Bijna zes jaar heb ik in een 146 gereden, vorig jaar heb ik hem ingeruild tegen een 147, de 146 had bij verkoop 170000 km op de teller. De wegligging/besturing, motor, ruimte en uitrusting waren de sterke punten, hoewel de vering wel wat hard was in vergelijking met de 147. De 1.4 TS motor was prachtig: snel en zuinig. 1:13,5 tot 1:14 was goed te doen en bij een warme motor kon je lekker doortrekken tot 6000 a 7000 tpm. Olieverbruik was constant ongeveer 1:10000. Buiten het normale onderhoud om is de lambdasonde, motor ruitenwisser en waterpomp vervangen. En er is nog "een reparatie" aan de versnellingsbak geweest. Het vervangen van de distributieriem elke 60000 km maakte het onderhoud wel redelijk duur.
Op een gegeven moment zijn er toch wat kleine dingetjes die niet helemaal 100% meer functioneren en mis je de airco, dus daarom gekeken naar een andere auto. Bovendien wil je na bijna 6 jaar wel eens wat anders. Ik weet niet of hij in het rijtje mag, want ik weet niet of hij nog rondrijdt. Technisch zou dat trouwens geen probleem moeten zijn. Maar voor de liefhebbers: 1999, 1.4TS, Verde MInerva, SCARB: ja