Kennen jullie die complot-theorie van Alfa's die als Dodge verkocht gaan worden? Er zijn al aanwijzingen sinds de vroege jaren '50...
Kijk maar eens hier en daar...
De huidige Seat-modellen zullen echt niet opeens met een Alfa-badge worden geleverd, dat is waar. Maar je moet je afvragen, als VW met Seat al heeft geprobeerd Alfa te concurreren, hoeveel meer 'Alfa' een Alfa Romeo van VW nog kan worden dan de huidige Seats.Welliswaar is Seat dan wel niet het best draaiende onderdeel van de VAG groep, maar Seat verkoopt anders wel veel beter dan Alfa in Nederland, dus of de strategie van Alfa concurent nou gelukt is of niet. Slecht kun je het niet noemen.
Seat: 2010: 12799 auto's verkocht http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Seat
Alfa 2010: 2744 autos' verkocht http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.p ... fa%20Romeo
Ik denk dat VW best inziet dat bij een overname van Alfa er niet zomaar ineens Seats met alfa logo van gemaakt moeten worden.
Ze zijn nu immers ook niet bezig om Audi's of Lamborghini's om te badgen naar Porsche of vice versa.
De enige die op dit moment aan het rebadgen is, is toch echt Fiat met hun Chrysler rommel met Lancia Logo's... Lancia is wat mij betreft nu echt dood.
En Alfa ligt nu op de intensive care aan de hartbewaking met 1 luie slechtziende dove italiaanse verpleegster die constant aan het flirten is met een Amerikaan...
Zelfs met deze resultaten (in Nederland althans, hier in Duitsland bijvoorbeeld zie ik echt zelden tot nooit een nieuwe Seat, en Duitsland is best een grote markt) is Seat nog immer een verlieslatend stukje VAG. Ik heb de getallen niet bij de hand, maar hoe veel verkoopt Seat Europawijd, en hoeveel verkoopt Alfa? Ik ben eens benieuwd wat het gecombineerde verkoopcijfer van die 2 is, want dat zou grofweg het totale Alfa-potentieel moeten zijn, als Seat wordt geliquideerd. Zou Alfa dan wel bestaansrecht hebben of nog steeds in de marge opereren?Welliswaar is Seat dan wel niet het best draaiende onderdeel van de VAG groep, maar Seat verkoopt anders wel veel beter dan Alfa in Nederland, dus of de strategie van Alfa concurent nou gelukt is of niet. Slecht kun je het niet noemen.
Seat: 2010: 12799 auto's verkocht http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Seat
Alfa 2010: 2744 autos' verkocht http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.p ... fa%20Romeo
Wat ze NIET zien als doelgroep is wel duidelijk: al die sukkels die op 24 juni 2010 naar Milaan kwamen...Dus wat zou Fiat zien als de doelgroep van Alfa???
Helemaal eens. Een op VW gebasseerde Alfa Romeo is niet erger dan een op Chrysler gebasserde Lancia. Net zo erg? Nee minder erg zelfs.In de actuele AutoBild een hele rapportage van Italianen (incl vakbonden!) die smeken dat VW de boel komt overnemen, om de verloedering maar tegen te gaan en nog iets te redden van het merk
En als ik zie wat Fiat met Lancia doet, erger kun je het ook als Volkswagen niet maken. Dacht eerst dat dat een grap is, maar dat gaat nergens meer over.
Maar dat is ook een A4, daar is geen geheim van gemaakt. Is wel de manier om nog een goed model voor weinig geld aan te bieden. Dat past bij het imago van Seat prima. Denk niet dat ze dit bij Alfa Romeo zo zouden doenJa, die Seat Exeo is echt geen A4, dat doen die Duitsers echt veeeeeeeeeel beter...
Ik zou "JA" zeggen, gelijkEn dat hierin :
Ik weet niet of ik "nee dank je..." zou zeggen als ze deze auto me te koop aan zouden bieden....