Ik denk dat we in Europa teveel focussen op onze eigen markt.
De Giulia moet het goed gaan doen op de wereldmarkt, speciaal de terugkeer van het merk in Amerika.
Daar kan je inderdaad slechts een keer de juiste indruk maken. Moet allemaal van nul opgebouwd worden.
De Fiat 500 had daar een moeilijke start waarna Marchionne de nodige maatregelen nam om het wel succesvol(ler) te maken.
Ze zullen wel het nodige geleerd hebben ook met Maserati de afgelopen paar jaar.
Ik denk dat de hele pr en marketing nog moet gaan komen op moment dat de modellen in Geneve staan en richting de showrooms komen. Dus vanaf maart tot najaar dit jaar.
Denk dat de mensen en de journalisten zichzelf meer gek hebben gemaakt met de Giulia. Kennelijk werkt het merk Alfa Romeo nog steeds als ik overal de commentaren zie. Iedereen staat gespitst als er maar enig nieuws opduikt.
Ben het eens met de constatering dat er nog veel werk te doen is qua pr /marketing en vooral product planning.
Dat is toch kennelijk iets van de Italianen.
Die maken inderdaad een mooi model en daarna gaan ze weer iets totaal anders ontwerpen. Evolutie in modellen is vrijwel onbekend. Ook wel de charme want wie wil nu zijn hele leven in een Golf of zo rondrijden.
Niet handig voor je verkoopaantallen om zo bezig te zijn en net zo min voor je winst zo is gebleken de afgelopen decennia.
Goed voorbeeld inderdaad Ferrari die wel hun markt uitstekend kunnen bedienen. Maserati al weer moeilijker binnen de Fiat groep.
Vrees ook dat de hele Chrysler overname en samensmelting binnen de Fiat Chrysler groep een grotere wisselwerking heeft getrokken dan gedacht. Marchionne is nog steeds bezig met zijn masterplan af te werken om eea betaald te krijgen. Laatste twee jaar slaagt hij daar steeds beter in zodat er ook lucht voor een Alfa Romeo ontstaat.
Nou we laten ons weer verrassen begin maart in Geneve