Ik heb ook ooit een 155 gehad, ongeveer 2 jaar geleden was dat.
Gekocht als "stadsauto" om mijn Alfetta en Giulia te sparen. Was teven mijn eerste voorwielaangedreven auto.
De auto kwam uit ´92, maar was omgebouwd naar WB. Motor was een 2.5 V6 met een Savali-motormanagement. Verder nog Brembo´s, stuggere veren en dempers en een open middenpijp. Wat een gaaf geluid maakte die auto. Interieur was beige leder van een Lancia Dedra.
Heb er helaas niet lang van kunnen genieten. Enkele weken na aanschaf is tijdens het rijden opeens het wiel losgeschoten. Bij de APK (door de dealer nog wel) is het wiel er aantoonbaar van af geweest voor het vervangen van een aandrijfas-hoes. Echter zijn bij het terugplaatsen van het wiel de verkeerde bouten gebruikt welke geen goede pasvorm hadden. ZIjn dus langzaam losgetrild. Op het moment dat ik voelde dat mijn wiel los zat wilde ik aan het eind evan de straat stoppen, maar dat heb ik zelfs niet meer gehaald.
Schade aan de auto was daardoor meer dan de waarde van de auto. En van de verzekering hoefde ik ook al niet vel meer te verwachten, die betaalden geen rooie cent!
Auto zal denk ik nog wel ergens rondzwerven op dit forum?