000 gtv 1973, 159sw 2.2jts 2008

Giulia555

ma okt 03, 2005 15:02

A) we zijn en blijven een zeikvolk
B) en egoisten....

Alle opmerkingen alhier gemaakt zijn redelijk kort door de bocht en zelfs stompzinning. Ik rij ook niet de meest schone auto en heb af en toe ook vraagtekens bij dit soort (eenmans)groeperingen...Feit blijft dat we er niet omheen kunnen dat de lucht zeker boven Randstad en andere grote Europese industriele gebieden gewoon op het dodelijke af is...Wie herinnert zich niet onderstaande afbeelding en is daar niet van geschrokken?

Beetje realiteitszin zou goed zijn voordat we een aantal gebieden helemaal naar de knoppen helpen.....

Afbeelding

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 03, 2005 16:25

Een vuurwerkmaker: men schiet een vuurpijl in de lucht maar het is ook meteen weer donker. Het plan heeft natuurlijk niets met ware duurzaamheid te maken.

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

ma okt 03, 2005 16:55

Een vuurwerkmaker: men schiet een vuurpijl in de lucht maar het is ook meteen weer donker.
Over vervuiling gesproken....

Ben het met Giulia555 eens. Wie kan je nog geloven als het om milieu gaat? Iedere politicus of milieu-activist selecteert uit feiten, meningen en verwachtingen zoals hem het beste uitkomt. Niet uit oogpunt van duurzaamheid, maar ten gerieve van het eigen voortbestaan. Voortbestaan van de politieke partij of actiegroep dan wel te verstaan.

Zegt die poppenkast rond de Brent Spar jullie nog iets? Of de Milieu Effect Rapportages, waarbij dàt deskundige bureau wordt geselecteerd om de MER te schrijven dat met het voor de gemeente/partij gunstigste advies komt?

Kortom, het milieu-geneuzel hangt van de leugens aan elkaar. Nou wil Amsterdam weer SUV's (waar ik zelf een gloeiende pesthekel aan heb) gaan verbieden, want "ze verbruiken zo veel" (o.a.). Ik zou Ajax opheffen en voetbal verbieden... dat scheelt toch heel wat energieverslinde persoonsverplaatsingen per jaar... Veel meer effect. Gooi Schiphol ook maar dicht. De lucht schoon, geen lawaai meer en fijn 10.000en werkloos, die hoeven ook niet meer op pad...

En ondertussen kan ik ergens wel waardering opbrengen voor zo'n initiatief als dat 90rij-gezeur. Al is het alleen maar omdat we eens gaan nadenken waar we mee bezig zijn, een signaalfunctie dus.

Carabinieri
Full Member
Full Member

ma okt 03, 2005 17:22

Alle opmerkingen alhier gemaakt zijn redelijk kort door de bocht en zelfs stompzinning. Ik rij ook niet de meest schone auto en heb af en toe ook vraagtekens bij dit soort (eenmans)groeperingen...Feit blijft dat we er niet omheen kunnen dat de lucht zeker boven Randstad en andere grote Europese industriele gebieden gewoon op het dodelijke af is...Wie herinnert zich niet onderstaande afbeelding en is daar niet van geschrokken?

Beetje realiteitszin zou goed zijn voordat we een aantal gebieden helemaal naar de knoppen helpen.....
=D>
Of de Milieu Effect Rapportages, waarbij dàt deskundige bureau wordt geselecteerd om de MER te schrijven dat met het voor de gemeente/partij gunstigste advies komt?
Onzin, een MER is objectief maar deze kan geen invloed uitoefenen op wat de overheid ermee doet.

En ondertussen kan ik ergens wel waardering opbrengen voor zo'n initiatief als dat 90rij-gezeur. Al is het alleen maar omdat we eens gaan nadenken waar we mee bezig zijn, een signaalfunctie dus.
:thumbs:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 03, 2005 17:23

Ik zie het nut niet in om een dokter te consulteren die mij vertelt wat mankeert om vervolgens
de kamer te verlaten. Zonder therapie is zijn diagnose waardeloos.
Ik wil cijfers zien waarop men voorstellen kan ontwerpen en gemotiveerd de rekening
kan voorleggen van autogebruik. Als men werkelijk het milieu binnen de perken van leefbaarheid wil houden, moet men onderzoek doen.
Werken snelheidsbeperkingen juist niet filerijden in de hand?? Doet eens onderzoek.

Wees blij met de comfortmaatschappij!! Wij hebben gelukkig niets beters om handen
en mogen kankeren,zeiken en nog meer.

164 Q4

ma okt 03, 2005 17:40

Afbeelding
AHA, en zo te zien treft de 3 noordelijke provincies weer helemaal geen blaam en wassen zij hun handen in onschuld. Kunnen we daar dan geen grens (/berlijnse muur :wink: ) trekken en het leven weer voordelig maken voor die aardige lui? Want waarom flink betalen aan vervuiling die zij helemaal niet maken?!?

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma okt 03, 2005 18:01

Milieu sparen.?: Minder reizen, alle diesels inelkaar prakken en de classics erbij, kernergie, flexibele werktijden, telewerken bevorderen, vliegvakanties afschaffen, reiskostenforfait afschaffen etc etc.

Zo'n enkele zot die die 90 km/h weer verzint weet echt niet waar hij over praat. 50 km verderop kun je ongestraft 200 plus rijden. Dat hij minder brandstof verstookt wil nog niet zeggen dat de uitstoot daardoor ook met eenzelfde percentage afneemt, het tegendeel kan wel eens waar zijn per afgelegde km.
Das milieu op zn Hollands. :?

Toch?
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma okt 03, 2005 18:21

Milieu is een melkkoe, niks meer en niks minder!
Neem nou het 'afval beleid' : :?
Als wij als brave burger ons afval gaan aanbieden op het milieupark wordt er van ons verwacht dat dit gescheiden aangeboden wordt. Het karretje achter je auto wordt minutieus onderzocht> Hout bij hout, groenafval bij groenafval enz.
En owee als er een brok steen tussen de aangeboden grond zit!! Kun je dus de container in om t deruit te vissen...
Vertel me niks ,ik heb net 3 maanden verbouwd!!! :whistle:
Asbest (wat niet gevaarlijk is zolang je het niet tussen je boterham tot kleine brokjes breekt voor consumptie :wink: ) moet in speciaal daarvoor verkrijgbaar plastic worden gewikkeld. Dit plastic moet je kopen, uiteraard.
Nah, wat gebeurt er nu als zo'n container met asbestplaatjes vol is: Hij wordt op de containerauto getrokken die er vervolgens mee naar de stortplaats rijdt.
Wat doen ze daar: Ze donderen die container leeg bovenop het gewone huisvuil en groenafval (want dat gooien ze op die plek weer gewoon door elkaar!!!!), die mega shovel knuttert er een paar keer overheen en hupla er kan weer een rekening wroden geschreven want er is verantwoord afgevoerd!!!!!

Hoe kom ik aan deze wijsheid; een maat van me is chauffeur geweest bij zo'n containerdienst en reed dus die volle containers naar de stortplaats.
Dure volksverlakkerij dus! :!:
Bij het bedrijf waar hij werkzaam was deden ze ook aan het 'verantwoord afvoeren' van chemisch afval;
Al die chemische brol van oa drukkerijen etc (vervuilde poetsdoeken,inktresten etc , waar die bedrijven dik voor betalen om het te laten verwerken) gaat in een soort van grote 'draaiende deegmenger' waar het spulletje wordt ingedikt met zaagsel.
Dit gaat weer in containers die vrolijk op dat zelfde stort worden leeggekiepert en verspreid aldaar>dit is verantwoord afvoeren volgens de wet!!!!
Het gaat dus nergens over, behalve dan over de portemonee van jou en mij....
Nee, mijn olie filters gaan weer gewoon bij de spruiteschillen die dan weer op de glazen pot van de chicken tonight liggen.......ha! :wink:

Mark my words, binnen nu en pakweg 25 jaar(want dan is het meeste asbest wel geruimd tegen dikke prijzen) gaan ze verzinnen dat siliconenkit zo mogelijk nog slechter is voor de gezondheid dan asbest..Kun je een bedrijf laten komen om je kit uit de badkamer te laten verwijderen (van die lui in zo'n belachelijk pak, met mobiele douches etc....á kweenie hoeveel per uur!!!!)Let maar op!!!!
Grtz, uw groenvoorziener, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Ricambi Originali

ma okt 03, 2005 18:30

Haha dat heb je ff mooi onder woorden gebracht. Ben het helemaal met je eens :thumbs: Moest wel lachen om die sileconenkit, maar zo gaan die dingen wel :wink:

Groet, Ro

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 03, 2005 19:13

Afbeelding
AHA, en zo te zien treft de 3 noordelijke provincies weer helemaal geen blaam en wassen zij hun handen in onschuld. Kunnen we daar dan geen grens (/berlijnse muur :wink: ) trekken en het leven weer voordelig maken voor die aardige lui? Want waarom flink betalen aan vervuiling die zij helemaal niet maken?!?
Neee, dit is het kaartje van voor 1968.... er mist een hele provincie.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma okt 03, 2005 19:18

Het is allemaal waanzin, die 'Roomser dan de paus' houding hier in Nederland. Het maakt namelijk geen drol uit of wij Nederlanders al dan niet negentig rijden, op biologisch verantwoorde, linksdraaiende, plantaardige en diervriendelijke bioculturen.

We zijn namelijk maar een vlek op de kaart! Als je eens kijkt naar (ik noem maar wat) India... wat moeten wij dan aan CO, CO2 en weet ik wat doen?

Kijk, we kunnen wel heel hypocriet alle auto's die meer dan 150 g CO2 per km uitstoten (ik noem maar wat) heel hoog gaan belasten, maar wat dan? Dan zouden we (volgens de overheid) wel in zuingere, minder milieu-onvriendelijke auto's gaan rijden. En verdwijnen die afgedankte auto's dan? Ja, wel uit Nederland... naar Polen of zo. En vervolgens rijden ze DAAAAAR erg goedkoop met die dingen, omdat benzine daar een scheet en 3 knikkers kost. Maarrrrr.... de CO2 die in polen wordt uitgestoten, is net zo slecht voor ons klimaat/milieu (als die relatie tenminste bestaat....) als die uit Nederland.

Dus netto schiet het niet op. Je verplaatst alleen de veroorzaker van het probleem (sic) naar een andere locatie. Het probleem blijft.

Hoe moeilijk is het allemaal?

Net zoals de hybride, of het brandstofcel-verhaal. Doe de natuurkunde en scheikunde sommen, en zie dat het alleen kan werken als we op kernenergie overstappen. En dan moet je die groene geitebreiers weer horen... maar als zij gaan protesteren in Borssele, nemen ze dan allemaal de fiets? Welnee, ze nemen de schone trein (schijn?) want die rijdt op milieuvriendelijke biomassa... Vast wel.

Ik ontken niet dat er een probleem is, maar de mensen een boel laten betalen en tiranniseren met flauwe regeltjes maakt onze planeet geen gezondere plek om te wonen :!:

Wat een sukkels!

Yuri (die weer niet naar de psychiater hoeft, deze week0
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op ma okt 03, 2005 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”