Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 26, 2015 11:24

Graag gedaan Dinkyboy! En qua maat, inderdaad zo op het oog net zo groot als een 3 serie. Alfa heeft het over de grootste wielbasis in de klasse, maar dat zie je er niet aan af.
Voor het gemiddelde rijgedrag is dat wel een hele dikke plus! Dat zou betekenen dat de auto comfortabeler is op hobbels en minder listig zou zijn icm de achterwiel aandrijving.

Dat je het er niet aan af ziet, vind ik ook niet erg.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Jacco.vd.Zaag
Full Member
Full Member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma jul 15, 2013 11:56
Locatie: Kollum

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 26, 2015 11:45

Gave bak. Voorkant lijkt een beetje plat op de foto's, maar verder vind ik 'm wel OK!
Ben benieuwd naar de rij-impressies. Maar dat zal nog wel even op zich laten wachten denk ik..
1986 Fiat Ritmo 130TC Abarth - 1992 Alfa Romeo 75 2.0TS
1980 Alfa Romeo Alfetta 2.0 - 1992 Alfa Romeo 164 2.0TS

Gebruikersavatar
peppe
Full Member
Full Member
Berichten: 471
Lid geworden op: do jul 26, 2007 15:31

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 26, 2015 13:37

Nog een filmpje, waarin ook de geschiedenis aan bod komt:
https://www.youtube.com/watch?v=l7iwYGUoTBM" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze leggen duidelijk de stempel op de old-skool race achtergrond van het merk.
Mooi.

Interieur zitten inderdaad een paar oude kenmerken in, ook mooi.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 26, 2015 14:00

Nog een filmpje, waarin ook de geschiedenis aan bod komt:
https://www.youtube.com/watch?v=l7iwYGUoTBM" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze leggen duidelijk de stempel op de old-skool race achtergrond van het merk.
Mooi.
In 2010, met de centennial, was er van enige erkenning van die historie en ondersteuning van het feest vanuit Alfa/Fiat weinig te merken. De organisatie was uitbesteed aan een derde partij, met een budget waar die niets mee kon. Het werd daardoor een uiterst rommelige viering, ronduit beschamend voor een merk met zo'n geschiedenis. Misschien heeft de volhardendheid van al die liefhebbers destijds de directie misschien toch een klein beetje de ogen geopend? Dringt het eindelijk door dat dat erfgoed een bijzonder kostbaar goed is? Als ik zie hoe het Museo Storico is aangepakt heb ik goede hoop.

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 26, 2015 14:54

Mij lijkt dat de opdracht is geweest aan middle-management:
Doe wat BMW doet, maar net iets beter. Zowel de auto's als de dressing.
Lekker simpel misschien effectief.
Zeker nu ze in Munchen ontaarden in gewroet me ge-electrificeerde driecylinders.
Mooi gaatje in de markt dat openkomt misschien.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2158
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 26, 2015 14:59

Het kan me allemaal niets schelen! :mrgreen:

Ik ben blij dat de nieuwe Giulia er is! =D>

De Giulia komt als ik hem kan betalen (dat zal wel een jaar of vijf duren) zowiezo op mijn pad.

Achterwiel aandrijving=een echte auto! :wink:

Je bent een Alfist of je bent het niet.

Op mijn huidige Alfa GT hebben velen ook kritiek .
Dat hoort er nou eenmaal bij.


Ciao

Gebruikersavatar
Frits
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: do feb 10, 2005 21:54
Locatie: Delft
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 26, 2015 15:23

Ik zie wel wat retro elementen ;-)

Afbeelding

Afbeelding
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 26, 2015 15:54

Graag gedaan Dinkyboy! En qua maat, inderdaad zo op het oog net zo groot als een 3 serie. Alfa heeft het over de grootste wielbasis in de klasse, maar dat zie je er niet aan af.
Voor het gemiddelde rijgedrag is dat wel een hele dikke plus! Dat zou betekenen dat de auto comfortabeler is op hobbels en minder listig zou zijn icm de achterwiel aandrijving.

Dat je het er niet aan af ziet, vind ik ook niet erg.
Wat is er listig aan achterwielaandrijving dan :?

De voornaamste reden van de populariteit van voorwielaandrijving is dat ze in de fabriek de totale aandrijflijn in één keer onder de auto kunnen plakken. Het geeft nu niet echt betere rijprestaties en met name bij zwaardere auto's merk je dat deze vorm van aandrijving in lange bochten de neiging heeft tot zwalken.

Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 26, 2015 16:07

Graag gedaan Dinkyboy! En qua maat, inderdaad zo op het oog net zo groot als een 3 serie. Alfa heeft het over de grootste wielbasis in de klasse, maar dat zie je er niet aan af.
Voor het gemiddelde rijgedrag is dat wel een hele dikke plus! Dat zou betekenen dat de auto comfortabeler is op hobbels en minder listig zou zijn icm de achterwiel aandrijving.

Dat je het er niet aan af ziet, vind ik ook niet erg.
Wat is er listig aan achterwielaandrijving dan :?

De voornaamste reden van de populariteit van voorwielaandrijving is dat ze in de fabriek de totale aandrijflijn in één keer onder de auto kunnen plakken. Het geeft nu niet echt betere rijprestaties en met name bij zwaardere auto's merk je dat deze vorm van aandrijving in lange bochten de neiging heeft tot zwalken.
- Voorwielaandrijving is goedkoper te bouwen (niet alleen montage maar geen gedoe met een cardanas naar achteren)
- Over het algemeen is voorwielaandrijving eenvoudiger te corrigeren wanneer het mis gaat
- 90% van de bestuurders zal het een worst wezen welke wielen worden aangedreven dus waarom investeren in duurdere achterwielaandrijving.

Wat niet wegneemt dat ik blij ben met de stap om weer achterwielaandrijving te gaan gebruiken, voor de fanatieke bestuurder zal het best merkbaar zijn maar zeg nou eerlijk zou je het missen tijdens de dagelijkse naar het werk/winkel ritjes?
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 26, 2015 16:09

Graag gedaan Dinkyboy! En qua maat, inderdaad zo op het oog net zo groot als een 3 serie. Alfa heeft het over de grootste wielbasis in de klasse, maar dat zie je er niet aan af.
Voor het gemiddelde rijgedrag is dat wel een hele dikke plus! Dat zou betekenen dat de auto comfortabeler is op hobbels en minder listig zou zijn icm de achterwiel aandrijving.

Dat je het er niet aan af ziet, vind ik ook niet erg.
Wat is er listig aan achterwielaandrijving dan :?

De voornaamste reden van de populariteit van voorwielaandrijving is dat ze in de fabriek de totale aandrijflijn in één keer onder de auto kunnen plakken. Het geeft nu niet echt betere rijprestaties en met name bij zwaardere auto's merk je dat deze vorm van aandrijving in lange bochten de neiging heeft tot zwalken.
Een langere wielbasis geeft een stabielere rechtuitloop (of zo u wilt: een iets gezapiger bochtengedrag)...

Toppunt van korte wielbasis en RWD... Stratos... voor een normaal mens NIET snel mee te rijden...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1203
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 26, 2015 16:14

Niets mis met het logo, interieur heeft een vlaag nostalgie van de vroegere jaren en daar past het het logo perfect in mijns inziens.
Het zwarte logo vind ik perfect passen in het moderne strakke interieur , de nostalgie van de vroegere jaren vind ik ver te zoeken .Alleen het zwarte logo dan zoals in de 1750 GT zijn dashboard. Wat niet wil zeggen dat ik het niet mooi vind . In tegendeel :thumbs:
Aan de buitenzijde vind ik dat de logo's in kleur moeten blijven , Alfa is en blijft tenslotte voor mij een echte Milanese .
Hoeveel ze er ook van willen verkopen over zee , al hun propaganda en marketing in Amerika en het oosten gaat er toch over dat ze volbloed Italiaans temperament hebben .
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 26, 2015 16:40

- 90% van de bestuurders zal het een worst wezen welke wielen worden aangedreven dus waarom investeren in duurdere achterwielaandrijving.
Omdat de resterende 10% van de bestuurders 100% van je potentiele kopers zijn.
En die zijn niet toevallig gekozen. Rwd sedans zijn de meest winstgevende automobielen op de planeet.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 26, 2015 16:44

De voornaamste reden van de populariteit van voorwielaandrijving is dat ze in de fabriek de totale aandrijflijn in één keer onder de auto kunnen plakken. Het geeft nu niet echt betere rijprestaties en met name bij zwaardere auto's merk je dat deze vorm van aandrijving in lange bochten de neiging heeft tot zwalken.

Dat is niet helemaal waar, veiligheid speelt ook een rol. Wel eens in een standaard Spider 4/75/Alfetta gereden op halfnat/nat wegdek? Als je maar met een klein beetje snelheid de bocht in gaat dan breken die al uit met aardig wat overstuur.

Wiki: Voor de gemiddelde automobilist is overstuur gevaarlijker dan onderstuur. De meeste autofabrikanten kiezen daarom onderstuur als basisafstelling voor hun auto's. De natuurlijke reactie van automobilisten in onverwachte situaties is namelijk gas terugnemen en dat corrigeert juist het onderstuur. Bij een overstuurde auto zal gas terugnemen het effect alleen maar versterken.


.

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 26, 2015 16:51

Euhm, rwd is niet per definitie gelijk aan overstuur en fwd is niet gelijk aan onderstuur (afin, VWtjes niet daargelaten).
Een standaard Elise onderstuurt als een tierelier. Een Peug 206 op natte baan breekt vanachter uit en je bent helemaal passagier.

De discussie is eindeloos, maar als je wat fun wilt hebben en af en toe het kontje wil omgooien, ben je gewoon beter af met een rwd. Toch?
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 26, 2015 16:54

Het kan me allemaal niets schelen! :mrgreen:

Ik ben blij dat de nieuwe Giulia er is! =D>

De Giulia komt als ik hem kan betalen (dat zal wel een jaar of vijf duren) zowiezo op mijn pad.

Achterwiel aandrijving=een echte auto! :wink:

Je bent een Alfist of je bent het niet.

Op mijn huidige Alfa GT hebben velen ook kritiek .
Dat hoort er nou eenmaal bij.


Ciao

Amen!!
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”