Pagina 12 van 18

RE: Het Alfa Spider topic (58 stuks)

Geplaatst: di feb 22, 2011 20:45
door Zaagauto
Hmz...

Belgie...

Onbekend Alfa prototype...

Niet helemaal kloppend chassisnummer....

Mysterie....

Weet je zeker dat het geen TZ is?

:wink:

Re: RE: Het Alfa Spider topic (58 stuks)

Geplaatst: di feb 22, 2011 23:10
door alfaromeocars
Hmz...

Belgie...

Onbekend Alfa prototype...

Niet helemaal kloppend chassisnummer....

Mysterie....

Weet je zeker dat het geen TZ is?

:wink:
Ooit in een schuur gestaan en gevonden door ... ( opletten voor een proces ;-) )

RE: Het Alfa Spider topic (58 stuks)

Geplaatst: di feb 22, 2011 23:19
door Zaagauto
Oooooooooooooooooooooooooochyt!

RE: Het Alfa Spider topic (58 stuks)

Geplaatst: wo feb 23, 2011 03:41
door Dirrik
Morgen zal ik een foto van mijn Spider toevoegen!

RE: Het Alfa Spider topic (58 stuks)

Geplaatst: vr feb 25, 2011 17:02
door De Block
Zag hem er nog niet tussen: '89 1600

Afbeelding

RE: Het Alfa Spider topic (58 stuks)

Geplaatst: wo mar 02, 2011 08:30
door walfa
En de foto's van onze Spider. Zijn foto's van de verkoopsite en tijdens de proefrit. Ik zal binnenkort wat recentere foto's plaatsen.
Maar alvast een voorproefje:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RE: Het Alfa Spider topic (58 stuks)

Geplaatst: do apr 28, 2011 12:53
door marco-75
Ik er ook maar bij.
1985 2000 Aerodynamica.
Afbeelding

RE: Het Alfa Spider topic (58 stuks)

Geplaatst: do apr 28, 2011 13:02
door erwingta
Hierbij de mijne:

Een 1964 Giulia Spider, vorig jaar gekocht in GB, van origine een Californie auto met slechts 53000 mijl op de teller.
70% nog originele lak, nooit aan gelast!
Uiteraard wel gebruiksporen, maar zo heb ik ze het liefst.
Wel een 130/135pk 1750 onder de kap met langere overbrenging en handlingkit..
Tja wie zou ik zijn om met een standaard exemplaar te gaan rijden :lol:

Afbeelding

Edit: op NL kenteken:

Afbeelding

RE: Het Alfa Spider topic (60 stuks)

Geplaatst: ma mei 02, 2011 21:43
door alfaromeocars
En ook deze 2 beauty's staan erbij in het lijstje

RE: Het Alfa Spider topic (58 stuks)

Geplaatst: vr mei 06, 2011 12:00
door Elentinos
Ik mag mij vanaf vorige week ook Spider-eigenaar noemen: een 1300 Junior uit 1977

Afbeelding

RE: Het Alfa Spider topic (58 stuks)

Geplaatst: di mei 10, 2011 00:00
door Sandor Molmans
Hierbij de mijne

Spider 2000 veloce
- Bouwjaar 1976
- Op kenteken gezet in 1977
- Geleverd aan een ARdealer in Belgiƫ
- Ik heb de spider in Nederland geimporteerd zo'n 12jr geleden.
- Originele kleur is grijs metallic
- Kleur waar in ik de auto gekocht had was Koper/Aubergine (nou ja moeilijk te omschrijven). Geen originele Alfa kleur
- Huidige kleur Alfa Rosso
- Bijna klaar met de restauratie. :D

Afbeelding

Grt,

Sandor Molmans

RE: Het Alfa Spider topic (62 stuks)

Geplaatst: di mei 10, 2011 09:03
door alfaromeocars
De eerste 1300 Junior is toegevoegd alsook het project van Sandor.

Waar blijven al de Giulia en Giulietta modellen? :-)

RE: Het Alfa Spider topic Nieuwe foto's ;-)

Geplaatst: do jun 02, 2011 21:58
door Fransinge
Hallo allemaal,

mijn naam is Frans uit Dordrecht en samen met mijn vrouw Inge heb ik sinds afgelopen vrijdag een heerlijke Spider QV uit 1987 opgehaald uit Den Haag.

Gewapend met , dacht ik, alle benodigde info over de zwakke plekken van dit type, de auto geinspecteerd en een proefrit gemaakt.

De eerste indruk was best goed, geen verrotte vloeren, een ongebruikt reservewiel met daaronder nul roest, motor liep netjes zonder bijgeluiden, bakje schakelde heel aardig als je het de tijd gaf, bekleding en kap waren heel en het zaakje stond ook best netje in de lak (duidelijk overgespoten maar toch) knap op de bandjes....mwoah, we doen het !

Dus......na het gebruikelijke afdingen met knikkende knieen (toch altijd spannend weer) naar het dichtstbijzijnde postkantoor en de reis achter de hybride aan naar Dordrecht werd aangevangen.

Al na enige kilometers meldde de tweede versnelling zit met een venijnige knars bij terugschakelen voor een rotonde, de electrische spiegels maakten wel klik maar geen draaigeluiden en na een korte inhaal actie waarbij ik van 140 naar 100 km/u het gas losliet was er een behoorlijke blauwe walm te zien en te ruiken, oei, toch met de kleppen van verliefdheid de verkeerde keuze gemaakt ?

Auto reed best aardig, geen rare bijgeluiden uit de ophanging, remmen deed ze in een rechte lijn, het stuurtje staat niet helemaal recht maar dat de wagen moest worden uitgelijnd was netjes verteld en ook vermeld op de laatste van een aanzienlijke stapel garagerekeningen dus dat viel dan weer mee.

Eenmaal thuis de auto nog eens goed bekeken en oh,oh, heel leuk zulke spoilers maar je kan er ook nare dingen achter verstoppen, blijkt nu dan toch dat er aan beide kanten onder het voorscherm 10 cm van de kokerbalk het tijdelijke voor het eeuwige verwisseld heeft.

Te bedenken dat ik twee prachtige motorfietsen en een radio-bestuurde helicopter verkocht heb om dit autootje te kunnen kopen voelde ik het bloed al naar m'n hoofd stijgen van schaamte, hoe heb ik dit toch kunnen missen ? , natuurlijk doet een proefrit van 15 minuten door de stad bepaalde dingen niet verraden en een optische inspectie in een schemerige garage is ook niet optimaal (het verzoek om de wagen bij de garage waar ze onderhouden is op de brug te zetten was vooraf wel ingewilligd maar de garagehouder had het te druk....hm, wel wat toevallig)

Anyways, het ding is nu toch van ons en we gaan er voor, een bezoekje inclusief kleine oliebeurt bij Jan Steutel gaf gelukkig wat opluchting, de reus wist vanachter de eveneens reusachtige snor te melden dat het voor het betaalde geld absoluut geen miskoop is en de boel functioneert zoals het hoort.

Kennelijk moet ik opnieuw leren schakelen denk ik want Jan roerde tijdens een beoordelingrit lustig door de tandwielen inclusief die van de tweede zonder een enkel kraakje.

Inmiddels heb ik de schakelaar van de spiegels uit elkaar gehad en na wat puzzelen weer netjes schoon in elkaar gefreubeld, en ja hoor, de spiegels doen het, helaas klapt de rechter net iets te ver terug in de nulstand zodat ook de uiterste stand van het motortje met luid geklik aangeeft dat de grens bereikt is en ik toch net niets zie ...... weer een klusje erbij.

De auto ruikt tijdens het rijden ook behoorlijk naar uitlaatgas en ik vermoed dat dat komt door de scheur die er in spruitstuk 1-4 zit, de carburateur-rubbers zijn helaas ook half vergaan.

Nadere bestudering van alle rekeningen leert dat de auto 8 jaar stil heeft gestaan dus die oliebeurt was ze wel aan toe, meteen ook diff en bak laten meenemen, uitlijning is gedaan en na een zeer grondige was en poetsbeurt hebben we er volgens mij een heel leuke auto aan.

De dorpeltjes, het spruitstuk en de aanzuigrubbers wil ik wel zsm verholpen/vervangen hebben, zo ben ik nou eenmaal en ook degene die van mij de motoren hebben gekocht kunnen er van op aan dat alles in orde is tot in perfectie.

Wat me eigenlijk echt heeft verbaasd is dat iemand een auto zo kan verwaarlozen, er is stevig in gerookt, alle vloerbedekking is vuil en je wil niet weten wat we allemaal uit de naden van de stoelen en tussen de kiertjes van het dashboard uit hebben gepeuterd.

De geur begint er aardig uit te trekken en na twee keer cleanen en waxen, eindeloos febreze te hebben gesprayed begint de mist wat op de trekken en de auto naar onze hand te staan

Tot zover maar even, ik heb een hoop vragen maar vertrouw op de alom aanwezige kennis en ervaring op dit forum en hoop daar uitgebreid gebruik van te maken de komende jaren.

Groeten,

Frans en Ingrid

Afbeelding

Afbeelding

RE: Het Alfa Spider topic (62 stuks)

Geplaatst: vr aug 12, 2011 11:26
door davealfa
Afbeelding

nu nog een beetje zon voor de foto met de kap eraf.. 1990 U9 lijstje na de aankoop:

-Aandrijfas heeft beetje speling
-Diff lekt olie, nieuwe keringen moeten erin
-Gaspedaal klemde is nu verholpen
-Plekje beginnend roest in de wielkast
-Plekje op achterscherm bij de hardtopmount moet een keertje herspoten worden maar niet dringend
-Links voor bij de chrome lijst van de voorruit zit een klein bubbeltje.
-Is een duitse import dus die had al een kat welke er niet al te lang meer meegaat (weet iemand overigens vanaf wanneer in NL u9 met kat werd geleverd?)
Verder heeft de auto de kritische blik van de monteur doorstaan en is het wachten op een zonnetje om het sportuitlaatje nog eens te laten brullen...

RE: Het Alfa Spider topic (62 stuks)

Geplaatst: vr aug 12, 2011 14:02
door Erwin83
Kleine correctie: in de openingspost staat mijn Spider als '92, dat moet natuurlijk '99 zijn.
Inmiddels trouwens 18" Sienna's gemonteerd:
Afbeelding