Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Column van Frans Verschuur over Alfa Romeo

vr mar 12, 2010 08:29

Actueel nieuws.
Mitsubishi sluit eind maart hun tuningbedrijf Ralliart.
Ze waren al een tijdje weg uit de rally sport althans als fabrikant.
Nu wordt dus ook het ondersteuningsbedrijf gesloten.
Dit zal ook consequentie's hebben voor de Evo modellen die met Ralliart ontwikkeld werden.

Dus na Honda en Subaru stelt ook Mitsubishi helemaal niks meer voor.

Hoop dat Fiat betere plannen heeft met Abarth anders teert dat bedrijf ook maar op successen uit het verleden.
Een Formule Abarth cup is leuk en aardig maar zegt niks over het product.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
Chili
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo feb 25, 2007 10:30

RE: Column van Frans Verschuur over Alfa Romeo

vr mar 12, 2010 12:56

Frans Verschuur heeft een punt.
Terug naar achterwiel aandrijving, meer vermogen, alstublieft de V6 van weleer herintroduceren, en weg met Fiat, GM, en ander rotzooi!!!
Eerste bolide:
Renault R4 '78

Vroeger:
145 TD '94
1300 Gt junior '68
156 jtd sw '03
75 2.0 TS '88

Nu:
156 jtd sw '03
33 1.5 I.E. '93

Toekomst:

Giulietta 116 2.0?

Vroeger:

Ducati Mostro 900 carbu
Ducati 1098

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: Column van Frans Verschuur over Alfa Romeo

vr mar 12, 2010 20:21

Mitsubishi sluit eind maart hun tuningbedrijf Ralliart.
Ze waren al een tijdje weg uit de rally sport althans als fabrikant.
Nu wordt dus ook het ondersteuningsbedrijf gesloten.
Dit zal ook consequentie's hebben voor de Evo modellen die met Ralliart ontwikkeld werden.

Dus na Honda en Subaru stelt ook Mitsubishi helemaal niks meer voor.
Maar Subaru en Mitsubishi maken tenminste nog STi's en EVO's. Hoewel die modellen tegenwoordig geen klap te maken hebben met WRC, zijn het (m.i.) begerenswaardige, sportieve auto's. Een Citroen C4 vind ik dat dan weer niet, terwijl dat een auto is die nu wél actief is in de eerder genoemde raceklasse.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Column van Frans Verschuur over Alfa Romeo

vr mar 12, 2010 23:31

seat heeft dan een sportief imago en blablabla, maar reed vd week in een exeo en dat is ook weer een van de vele auto's van de zakelijke markt...
sober, totaal niet sportief (en nee, een te kleine motor bedoel ik niet, maar gas respons, directheid in sturen, etc...)
dus seat slaat ook de plank mis

maar geef hem ook wel gelijk, alfa maakt auto's die er leuk uit zien maar het niet waar maken... Kwa degelijkheid en de uitstraling daarvan is wel wat verbeterd, maar daar moet je niet de nadruk op gaan leggen als een sportief merk. Elke alfist wil sportiviteit wat verder gaat als alleen het uiterlijk, een 8C kan de gemiddelde alfist alleen van dromen... Een goede sportieve opvolger van de 33 16V, 75 V6 en 155 Q4 zijn er nooit gekomen...

tja en wat moet je dan zeggen, ik ben ook zeker een alfist maar heb voorlopig ook geen alfa meer in mijn bezit (ja, 250 kleine wagentjes achter het glas) :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Column van Frans Verschuur over Alfa Romeo

vr mar 12, 2010 23:34

Frans Verschuur heeft een punt.
Terug naar achterwiel aandrijving, meer vermogen, alstublieft de V6 van weleer herintroduceren, en weg met Fiat, GM, en ander rotzooi!!!
ik denk dat het wat kortzichtig is, alfa kan niet zonder fiat (ja, wees nou reeel!) En juist fiat heeft hele leuke dingen ontwikkeld met kleine turbo motoren (alleen het duurt veel te lang voordat het op de markt komt...) Waar blijft bijvoorbeeld de biturbo V6 techniek en er werd 3 jaar geleden ook gemeld dat er een tri-turbo zou komen... Mij duurt het wachten te lang, koop een waanzinnige hobby auto en dan wordt de auto vd zaak maar een betaalbaar hok... (al was de Mito GTA uitgekomen had het wel eens heel anders kunenn zijn!!!)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Column van Frans Verschuur over Alfa Romeo

za mar 13, 2010 10:13

maar geef hem ook wel gelijk, alfa maakt auto's die er leuk uit zien maar het niet waar maken... Kwa degelijkheid en de uitstraling daarvan is wel wat verbeterd, maar daar moet je niet de nadruk op gaan leggen als een sportief merk. Elke alfist wil sportiviteit wat verder gaat als alleen het uiterlijk, een 8C kan de gemiddelde alfist alleen van dromen... Een goede sportieve opvolger van de 33 16V, 75 V6 en 155 Q4 zijn er nooit gekomen...
Je hebt op zich gelijk, maar ben ik nou de enige die sterk de indruk heeft dat Alfa juist hiermee op het moment hard bezig is?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”