yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Algemene Voorwaarden Forumgebruik

do aug 23, 2007 14:10

Dit vind ik veel jammerder.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Algemene Voorwaarden Forumgebruik

do aug 23, 2007 14:12

Dit vind ik veel jammerder.
Ik ook, maar een topicstarter doet met z'n topic wat ie wil...
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do aug 23, 2007 14:23

Mee eens hoor, dat is het recht van de topicstarter en ik begrijp best hoe het werkt wat dat aangaat. Maar wat wil je als je met die insteek een topic opent, vraag ik me dan af...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

harold
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

vr aug 24, 2007 09:18

....moddereter michel, buiten dat jij en het team goed werk doen (en al weken vrijwel geen ingreep hebben gedaan) :thumbs: )

dat van die vrijdagrel is natuurlijk maar een geintje
je moet wel goed lezen hé, er staat een ;)

Waarom wordt het topic 'tattoo's" gesloten en mogen alle andere niet alfa/scarb gerelateerde topics in het café blijven bestaan?
het antwoord dat ik hier heb gelezen is voor mij itt molletti totaal niet afdoende.
een erg politiek correcte uitleg.

consequentheid is dus ver te zoeken op dit forum, lijkt me duidelijk geval van ???
meten met twee maten om het maar zacht uit te drukken.
idd het huisdieren-topic hoort hier dus ook niet thuis...weg er mee.
zo zijn er nog wel meer, het hele café maar dicht en alleen maar technisch l*llen en ouweh**eren

ja, ik zet er maar sterretjes neer want zometeen neemt iemand nog aanstoot aan die woorden :twisted:

vraag me bovendien af waarom/wie aan dat topic aanstoot heeft kunnen nemen want er staat niet onbehoorlijks is.
een paar foto's van mensen die een tattoo hebben en daar trots op zijn.
de meeste foto's nog alfa-gerelateerd ook! (behalve die VW...die moet geband worden :blue_lol: )

ook een tattoo-shop is gewoon een bedrijf, in bussum zit dat gewoon naast de apotheek, een golf-shop en een chinees restaurant....

goh, je zou er maar wonen als klager(s) over dit topic; en waarschijnlijk erg ongelukkig als er medicijnen nodig zijn 8)

mensen klagen....dat is duidelijk. Maar als je een topic niet aanstaat klik het dan na de eerste keer niet meer aan.
er was duidelijk wel interesse in het topic.
zal het klagen over dat topic te maken hebben met diens politieke voorkeur?
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr aug 24, 2007 11:34

Zie het aub nou eens breder dan die tattoo’s. :? Dit gaat niet over voor of tegenstander van tatoeages, maar gaat over een topic erover, op een Alfa forum. Dit topic begon stilaan een eigen leven te leiden, een aantal posters begon ook stilaan het topic in het belachelijke te trekken. Het is vanaf dan dat stilaan de klachten kwamen. Een boel mensen waarschuwden er voor dat dit stilaan zou uitdraaien in (alweer) en opstootje tussen voor en tegenstanders.

Waarom kunnen sommigen niet aanvaarden dat wij als moderatie oor trachten te hebben naar de forummers ? Goed doen voor iedereen is onmogelijk, dus trachten we de mening van de meerderheid, in de mate van het mogelijke, te volgen. En dat we daar anderen soms ongelukkig mee maken, valt niet te vermijden. Weten jullie nog ? Het ludieke topic met de kinderhelden, enkele jaren geleden ? Ik was toen nog geen moderator, trouwens. Een boel mensen waren hierover gaan klagen. Dat vond ik persoonlijk ook zeer kinderachtig van die mensen, maar toch heeft de moderatie toen ingegrepen en niet enkel de topics, maar ook onze kinderheld-accounts verwijderd. Ipv moord en brand te schreeuwen, hebben wij gewoon begrip getoond voor Jorix en co die toen deze beslissing moesten nemen.

Wat ik niet begrijp is wat “the big deal” is ? Een topic gaat dicht, so what ? Overmorgen is het vergeten. Maar tegenwoordig is het “in” om iedere beslissing van de moderatie publiek in twijfel te trekken. Denken jullie dat dat fijn werken is voor ons ? Ook wij hebben een full time job, en doen dit mee tussendoor, enkel met de bedoeling iets voor onze club te betekenen. En sommige beslissingen moeten genomen worden, ook al zijn ze niet voor iedereen even leuk.

Ga dan morgen ook een ganse dag staan schreeuwen dat het Spettacolo op niks trekt, omdat de eetstand een meter te veel naar rechts staat. Ook leuk voor hen die zich daar al maanden voor inzetten.

Mijn motto: de beste stuurlui staan aan wal. De vacatures voor deze functie zijn moeizaam ingevuld, want plots voelde niemand zich geroepen om alles wat ze al maanden riepen, om te zetten in daden….Een paar mensen hebben echter WEL de handdoek opgenomen. En trachten deze taak zo goed en zo kwaad mogelijk uit te voeren. Denken jullie daar ook eens even over na, vooraleer zomaar van leer te trekken tegen iedere letter die wij schrijven….

Zouden we nu eens niet allemaal uitkijken naar wat er ons het komende weekend weer geboden wordt ipv ons aller humeur te bederven over een paar virtuele tatoeages of klein uitgevallen tv-presentatoren ? :?

No hard feelings verder, maar soms word een mens dit behoorlijk beu !

ps: neem allen een voorbeeld aan JoviGirlAnita, 't was notabene haar initiatief en topic: loopt zij nou zo te zeuren ? :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

vr aug 24, 2007 13:30

Helemaal juist Michel =D>
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

vr aug 24, 2007 14:01

Applaus voor het moderaille :thumbs: =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

SQUADRA LEO
Guru
Guru

vr aug 24, 2007 14:50

Moderators doen goed hun werk !! :thumbs:

Alleen het verbaast mij dat er mensen op dit forum zijn die gaan klagen/klikken over een topic wat hun niet aanstaat !!! :shock: :shock: :twisted:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr aug 24, 2007 15:33

Een terechte gouden klaver. =D>

Alleen op deze wijze handhaaf je de goede sfeer en de juiste richting.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

vr aug 24, 2007 21:52

Applaus Michel! =D> Goed gesproken en je hebt helemaal gelijk!
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 02, 2008 18:26

even enkele forumregels op een rijtje:
Het forum van de SCARB is een uitwisselingsplek voor meningen, ervaringen en informatie over Alfa Romeo (in de ruime zin van het woord).

Het is niet toegestaan kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende of sexueel-georienteerde berichten te plaatsen op het forum.

De moderators hebben het recht alle berichten te verwijderen, bewerken of te verplaatsen en hebben het recht onderwerpen en forums te sluiten op het moment dat zij dit passend vinden.De moderators zullen proberen ongewenst materiaal zo snel mogelijk te verwijderen van dit forum. Het is echter onmogelijk om ieder bericht te controleren. Door in te stemmen met de voorwaarden erken je dat alle berichten op dit forum de meningen en gezichtspunten van de gebruikers zijn en niet van de moderators, de webmaster of de SCARB, behalve bij de berichten die door of namens dezen geplaatst zijn. De moderators, de webmaster noch de SCARB kunnen aansprakelijk gesteld worden voor de inhoud van berichten van gebruikers.

In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet zullen de moderators beslissen.
(Behoefte aan het hele verhaal? Lees hier: http://www.alfaclub.nl/phpbb/profile.php?mode=register :wink: )

verder staat omschreven: Algemene technische vragen Voor al je technische vragen

Nu het volgende probleem: Waar staat, dat er niet gediscusieerd mag worden over autotechniek van ‘vreemde’ merken? Zolang er maar niet gekwest wordt en het de Scarb niet bijt, voldoet het aan de regels, toch? (dit is mijn vrije vertaling/ interpretatie, daar valt over te discusieren) Algemene autotechniek is toepasbaar op vele auto’s, dus ook op Alfa’s. Er zijn in het verleden vele topics geweest, die over techniek van andere merken ging. Persoonlijk vind ik dat helemaal geen probleem, want het kan enkel je technische kennis verrijken! We zouden met z'n allen juist trots moeten zijn, dat er hier op dit forum veel kennis aanwezig is en technische topics benaderen met een positive attitude, met als doel mensen te helpen en technische vraagstukken op te lossen. Gelukkig reageerde de meesten positief en met nuttige tips, zodat WE meerdere problemen mooi hebben kunnen oplossen. :thumbs:

Enkele positieve voorbeelden:
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=29952 (koppeling lancia Ypsilon)
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=24363 (koeling probleem volvo 440)
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=23168 (probleem ZF automaat BMW)
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=27063 (LPG probleem Saab 9.3)

Kan iemand mij uitleggen, waarom die topics wel mogen/ mochten en onderstaande topics bijvoorbeeld niet? =>
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=30569 (merktekens lancia Delta TD)
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=30530 (ploffen en rauw lopen bmw 525)

Van mij mogen al die (en er zijn er vast nog meer) gewoon bestaan, zolang die niet ontaarden in een spiraal van negatieviteit.
Of ze moeten allemaal gewoon verwijderd worden, maar neem dan a.u.b. ook een regel op in de algemene voorwaarden, die technische topics over andere techniek/ auto’s dan Alfa’s ondubbelzinnig verbieden. Ik heb geen enkele moeite mij te conformeren aan regels, maar dan moeten die er wel zijn. Ik zou het geen verrijking vinden van ‘ons’ forum, als we zo strikt algemene technische vragen gaan weigeren, maar zal me er zonder protest aan conformeren.

Graag duidelijkheid om wrijving in de toekomst te voorkomen!

Nota bene: ik heb diep respect voor de moderaters! =D>
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo apr 02, 2008 18:40

even enkele forumregels op een rijtje:
Het forum van de SCARB is een uitwisselingsplek voor meningen, ervaringen en informatie over Alfa Romeo (in de ruime zin van het woord).
Ik denk dat je in het bovenstaande het antwoord al gevonden hebt.
Een uitwisselingsplek over Alfa Romeo.

We (de moderatoren) lezen echt niet alles wat er geschreven wordt, en dus glipt er wel eens iets tussen de mazen van het net.
Verder zijn we niet konstant op zoek naar "overtreders" maar wanneer er klachten binnenkomen ( via het " ! " ) zullen we steeds reageren.
En dan is inderdaad de aandacht wel wat verscherpt waardoor het lijkt dat we selectief te werk gaan.
Alvast onze excuses daarvoor ;-)
Laatst gewijzigd door alfaromeocars op wo apr 02, 2008 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 02, 2008 19:58

@alfaromeocars: Dat is even iets te gemakkelijk/ te kort door de bocht, want dan kunnen we zowat het hele forumcafé op slot zeten, danwel verwijderen. Of geldt die regel niet voor alle subfora? Of hanteren we een andere interpretatie voor 'Alfa Romeo in de ruime zin van het woord' in het subforum Algemene Technische vragen, dan in het subforum Het Alfa Romeo Forumcafé? :?

Excuses niet nodig, danwel aanvaard! :wink:

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo apr 02, 2008 21:50

@alfaromeocars: Dat is even iets te gemakkelijk/ te kort door de bocht, want dan kunnen we zowat het hele forumcafé op slot zeten, danwel verwijderen. Of geldt die regel niet voor alle subfora? Of hanteren we een andere interpretatie voor 'Alfa Romeo in de ruime zin van het woord' in het subforum Algemene Technische vragen, dan in het subforum Het Alfa Romeo Forumcafé? :?

Excuses niet nodig, danwel aanvaard! :wink:
In principe moet het hier over "Alfa Romeo in de ruime zin van het woord" gaan, maar begin daar eens een sluitende omschijving voor te maken.
Dit forum maakt deel uit van en wordt draaiende gehouden door de SCARB, dus lijkt het logisch dat dit niet te plaats is om te gaan discussieren over de technische voordelen van een VW Kever ;-)

Dus zijn er een aantal afspraken.
- Bij te koop enkel Alfa Romeo en gerelateerd, dus geen radarverklikkers, GSM's, BMW's, ...)
- In het Café kijken we wat meer door de vingers, zolang het niet te gortig wordt. Daarom is het ook een "Café"
- Wat jiullie niet zien, zijn de opmerkingen die we krijgen van mede forumgebruikers, die aanstoot nemen aan bepaalde zaken. Dan zien we het als onze plicht om alsnog in te grijpen, of de "klager" een gefundeerd antwoord te geven waarom we niet ingrijpen.
- En we proberen objectief te blijven, dus maakt het niet uit of een topic poster reeds 25 jaar lid is of reeds 5000 berichten geschreven heeft. Iedereen gelijk voor de wet.

Maar ik zeg het nogmaals, we lezen echt niet alles, dus er zal regelmatig wel iets verschijnen wat wij niet of te laat zien.
En als we dan toch ingrijpen, volgend direct de berichtjes met : [kindermodus aan] "Ja maar, die en die hebben dat ook al gedaan en die mochten dat wel, en ik niet" [kindermodus uit]
Tja, het leven van een moderator gaat niet altijd over rozen :P :P
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 11, 2008 12:28

- En we proberen objectief te blijven, dus maakt het niet uit of een topic poster reeds 25 jaar lid is of reeds 5000 berichten geschreven heeft. Iedereen gelijk voor de wet.

Maar ik zeg het nogmaals, we lezen echt niet alles, dus er zal regelmatig wel iets verschijnen wat wij niet of te laat zien.
En als we dan toch ingrijpen, volgend direct de berichtjes met : [kindermodus aan] "Ja maar, die en die hebben dat ook al gedaan en die mochten dat wel, en ik niet" [kindermodus uit]
Tja, het leven van een moderator gaat niet altijd over rozen :P :P
Mee eens! :thumbs: een bevredigend antwoord ook. :)

Jammer, dat een enkele forumguru niet zo objectief is. :? :( Eerst dit topic veroordelen, dan dit topic provoceren en vervolgens in dit topic wel behulpzaam zijn................ Toegegeven, de benadering is wel positiever geworden. :wink:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”