Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

zo okt 07, 2012 23:49

Of bouwde iets dat dynamisch en visueel helemaal fout was. Als in 159.
Kuchkuch............... :shock:
Dynamisch zeker van duitse inslag en mist nogal wat finesse.
Voor snel insturen lijkt het wel of het eerst doorgebeld moet worden,
Weet u zeker dat U links af wilt,toets 1
Wilt U rechts,toets 2
U weet het niet,moet ik remmen ? Toets 3
U remt zelf , toets 4 :shock:

:jumping:

Deltona
Member
Member

ma okt 08, 2012 00:15

Wilt U rechts,toets 2
Ben ik niet met je eens. En ik vraag me dan ook oprecht af of je dan wel eens in een 159 gereden hebt ?

Duitse inslag ? ja, de 159 is veel stijver en degelijker gebouwd dan de 147/156 generatie, in de 159 rammelt niks. Je hoeft er eigenlijk niet eens in gereden te hebben. Kijk alleen al naar de de Euro NCAP resultaten (niet alleen naar de sterren, maar ook naar de deelresultaten en de beelden). En als je de deur dichtslaat, ook bij mijn inmiddels 6 jaar oude exemplaar, dan gaat dat met hetzelfde gevoel en geluid als op de dag dat 'ie de fabriek verliet. Dus in die zin heb je gelijk; een Duitse inslag.

Maar ik heb een 147 gehad, zie onderschrift, en in een 156 gereden, en dat is eigenlijk geen vergelijk. Mijn 159 (wel met 235/45/18 banden) stuurt net zo scherp en direct, maar is natuurlijk wat minder lichtvoetig, maar ook een stuk groter. Verder vind ik de veer/demper combinatie v/d 159 beter, ik had op de 147 met een standaard, dus niet verlaagd onderstel, de optionele 17 inch Selespeed velgen. Stond fraai, maar de velgen domineerden het onderstel behoorlijk. Vooral te merken bij dwars richels in het wegdek en snel genomen bochten; dan voelde je gewoon dat de band/velg combinatie de veren/dempers overheersten; met als resultaat dribbelen, klapperen en reacties in het stuurwiel. Daarnaast was de voorkant van de 147 te slap geveerd (ook een kwaal van de 156 en 166).

Hier heb ik met de 159 ondanks een nog grotere velg/band combinatie nauwelijks last van. Bovendien vind ik de veer/demper karakteristiek van de voor- en achterkant beter op elkaar afgestemd.
Overigens beweer ik hier niet dat de 159 perfect is, of geen finesse mist. Zeker niet, maar het is absoluut beter dan de 147/156 generatie.
In bezit:
Alfa Romeo 159 2.2 jts Distinctive

Gehad:
Alfa Romeo 147 1.6 Veloce Distinctive

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

ma okt 08, 2012 00:16

Gut-o-gut, is het afkraakuurtje weer begonnen? Wat een flauwekul allemaal. Wees gewoon lekker blij met de Alfa die je zelf hebt en laat anderen in hun waarde! :evil:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma okt 08, 2012 00:18

Ben ik niet met je eens. En ik vraag me dan ook oprecht af of je dan wel eens in een 159 gereden hebt ?

Duitse inslag ? ja, de 159 is veel stijver en degelijker gebouwd dan de 147/156 generatie, in de 159 rammelt niks. Je hoeft er eigenlijk niet eens in gereden te hebben. Kijk alleen al naar de de Euro NCAP resultaten (niet alleen naar de sterren, maar ook naar de deelresultaten en de beelden). En als je de deur dichtslaat, ook bij mijn inmiddels 6 jaar oude exemplaar, dan gaat dat met hetzelfde gevoel en geluid als op de dag dat 'ie de fabriek verliet. Dus in die zin heb je gelijk; een Duitse inslag.

Maar ik heb een 147 gehad, zie onderschrift, en in een 156 gereden, en dat is eigenlijk geen vergelijk. Mijn 159 (wel met 235/45/18 banden) stuurt net zo scherp en direct, maar is natuurlijk wat minder lichtvoetig, maar ook een stuk groter. Verder vind ik de veer/demper combinatie v/d 159 beter, ik had op de 147 met een standaard, dus niet verlaagd onderstel, de optionele 17 inch Selespeed velgen. Stond fraai, maar de velgen domineerden het onderstel behoorlijk. Vooral te merken bij dwars richels in het wegdek en snel genomen bochten; dan voelde je gewoon dat de band/velg combinatie de veren/dempers overheersten; met als resultaat dribbelen, klapperen en reacties in het stuurwiel. Daarnaast was de voorkant van de 147 te slap geveerd (ook een kwaal van de 156 en 166).

Hier heb ik met de 159 ondanks een nog grotere velg/band combinatie nauwelijks last van. Bovendien vind ik de veer/demper karakteristiek van de voor- en achterkant beter op elkaar afgestemd.
Overigens beweer ik hier niet dat de 159 perfect is, of geen finesse mist. Zeker niet, maar het is absoluut beter dan de 147/156 generatie.
=D>
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

Deltona
Member
Member

ma okt 08, 2012 00:34

Wilt U rechts,toets 2
Overigens vind ik dit dan wel weer een betere omschrijving voor de VW Golf VI 1.4 TSI waar ik een jaar in moest rijden (lease). Wel een goede Duits degelijke in elkaar geschroefde auto, als comfortabel no nonsense vervoermiddel prima.

En de wegligging was op zich ook prima, maar bijna alle sportiviteit was eruit gehaald; nauwelijks gevoel in het stuur, onderstel dat slecht communiceerde, ESP dat heel snel ingreep, veel sneller dan bij Alfa etc.

Nee, laten we hopen dat de Eenheidsworsten Fabriek uit Wolfsburg de boel in Arese niet overneemt.
In bezit:

Gehad:

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 08, 2012 00:45

Dat je dat als persoonlijk afkraak uurtje ziet is denk ik niet de bedoeling,maar Alfa's onderschijdde zich naar mijn mening in lichtvoetigheid en goede wegligging.
Dat is naar mijn mening niet meer aanwezig bij de 159/Brera.
Zeker qualitatief is het zeker een vooruitgang,wat ik bedoelde met duitse inslag..
En ja ik heb genoeg met159's en Brera's gereden (en om en om wedstrijdje gedaan op bergpassen)om dat te vinden
Nou ga maar weer lekker slapen..
Afbeelding

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma okt 08, 2012 18:59

Dat je dat als persoonlijk afkraak uurtje ziet is denk ik niet de bedoeling,maar Alfa's onderschijdde zich naar mijn mening in lichtvoetigheid en goede wegligging.
Dat is naar mijn mening niet meer aanwezig bij de 159/Brera.
Zeker qualitatief is het zeker een vooruitgang,wat ik bedoelde met duitse inslag..
En ja ik heb genoeg met159's en Brera's gereden (en om en om wedstrijdje gedaan op bergpassen)om dat te vinden
Nou ga maar weer lekker slapen..
Ik vind dat er wel verschil is tussen serieuze kritiek en een model met één zin volledig afserveren, gevolgd door je 'telefoonverhaal'. Maar having said that, ik was gisteren niet echt in goeie doen en heb nogal snel en overtrokken gereageerd. Scuzi.

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 08, 2012 19:37

Je hoeft je niet te excuseren hoor.
Ik geef gewoon mijn mening en Deltona was het er niet mee eens en kwam met goede argumenten.
Bovendien zijn er ook een hoop mensen die een 159 gewoon rijden en niet als een bezetene en dan is het zeker een betere auto dan zijn voorgangers.
Ik ben gek op Sudjes en daar kan je ook makkelijk 10 minpunten van geven(of meer),maar dat is voor mij geen afzeiken maar een mening.
Alleen het is maar net wat iemand belangrijk vindt aan een auto en dat is voor iedereen anders.
Afbeelding

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

ma okt 08, 2012 20:21

Gelukkig is het een betere auto dan de voorgangers, dat is immers altijd het doel. De 156 is een erg lichtvoetige auto, in standaard trim echter wel erg gericht op comfort.

Als ik onze ex-156SW moet vergelijken met onze huidige 159SW, valt al meteen het openen en sluiten van de portieren op. Om maar over een eerste indruk te spreken. Daarnaast is de demping voor&achter zoveel beter op elkaar afgestemd, de link met "Duits" dynamisch is snel gelegd, de auto is in balans. Deze dynamiek gaat echter wel ten koste van een stukje comfort. Het doet mij nog het meeste denken aan de wegligging van de 147 GTA (bij gebrek aan ervaring met de 156GTA).

Overigens valt ook de forse gewichtstoename op. Een kilootje of 250 extra merk je wel in de prestaties en consumptie. De 2.4 20v blijkt geen overbodige luxe (alhoewel ik ook met 1.500 kilo erachter goed kon meekomen met het verkeer).

Ik hoop dat de Giulia, Giulietta II en Mito Cinqueporte minimaal een evolutie zullen zijn ten opzichte van de huidige range. Wellicht dat we dan over een aantal jaren weer met een revolutie als de JTD-motor kunnen pronken.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

hanalfa
Advanced Member
Advanced Member

di okt 09, 2012 08:07

Ja en of Alfa Romeo verder moet met VAG,...Boeien,..?? alles beter dan met Chrysler,. zie Lancia,.. als ik de naam nog mag opschrijven,.

We/ze moeten gewoon gaan zorgen voor weer een marktpositie,. nieuwe modellen ipv nu 2,.. hoop dat de 4C goed scoord, zal wel,. maar niet voor het grote publiek

Laat VAG maar binnen,.. mooi straks weer keuze uit 20 uitvoeringen van diverese Bella's

Alfa Romeo gaat nooit verloren,.. ben ik van overtuigd,.. maar dat er wat moet gebeuren,..!!!!!!!!!
Ciao Han,

Alfa Romeo 166 2.5 V6
Alfa Romeo Spider 3.0 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo
Alfa Romeo 164 2.0 TS
Alfa Romeo 90 2.5 V6 QO
Alfa Romeo 33 1.4 IE SW
Lancia HPE 2.0 IE Executive

Tomolino
Full Member
Full Member

di okt 09, 2012 09:44

Laat VAG maar komen, bij FIAT krijgt Alfa niet de aandacht die het verdient, tijd voor iets nieuws.
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

di okt 09, 2012 10:32

+1
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 09, 2012 14:15

Bij VW zijn ze inmiddels al begonnen met hun eerste Alfamodel, de Alfa Romeo old beetle 1.7 iniezione elettronica.

Afbeelding

Voor wie geinteresseerd is in dit model kan een proefrit gaan maken. Voorlopig alleen in Alfababyblauw leverbaar.

P.s, wel erg knap gemaakt overigens. :D

Deltona
Member
Member

di okt 09, 2012 14:21

Laat VAG maar komen, bij FIAT krijgt Alfa niet de aandacht die het verdient, tijd voor iets nieuws.
Eens dat ze niet de aandacht krijgen die het merk verdient, al zal dat ongetwijfeld in hoge mate met geld te maken hebben.

Maar om dan maar een gerebadgde Audi A3, A4,A6 etc. als oplossing der dingen te zien, neuh.....

En ik denk niet dat VAG ooit met geweldige auto's als de Alfa 8C of 4C was gekomen of zal gaan komen.
In bezit:

Gehad:

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

di okt 09, 2012 14:37

Eens dat ze niet de aandacht krijgen die het merk verdient, al zal dat ongetwijfeld in hoge mate met geld te maken hebben.

Maar om dan maar een gerebadgde Audi A3, A4,A6 etc. als oplossing der dingen te zien, neuh.....

En ik denk niet dat VAG ooit met geweldige auto's als de Alfa 8C of 4C was gekomen of zal gaan komen.
+1
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415

Scelta di Potenza

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”