Ik zie ze regelmatig, met name aan de achterzijde & zijkant. En in het schemer/donker. Tenminste, dat dácht ik. Bleken echter steeds weer Lexussen/Audi's/Bimmers te zijn....
Tijd voor een knap brilletje dan.
Ik zie ze regelmatig, met name aan de achterzijde & zijkant. En in het schemer/donker. Tenminste, dat dácht ik. Bleken echter steeds weer Lexussen/Audi's/Bimmers te zijn....
De ontwikkeling van de snelle software voor de Giulia 2.0 Benzine is in volle gang. We verkeren nu in het stadium "ingang vinden om software te kunnen schrijven".
Als teaser hier vast een interessante meting.en een belangrijke tabel uit de software met een verwachtingsvolle voorspelling.
We zien van boven naar beneden de turbodruk, de gemeten luchtmassa en het toerental. Rond 5700 toeren wordt er zo'n 600 kg/uur lucht verbruikt.
De tabel komt uit de software en laat zien waartoe de turbo is staat is. Op de y-as de luchtmassa, op de x-as het turbotoerental, in de grafiek de drukverhouding tussen in- en uitlaat van de turbo. De Twin Scroll turbo mag maximaal zo'n 200.000 toeren draaien. Wat resulteert in ongeveer 960 kg/uur.
We meten nu ongeveer 600 kg/uur, De turbo kan 960 kg/uur. Snel gerekend geeft dat zo'n 320 pk.
Dat is bij de Jannis!Anderzijds... zag deze een tijdje geleden bij de dealer.
Een perfecte velg/kleur combo wat mij betreft
Even, ter mogelijke geruststelling, ik rijd ook veel maar ik zie de nieuwe A4 ook nauwelijks rijden