Al heeft die van mij sinds vandaag geen motor meer
Het blok lekte dusdanig veel olie op elke mogelijke plek dat dit de makkelijkste oplossing was, geeft mij direct de mogelijkheid om het kleine beetje roest onder de motorkap onder handen te nemen. De hoeveelheid roest valt op zich mee, natuurlijk wat onderaan de B-stijlen en het linkerachterpaneel is niet meer te redden, dit moet tzt vervangen worden, maar voor de rest is het best een redelijk exemplaar. Mijn vorige 156 had meer gaten
Het motorblok zit er inmiddels al weer een tijdje in en het blok loopt weer goed en verbruikt of lekt tot nu toe geen olie meer. Zoals het wel vaker gaat gingen na de revisie die weinig dingen die niet vervangen zijn onder de motorkap kapot, de dag voor spectacolo stond ik aan de kant van de weg met een kapotte bobine, de dag dat ik op vakantie ging begaf de remcilinder het
.
Om een beetje een idee te geven hoe erg de lekkage was (>1 liter olie/100km):
Een kapot spruitstuk en dichtgevouwen voorpijp waren een goed excuus om er direct een leuke uitlaat onder te hangen
In het voorjaar mag nog wel een keer de middenpijp eronder uit, want het klinkt nog wel erg laf..
Volgende stap; Roest, een nieuw achterscherm is inmiddels gevonden, voor de rest valt het wel mee (de gemiddelde 156 is er slechter aan toe)