Van liefhebbers kan een merk niet overleven, die liggen namelijk liever onder hun klassieker te sleutelen.Zelfs Porsche moet al moeite doen om een eigen motor te onwikkelen. (lees autoweek)
Laat staan dat Alfa een eigen platform, motoren, identiteit enz zou krijgen.... No way !
Het wordt gewoon hetzelfde als bij een Seat of Skoda, die hebben het imago nep VW al.
Waarom moet Alfa zo 'n top produkt worden? Ik vind het zo wel best ik moet er niet aan denken dat elke juppie straks in een Alfa gaat rijden. Het merk is voor de liefhebber en niet voor de grijze massa.
Fijne gedachte, maar niet te betalen. Elk automerk zal volume moeten maken om enigszins rendabel te zijn. Of het wordt veel te duur, en dan wordt het helemaal niet verkocht. En ik denk dat het merendeel dat voor Alfa Romeo kiest (lease of koop) altijd wel een liefhebber is van bepaalde eigenschappen die het merk biedt. Een verstandskeuze zal een Alfa nooit en te nimmer zijn. Dan ga je voor een Polo of Skoda Fabia Combi En kan een yup geen liefhebber zijn dan ?. Het merk is voor de liefhebber en niet voor de grijze massa.
Oh, nee, het alfa embleem blijft wel in productie hoor. Zo'n naam gooi je niet weg tenslotte. Dat embleem wordt dan alleen op een Seat geplakt ofzo...??Het grootste gevaar voor Alfa in de VAG stal is dat er eigenlijk geen ruimte is in die stal. Hap, slik, weg???
Noem mij één reden waarom VW Alfa zou willen en er vervolgens niks mee doen. Echt een concurrent elimineren is het echt niet, kom in Italie meer Benzen, BMW's en Audi's tegen dan Alfa's...
En daar zou wel eens een grote dosis waarheid in kunnen zitten. VW heeft tenslotte met Seat een concurrent voor alfa willen neerzetten. De Seats van nu zouden dus in principe zoveel 'Alfa' moeten zijn als VW dat voor elkaar kan krijgen. Wat voegt Alfa daar zelf nog aan toe? Naam en historie, meer niet. En wat is er logischer, als VW met Alfa doorgaat ten koste van Seat, om het huidige Seat in te zetten voor de ontwikkeling en productie van Alfa's?Oh, nee, het alfa embleem blijft wel in productie hoor. Zo'n naam gooi je niet weg tenslotte. Dat embleem wordt dan alleen op een Seat geplakt ofzo...??Het grootste gevaar voor Alfa in de VAG stal is dat er eigenlijk geen ruimte is in die stal. Hap, slik, weg???
Noem mij één reden waarom VW Alfa zou willen en er vervolgens niks mee doen. Echt een concurrent elimineren is het echt niet, kom in Italie meer Benzen, BMW's en Audi's tegen dan Alfa's...
(Cynisch? Ik? Welnee, ik heb gewoon geen al te hoge verwachtingen...)