Ik heb niets met VAG producten maar die Winterkorn heeft gewoon gelijk.
Die eigenwijze Italiaan helpt Alfa Romeo om zeep en heeft het niet eens in de gaten.
Het zou geweldig zijn als Alfa verkocht zou worden, of gaan we nog 20 jaar door met een Giulietta en een Mito?

Winterkorn/Poetsch gelijk; Nee, ik vind het nogal wat als je als CFO van een concurrerend bedrijf in de media gaat verkondigen dat een concurrent, die ook nog eens beursgenoteerd is, maar aan de staatssteun moet omdat ze dat nodig hebben. Dat is smaad en laster.
En nog 20 jaar doorgaan met 2 modellen lijkt me niet de bedoeling. Ik denk dat Marchionne tijd aan het kopen is en met de relatief weinige middelen die er zijn door/in de crisis gematigd investeert, om zo op middellange en lange termijn naar een volwaardig modelportfolio te groeien. Als we de berichten moeten geloven dan komt er een nieuwe Spider (in samenwerking met Mazda) een nieuwe 159, een nieuwe 166 (op basis van de nieuwe Ghibli) en een nieuwe SUV. Als het waar is dan lijkt me dat niet verkeerd.
Maar een overname door VAG lijkt me een drama; VAG design en dezelfde motoren, vage onderstellen en stuurinrichtingen als de rest v/d VAG groep. Daar wordt de autowereld niet kleurrijker van.