Denk dat je beter in je 33 kan blijven rijden, want die tijden zijn echt geweest helaasklein, licht, pittig, compromisloosHet missen van "Alfa-identiteit". Kan iemand mij uitleggen wat daarmee bedoeld word ?
Leo.
Denk dat je beter in je 33 kan blijven rijden, want die tijden zijn echt geweest helaasklein, licht, pittig, compromisloosHet missen van "Alfa-identiteit". Kan iemand mij uitleggen wat daarmee bedoeld word ?
Leo.
Wou je een Alfetta, 90, 75 of 164 klein en licht noemen?klein, licht, pittig, compromisloosHet missen van "Alfa-identiteit". Kan iemand mij uitleggen wat daarmee bedoeld word ?
Leo.
Of een RLSS of een 8C 2900 of een 6C 2500 of....Wou je een Alfetta, 90, 75 of 164 klein en licht noemen?klein, licht, pittig, compromisloosHet missen van "Alfa-identiteit". Kan iemand mij uitleggen wat daarmee bedoeld word ?
Leo.
exact Ik geloof dat Hans gewoon hoopte op een nieuwe 33, maar zoals al gezegd werd, die tijden zijn (helaas) voorbij.Of een RLSS of een 8C 2900 of een 6C 2500 of....Wou je een Alfetta, 90, 75 of 164 klein en licht noemen?klein, licht, pittig, compromisloos
daar heb je wel een punt...Tja hoeveel Alfa moet deze Alfa zijn dan?
Sterker nog, wanneer is een Alfa een Alfa?
Na de Giulia kwam de Alfetta (volgens mensen hier toch een echte Alfa) maar waarin moest men de Alfetta herkennen als een echte Alfa?
Puur alleen het blok?
Zo kan ik nog tig voorbeelden noemen.
De Lancia Delta als voorbeeld noemen lijkt me ook niet zo handig, want (ik vind het een aardige auto) hoeveel zijn er tot nu toe verkocht?
Zie dit model iig als een stuk commercieeler eerlijk gezegd!
shit, je hebt me doorexact Ik geloof dat Hans gewoon hoopte op een nieuwe 33, maar zoals al gezegd werd, die tijden zijn (helaas) voorbij.
Als een ontwerp meteen mooi gevonden wordt gaat het waarschijnlijk ook weer snel vervelen. Liever een ontwerp waar je eerst aan moet wennen, dat karakter heeft.we moeten gewoon even wennen aan dit design (herrinner je de 166 nog met zijn "lelijk kleine lichtjes? er zijn hier genoeg die die nu mooi vinden. mij incluis
Helemaal eens, Hans.Als een ontwerp meteen mooi gevonden wordt gaat het waarschijnlijk ook weer snel vervelen. Liever een ontwerp waar je eerst aan moet wennen, dat karakter heeft.we moeten gewoon even wennen aan dit design (herrinner je de 166 nog met zijn "lelijk kleine lichtjes? er zijn hier genoeg die die nu mooi vinden. mij incluis
Of ik de Milano ooit 'mooi' ga vinden, ik weet het niet. De verhoudingen zijn teveel gedicteerd door windtunnel, NCAP-sterren etc. Voor mijn begrippen hoort een auto er niet zo uit te zien met z'n overmaatse neus en platliggende voorruit. Ik heb sowieso weinig op met het moderne spul met grilles als een walvisbek, koplampen die voor 80% uit loos plastic bestaan en andere het-is-niet-wat-het-lijkt ornamenten. De Mito mooi? Nee nog steeds niet. Tussen al die nog-steeds-niet-designs van andere merken vind ik 'm evenwel geen slecht figuur slaan.
Met een karakter ontwerp loop je risico's: voor de één stralen Lancia's eigenzinnige klasse uit, voor vele anderen zijn ze spuuglelijk.
En dat is de spijker op z'n kop!Een Alfa van nu kun je toch niet vergelijken met een Alfa van een jaar of 20, 30 geleden? Tegenwoordig stelt men veel meer eisen aan een auto wat betreft luxe, comfort, kwaliteit, ruimte, veiligheid en rij-eigenschappen. Als je daar als automerk niet in meegaat, verkoop je niet veel auto's meer. Dan zijn er ook nog de veel strengere eisen wat betreft veiligheid en milieu, dingen die nageleefd moeten worden. Daar komt nog bij dat de productie zo goedkoop mogelijk moet, voor kleine automerken is het tegenwoordig niet meer mogelijk eigen motoren en bodemplaten te ontwikkelen. Dit hele eisenpakket heeft er wel voor gezorgd dat automerken meer naar elkaar toegegroeid zijn en de verschillen onderling minder groot zijn dan eerder. Alfa heeft zo'n beetje de mooiste klassiekers en youngtimers van alle automerken, maar dergelijke wagens zullen nooit meer gemaakt worden, en daar moet je je gewoon bij neerleggen.
Als ik in de markt was voor een auto in de prijsklasse van de Milano, en ik moest kiezen tussen deze en de nieuwe astra dan zou ik op uiterlijk alleen 100% voor de Astra gaan, zo lelijk vind ik deze Milano.
En de mensen die mij goed kennen, weten dat je mij niet levend in een Opel krijgt. Maar qua lijnenspel klopt er gewoon niks aan deze Alfa. Ze hadden nog beter de Fiat Bravo kunnen pakken en daar simpelweg alfa logo's op kunnen plakken,
dan had het er tenminste nog redelijk uitgezien.
Ik vrees dat deze Alfa dan ook een nog grotere flop gaat worden als de Mito, al zou het natuurlijk prachtig zijn als ik ongelijk heb, maar dan zal dit wel de eerste alfa zijn die ik niet nakijk als er eentje langsrijd op straat.
in vergelijking met een bmw 5 serie, ford sierra e.d. wel toch?Wou je een Alfetta, 90, 75 of 164 klein en licht noemen?klein, licht, pittig, compromisloosHet missen van "Alfa-identiteit". Kan iemand mij uitleggen wat daarmee bedoeld word ?
Leo.