Deltona je moet bij Alfa gaan werken.
Je praat alles recht wat krom is.
Ik ken gesn 2e autofabrikant die er zon puinhoop van maakt als Alfa of het moet Lancia zijn.
Laatst de verkoopcijfers gezien, daar wordt je per direct depri van.
Wat heeft Alfa de laatste jaren nu werkelijk goed gedaan?
Ooit was ons geliefde merk een mooi sportief merk, nu kunnen we alleen op
historie teren....
Plannen zijn er genoeg maar zo jammer dat er in de praktijk zelden iets van uit komt.
BMW vaart er wel bij, serieus iedereen die ik ken en eerder Alfa dagelijks reden zitten in een propellor
inmiddels en die meren echt niet 1,2,3 terug!

Ik praat helemaal niks recht wat krom is. Dan lees je niet goed, volgens mij ben ik vrij feitelijk. Ik geef nergens aan dat het bij Alfa zo fantastisch gaat en dat het op het moment zo'n geweldig merk is etc.
En ooit was ons geliefde merk zo'n sportief merk: ja, je bedoelt in de jaren twintig en dertig van de vorige eeuw, of in de jaren zestig en zeventig. Het Alfa van de jaren 20/30 was ook niet hetzelfde als dat in de jaren 60/70. De wereld verandert, zie ook Porsche, auto's zijn bovendien zwaarder geworden door veiligheidseisen, meer elektronica etc, de auto is veel meer massaproduct geworden sinds de tijden dat jij Alfa nog als echt Alfa beschouwd.
Nogmaals Alfa heeft veel fouten gemaakt en is nauwelijks nog concurrent van bv. BMW. Maar vergelijk het eens met de Franse merken, Opel, Ford, de Japanse merken, hebben die zulke geweldige auto's ?
En bovendien is BMW zo sportief dan ? Waar zijn de 6 in-lijns gebleven ? En de X1, X3, X5, 5 GT, de nieuwe 6 serie en de M5 die meer dan 2 ton wegen, al die 114/116/118's, 316/318/320's, zijn die sportief ? Als ze zo sportief zijn waarom maakt BMW dan zo weinig tot geen gebruik van lichtgewicht materialen (zoals VAG en Jaguar dat bv.wel doen) ? BMW zou hierin voorop in moeten lopen als ze daadwerkelijk zo sportief zijn en het merk is dat Freude Am Fahren als slogan heeft.
Vorig jaar nog in de nieuwe 116i gereden, ik dacht vooraf nog, goh nou mag ik in een echte BMW gaan rijden met heuse achterwielaandrijving, met een premium interieur (not) en premium optieprijzen (dat dan weer wel), om van het premium design nog maar te zwijgen. Ik was niet onder de indruk. Tuurlijk, prima auto in z'n klasse maar om nou te zeggen voor mij niks anders meer, nee absoluut niet. Tenzij je in de klasse 5 serie en hoger winkelt anders hoeft er voor mij geen propeller auf die Haube.