![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jah, op zich wel een beetje mee eens.Erg fraai exemplaar!![]()
Helaas durf ik inmiddels de stelling wel aan dat de Giulia in Nederland een flop genoemd mag worden. Ik zit 50.000 km. per jaar op de weg. Als ik er per week 2 zie is het al veel. Er gaan ook weken voorbij dat ik er niet 1 zie rijden. Heb wel al 2 Stelvio's in het wild gespot overigens.
Zonde allemaal, want de Giulia is een fantastische auto als je alle reviews zo leest. Alfa gaat ten onder aan z'n eigen marketingstrategie en de gekozen prijsstelling. Wat er aan schort is dat de Giulia simpelweg te duur is. Men had gewoon de 1.4 MultiAir met 170 pk in de Giulia moeten lepelen, misschien ook zelfs wel de 140 pk-versie daarvan. Beide handgeschakeld welteverstaan. Ik denk dat de zaken er heel anders voor hadden gestaan met een basisversie vanaf laten we zeggen € 32.500.![]()
![]()
Erg fraai exemplaar!![]()
Helaas durf ik inmiddels de stelling wel aan dat de Giulia in Nederland een flop genoemd mag worden. Ik zit 50.000 km. per jaar op de weg. Als ik er per week 2 zie is het al veel. Er gaan ook weken voorbij dat ik er niet 1 zie rijden. Heb wel al 2 Stelvio's in het wild gespot overigens.
Hoi Dave, nee daar heb je helemaal gelijk in. deze heb ik na het nemen van de foto met een ferme tik even vastgedrukt.Ben ik de enige die verbaasd is over de manier waarop het plaatje met "Alfa Romeo" op de deurdorpel gemonteerd is ? Dat ziet er toch niet uit of vergis ik mij? Is dit plaatje niet goed bevestigd ? Ziet er toch slordig uit zo?
Oei, 280 (310?) pk op de achterwielen. Lekker hoor.Met een brede glimlach op mijn gezicht volg ik dit topic! Waarom? Omdat ik sinds enige maanden ook de gelukkige bezitter ben van zo'n apparaat. Giulia 2.0 Super, Veloce pakket, donkergrijs extern en tabak intern, aangevuld met nog een paar leuke opties. Ook even bij Stephan langs geweest, weten de kenners genoeg. Voor foto's, zie mijn facebookpagina @Pieter-Jan van Zanten
In het verleden heb ik vele leaseauto's gehad van Duitse Premiummerken. Deze halen het niet bij het rijplezier dat deze Juul biedt. En al die discussie over de bouwkwaliteit van de auto is naar mijn bescheiden mening echt onzin. Die is gewoon super! Dit is een echte Alfa achterwielaangedreven rijmachine![]()
![]()
![]()
Alle lezers van dit forum kan ik alleen maar adviseren: ga naar de dealer en maak een proefrit, daarna hoor ik het wel! Ik kan me niet voorstellen dat je anders dan met een grote grijns op je gezicht gereden hebt, eender als de grijns van al die gelukkige bezitters waar ik de postjes van lees op dit forum en die hier al dagelijks (!) van kunnen genieten.
En dat we er nog niet zo veel zien komt mede door het feit dat deze auto ook veel moet scoren in de leasemarkt. En die contracten hebben een looptijd. Dus eerst maar even afwachten hoe de leaserijders wiens contract afloopt de komende twee jaar gaan kiezen, dan is het tijd voor conclusies. En, jammer als de auto in Nederland niet breed gaat scoren, maar leuk dat ze dan hier een beetje exclusief blijft.