Hier dan toch maar eens voor aangemeld ( Lees al een tijdje alleen maar mee )
Ik weet waar hij is.
Erg fijne auto
Als jij hem 5 jaar in bezit hebt gehad ben ik wel benieuwd naar een paar zaken eigenlijk.
Gr. Martijn
ShootHier dan toch maar eens voor aangemeld ( Lees al een tijdje alleen maar mee )
Ik weet waar hij is.
Erg fijne auto
Als jij hem 5 jaar in bezit hebt gehad ben ik wel benieuwd naar een paar zaken eigenlijk.
Gr. Martijn
Mijn ervaring is dat de 166 echt een compleet andere klasse is als de 164. Stiller, comfortabeler etc. Toen ik uit miijn 164V6 24V overstapte in een 166 3.0V6 24V was dat echt een grote stap vooruit.Zelf heb ik ook geruime tijd een enorme voorkeur gehad voor de Facelift 166. Door de motor in mijn gtv ben ik nu ook meer aan het kijken naar een 164. (3.0 24v)
Zijn er mensen die van een 164 naar 166 zijn gegaan? En wat zijn de ervaringen mbt;
- Comfort, is een 166 stiller dan 164? Hoe verschilt de zit positie en zachtheid van de stoelen? Is de verwarming/AC van 164 gelijkwaardig aan die van een 166? Is het zicht rondom prettig in beide auto's? Is het materiaal gebruik van de 164 gedateerd ivm de 166? Zit er verschillen in kwaliteit van het de originele audio systemen? Heeft de 166 7-serie potetie? (automatische kofferklep, dubbelglas, standkachel, achter climate control, verstelbare achterbank, aircogekoelde stoelen)
- Is de verlichting beter dan 164 (met xenon in de lenslampen)
- Hoe is het met de grip gesteld ivm een 164 q4? Welke auto rijd fijner als in, comfortabel..
Vergeet niet dat, wat de 166 zo anders maakt:Oh, ben nu ook eigenaar. Is voorlopig idd nog anders dan liefhebber.
Rij nu een week of 3 in een '99 166 JTD. Voornamelijk omdat de Berlina ernstig afgetakeld is en de 90 nog niet loopt. Wel handig om de druk van het sleutelen af te halen als je dan een 166 aangeboden krijgt. Bijkomend voordeel is dat ik me ook weer enigszins onbeschaamd bij klanten en relaties kan vertonen.
Maar goed. Positief: Ding loopt zuinig, onder de 1 op 16 gaat niet lukken, boven de 1op 18 op de snelweg zonder files. Is verder stil en voelt best degelijk aan na 340K. Loopt ook wel makkelijk erg hard, heeft de Squadra behandeling gehad en daar is bijzonder weinig op af te dingen. Zeker in 3 trekt het als een bezetene. Verder is het interieur gewoon netjes. Zoals het hoort groene verlichting en alles doet het eigenlijk ook nog gewoon.
Negatief: je merkt dat je diesel rijdt, ruik zo af en toe de uitlaatgassen. Ook geen trekkracht boven 4500 rpm. Onderstuur. Toch wel het idee dat er 3 kuub beton onder de motorkap ligt. In combinatie met de wat slappere vering voelt het als een zware auto. Gaat goed de bocht om, maar lastwisselinge voelen gewoon niet fijn. Drempels heb ik nog nooit zo langzaam moeten nemen, en nee, hij is niet verlaagd, staat zelfs redelijk hoog. En verder eigenlijk te comfortabel, dus wat inspiratieloos als totaal. Kom ik met de berlina ook wel uit het andere uiterste, maar een Alfa waar je langzamer van gaat rijden.....tja....
Dus prima voor erbij, maar omdat de 90 en Berlina wat verder weg staat, denk ik toch een tijdelijke oplossing.
Er zijn ook nep cassettebandjes te koop waar je een stick/memorycard in kan doen en dan het zelfde werkt als een CD of MP3 Is stukken goedkoper.Vergeet niet dat, wat de 166 zo anders maakt:Oh, ben nu ook eigenaar. Is voorlopig idd nog anders dan liefhebber.
Rij nu een week of 3 in een '99 166 JTD. Voornamelijk omdat de Berlina ernstig afgetakeld is en de 90 nog niet loopt. Wel handig om de druk van het sleutelen af te halen als je dan een 166 aangeboden krijgt. Bijkomend voordeel is dat ik me ook weer enigszins onbeschaamd bij klanten en relaties kan vertonen.
Maar goed. Positief: Ding loopt zuinig, onder de 1 op 16 gaat niet lukken, boven de 1op 18 op de snelweg zonder files. Is verder stil en voelt best degelijk aan na 340K. Loopt ook wel makkelijk erg hard, heeft de Squadra behandeling gehad en daar is bijzonder weinig op af te dingen. Zeker in 3 trekt het als een bezetene. Verder is het interieur gewoon netjes. Zoals het hoort groene verlichting en alles doet het eigenlijk ook nog gewoon.
Negatief: je merkt dat je diesel rijdt, ruik zo af en toe de uitlaatgassen. Ook geen trekkracht boven 4500 rpm. Onderstuur. Toch wel het idee dat er 3 kuub beton onder de motorkap ligt. In combinatie met de wat slappere vering voelt het als een zware auto. Gaat goed de bocht om, maar lastwisselinge voelen gewoon niet fijn. Drempels heb ik nog nooit zo langzaam moeten nemen, en nee, hij is niet verlaagd, staat zelfs redelijk hoog. En verder eigenlijk te comfortabel, dus wat inspiratieloos als totaal. Kom ik met de berlina ook wel uit het andere uiterste, maar een Alfa waar je langzamer van gaat rijden.....tja....
Dus prima voor erbij, maar omdat de 90 en Berlina wat verder weg staat, denk ik toch een tijdelijke oplossing.
Foto: ©2011 Black Bath Towel Photographers.
Vertrouw nog steeds op het origineel ... zo muzikaal :-)Er zijn ook nep cassettebandjes te koop waar je een stick/memorycard in kan doen en dan het zelfde werkt als een CD of MP3 Is stukken goedkoper.
Nu breng je me weer aan de twijfel! Over de kwaliteit;Mijn ervaring is dat de 166 echt een compleet andere klasse is als de 164. Stiller, comfortabeler etc. Toen ik uit miijn 164V6 24V overstapte in een 166 3.0V6 24V was dat echt een grote stap vooruit.Zijn er mensen die van een 164 naar 166 zijn gegaan? En wat zijn de ervaringen?
Het zicht in de 166 vond ik iets minder, maar verder is inderdaad het materiaal gebruik van een ander niveau dan in de 164. Ik zou het echter geen 7 serie kwaliteit willen noemen. Dat is toch wel weer een klasse apart.... (rij dagelijks een 5 uit 2009). De verlichting vond ik niet noemenswaardig beter, de grip is gewoonweg prima. `ik had overigens wel altijd de extra sportieve gasrespons aan staan. Wat resulteerde in een zuiniger verbruik dan wanneer ik het uit had staan.
Grootste minpunt 166: achter week geveerd. Meer niet. De 164 ken ik niet.En ter conclusie, Wat was het grootste minpunt aan de 164? Kleine dingetjes waarover je dacht, He dat ze daar even 5 minuten aandacht aan besteed hadden.
En zijn die er ook voor de 166?