Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo kan vijf keer zoveel verkopen

wo aug 18, 2010 17:32

Alfa onder VW is helemaal niets. Nu hebben ze ook al een groot plobleem. Een 1.4 TSI kan je in een Volkswagen, Audi, Seat of Skoda krijgen. Onderscheid zit alleen in design, gebruikte materialen, de prijs en de dealer.

Waarom zou ik nu nieuwe een BMW willen? Omdat de engineering die je in die auto aantreft nergens anders kan kopen en rijgenot een heel belangrijk item is bij die auto's. Dat is altijd de kracht geweest van Alfa. De combinatie van de motoren en onderstellen waren leuk en in het tijdsbeeld gewoon goed. Maar dat ligt al weer een jaar of 20 achter ons. En onderscheid in de motoren? En design? Ik weet het niet. Opel is zo'n beetje het merk dat het verst van mij afstaat. Massaproducten voor mensen die een goed alround voertuig zoeken maar geen boodschap hebben aan design en exotische of vooruitstrevende techniek.

Maar nu moet ik elke keer bij het aanzien van een Giulietta onwillekeruig aan een Astra denken. Qua design zit er aan de buitenkant écht geen wereld van verschil tussen. Achterkant zowat identiek en ik denk dat ik de voorkant wel mooier vind. Van de Astra dan. En ik vind Opels dus écht niks. Maar ook een Vectra is een nette auto. Legt het qua design af tegen de 159, maar qua motorisering doet die dat niet. ook de motoren vind je gewoon in andere FIAT producten terug. Dat heeft dus geen toegeveoegde waarde meer.

Het onderscheid is weg en komt ook onder geen enkel ander merk meer terug. Leer ermee leven en koester de oude karretjes. En welke plannen ze ook hebben, aan de oude ALfa klanten gaan ze toch geen geld verdienen, want die leven alleen op sentiment. Dus is het misschien toch wel verstandiger Opel rijders te trekken die het Alfa badge toch mooier vinden dan de Opel blitz.
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo kan vijf keer zoveel verkopen

wo aug 18, 2010 17:51

Roest is nog steeds een issue bij Alfa. Alfa staat juist bekend, ook uit het verleden, dat het sportieve, maar ook zeker luxe auto´s wist te bouwen. Een goede mix, zeg maar. Kijk naar de 164, de 90, de Berlina. In de tijd allemaal luxe en ruime auto´s met een sportieve inslag.

Wat er ook gebeuren gaat met Alfa Romeo, nieuwe auto´s zijn toch buiten mijn bereik. Ik blijf zelf wel bij de oude Alfa´s, zit het gevoel in dat je nooit weer terug krijgt in nieuwe Alfa´s...

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

RE: Alfa Romeo kan vijf keer zoveel verkopen

za aug 21, 2010 23:43

Als je Alfabreed 5 x zoveel wil verkopen heb je een aardige klus. Daarvoor is het programma nu echt veel te beperkt. Als je mee wil doen en wil groeien zal je ( nee ik hoef echt er geen) een SUV, een 166 vervanger als sedan en SW ( en dat kan met een 300C als grote zus ), een gewilde Spider en een 4 persoons cabrio, om maar wat te noemen, in je programma hebben. Zorg dan ook dat een Giulietta meedere varianten krijgt ( SW, 3 deurs en cabrio ).
Ze moeten ook eens met dikkere motoren komen dan er nu zijn, een vette eigen V6 benzina en een beul van een V6 diesel met 250+ pk's. Tot slot moet er gewoon een veel bredere linie automaten beschikbaar zijn. Dat wil de markt gewoon, de getallen bewijzen het. Met mij zijn velen die meer dan 20 jaar met een grote grijns Alfa gereden hebben, maar uitgeweken naar Audi, BMW etc. Kortom die hebben een gamma waar we tenslotte tegenop moeten boksen.

Voor NL ben ik droevig gestemd. Het dealercorps is dusdanig uitgedund en deels ondergebracht bij dealers waar je niet binnen wil lopen. Maar goed, ik ben vorige week naar de dichtstbijzijnde Alfa-dealer getogen. Haarlem heeft niks meer, ik bleek naar het Motorhuis in Velserbroek te moeten. Oh jee ik was er al bang voor, het bleek een Opel dealer te zijn. Niet treuren, die willen ook verkopen denk je dan. Binnengekomen,werd ik vriendelijk begroet door een dame achter de balie. In een hoek, in mijn optiek weggedrukt , een Mito, 159 en de nieuwe bella. Vervolgens druk in en om de auto bezig geweest, alle kleppen open etc. Zit er lekker uit, dat wordt de opvolger wel voor de 147 van mijn vrouw over een paar jaar. Maar in die 15 minuten is er geen verkopert langs geweest, er lopen er toch zo'n 3 rond, droevig. Wel alle tijd voor hun bekende klantjes blijkbaar, voor hun Crossa of andere bread and butter gebakjes. Maar geen seconde aandacht, ook niet iets van: ik kom zo bij u.... niets, ze zagen me niet eens. Ik heb pissig wat folders uit het rek getrokken en vertrok, om hier nooit meer terug te komen. Toen ik wegreed met mijn A6 leek het of de verkoper die buiten stond bij een treurig Corsa-stel spijt had geen aandacht te hebben gegeven. Te laat pummel, ik gaf een peut gas... Aan de overkant zit Koene notabene met een Fiat dealerschap, waarom zijn zij de dealer niet? Gasten die het autohart echt op de goede plek hebben zitten, zijn ook service-dealer geweest. Onbegrijpelijke zet van Alfa. Deze lui verkopen zonder enige twijfel 2 à 3 keer zoveel als de Opel overbuurman. Triest, dieptriest. Mijn zoontje van 10 begrijpt het nog beter dan het Motorhuis:" pap, willen ze hier geen Alfa verkopen.......................??"
Ik ben bang dat meer dan de helft van de huidige dealers die tot een (vreemde merken-) conglomeraat behoren niet de affiniteit hebben om ons rare Alfasnuiters aan te spreken ( figurlijk dan ). Met zulke inspiratieloze lui ga je in Nederland geen groei en liefhebbers kweken.
Ik wil die dealers die je kennen en trots op hun modellen zijn en van die monteurs met vegen op hun overall. Eerder zien ze mij niet meer terug.
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

RE: Alfa Romeo kan vijf keer zoveel verkopen

di aug 24, 2010 01:20

Alfa Romeo´s worden gebouwd voor de liefhebbers, maar die liefhebbers kopen liever voor het dagelijks vervoer een geweldige duitser en rijden ze voor de hobby zo nu en dan een klassieke Alfa. (logisch toch dat VAG Alfa wil overnemen)
Zodra Alfa met een nieuw model komt word deze gelijk met de grond gelijk gestampt, tsjah zo komen ze nooit aan die centen om weer echte Alfa´s te bouwen.... (ze zijn weer met achterwiel aandrijvers bezig)

Maar waarom dan wel een ander merk kopen? Geeft dit merk dan wel dat speciale gevoel? de 75 was destijds ook verreweg van perfect....toch?
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

Gebruikersavatar
jan-willem
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 16:45
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo kan vijf keer zoveel verkopen

wo aug 25, 2010 15:01


de 75 was destijds ook verreweg van perfect....toch?
Niet een alfa is perfect.........maar dat nemen de liefhebbers voor lief.

Ook de VAG producten zijn niet heilig, ook deze hebben hun nukken en storingen.......

We zullen zien....en afwachten.

JW
Non commettere errori tra la mia personalità e il mio atteggiamento .
La mia personalità è quello che sono , e la mia houdng dipende da chi sei .

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2231
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

Re: RE: Alfa Romeo kan vijf keer zoveel verkopen

wo aug 25, 2010 21:24

Voor NL ben ik droevig gestemd. Het dealercorps is dusdanig uitgedund en deels ondergebracht bij dealers waar je niet binnen wil lopen. Maar goed, ik ben vorige week naar de dichtstbijzijnde Alfa-dealer getogen. Haarlem heeft niks meer, ik bleek naar het Motorhuis in Velserbroek te moeten. Oh jee ik was er al bang voor, het bleek een Opel dealer te zijn. Niet treuren, die willen ook verkopen denk je dan. Binnengekomen,werd ik vriendelijk begroet door een dame achter de balie. In een hoek, in mijn optiek weggedrukt , een Mito, 159 en de nieuwe bella. Vervolgens druk in en om de auto bezig geweest, alle kleppen open etc. Zit er lekker uit, dat wordt de opvolger wel voor de 147 van mijn vrouw over een paar jaar. Maar in die 15 minuten is er geen verkopert langs geweest, er lopen er toch zo'n 3 rond, droevig. Wel alle tijd voor hun bekende klantjes blijkbaar, voor hun Crossa of andere bread and butter gebakjes. Maar geen seconde aandacht, ook niet iets van: ik kom zo bij u.... niets, ze zagen me niet eens. Ik heb pissig wat folders uit het rek getrokken en vertrok, om hier nooit meer terug te komen. Toen ik wegreed met mijn A6 leek het of de verkoper die buiten stond bij een treurig Corsa-stel spijt had geen aandacht te hebben gegeven. Te laat pummel, ik gaf een peut gas... Aan de overkant zit Koene notabene met een Fiat dealerschap, waarom zijn zij de dealer niet? Gasten die het autohart echt op de goede plek hebben zitten, zijn ook service-dealer geweest. Onbegrijpelijke zet van Alfa. Deze lui verkopen zonder enige twijfel 2 à 3 keer zoveel als de Opel overbuurman. Triest, dieptriest. Mijn zoontje van 10 begrijpt het nog beter dan het Motorhuis:" pap, willen ze hier geen Alfa verkopen.......................??"
Ik ben bang dat meer dan de helft van de huidige dealers die tot een (vreemde merken-) conglomeraat behoren niet de affiniteit hebben om ons rare Alfasnuiters aan te spreken ( figurlijk dan ). Met zulke inspiratieloze lui ga je in Nederland geen groei en liefhebbers kweken.
Ik wil die dealers die je kennen en trots op hun modellen zijn en van die monteurs met vegen op hun overall. Eerder zien ze mij niet meer terug.
Ik heb dezelfde ervaring bij het Motorhuis gehad...en er een mail over gestuurd naar Alfa/FGN. Geen reactie (natuurlijk).
De verkoper (1) is gepromoveerd van occassion verkoper, en zat een paar maanden geleden nog bij de mariniers, er is 1 (één) ervaren monteur, de rest moest nog even snel op cursus. Nee, daar gaat de GTA, de 75 noch de Spider heen. En mocht ik nog eens een baas treffen die me een auto aanbied komt die daar zeker niet vandaan. Ballen tent.

De goede uitzondering op deze regel is wat mij betreft trouwens nog steeds Vireo Purmerend. Die kennen mij bij naam en de GTA van binnen en buiten, hebben tijdens mijn wachten tijd voor een praatje (zonder andere klanten te negeren), de monteurs hebben vuile overals, iedereen hart voor de oude modellen (een van de verkopers rijdt 75) én voor de nieuwe...en hebben best lekkere automaten koffie. Nu alleen nog even zo'n filiaal in Haarlem.....
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Alfa Romeo kan vijf keer zoveel verkopen

ma aug 30, 2010 23:04

de leukste opmerking in deze discussies:
"alfa weer commercieel te maken"
:shock: weer? wat bedoel je? alfa is nooit commercieel geweest, altijd koppig, iets maken en zien hoe het verkoopt... (in a nutshell) :D
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

RE: Alfa Romeo kan vijf keer zoveel verkopen

vr sep 03, 2010 23:20

Het enige waar ik in deze discussie achter kan staan is dat het "vroegah" beter was qua design. Tegenwoordig is alles eenheidsworst maakt niet uit welk merk. Een BMW 2002 turbo liefhebber denkt hetzelfde als een Alfa liefhebber en vind een M3-5-6-7-8 ook niks. Een Ford escort liefhebber wil ook alleen zo'n oude met BDA blok en verafschuwd alles wat er nu uit de ford fabriek rolt. Er is maar een Audi Quatro en dat is de OER-quatro. Denk je ooit een Lancia Delta Integrale liefehbber in een nieuwe Lancia tegen te komen? Though chance m8. Een kadet GSI liefhebber zul je niet gauw in een nieuwe Astra zien. Net zoals een Giulia/Super liefhebber een 155/156 niks vind. Tuurlijk zijn er uitzonderingen maar maak je alstublieft meer druk om de Alfa die je hebt als de Alfa van de toekomst. Alles is pure emotie en daar is niks mis mee maar daar heeft de fabrikant werkelijk totale scheit aan. Liefhebbers zien alleen wat ze willen zien. Wees blij met je "oude" alfa die je lief hebt en verzorgd. Dat kan nog weleens je oude dag voorziening zijn als Alfa Romeo ophoud te bestaan want dan word je "oude" "Echte" alfa alleen maar meer geld waard voor die verdwaalde liefhebber die het het nageslacht gunt eens een echte wagen met apart design en karakter op neerlands wegen te zien rijden.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”