Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

do okt 11, 2012 14:14

Wat is er dan op tegen om niet-levensvatbare merken af te laten sterven?

Ik denk dat de consensus toch wel is dat Alfa het in z'n huidige vorm bar slecht doet... we zijn massaal niet bereid ze te kopen... dan missen we er toch ook weinig aan als ze niet meer geproduceerd worden?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Deltona
Member
Member

Re: RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

do okt 11, 2012 14:22

En hoeveel concurrentie had die Porsche 964 in de jaren 1988 t/m 1992 ? en in welke landen werd deze allemaal verkocht ? :roll:
Genoeg... voor het geld van een 964 had je keus genoeg... da's het leuke van het budget hebben om zo'n auto te kunnen kopen... maar blijkbaar sprak het concept genoeg mensen aan...

En ja, Porsche (heeft dat niet iets met VAG te maken?) doet het gewoon goed... hoegenaamd alles klopt... van de techniek tot de marketing en distributie....
Nu klopt bij Porsche alles ja, al is Porsche nu wel onderdeel van VAG en hadden ze dat bij Porsche liever andersom gezien. Dus ook bij Porsche gat niet altijd alles naar wens.

En trouwens in de tijd van de 964 ging het Porsche ook niet zo ok, sterker de 964 is voortgekomen uit armoede. Net als de 993 erna. Er was eigenlijk geen geld om een heel nieuwe model te ontwikkelen, ze waren op sterven na dood. Volgens mij wilde de Porsche directie destijds ook af van de 911.

En dat het nu zo goed gaat is dankzij de verkopen van Cayenne's en Panamera's. Pas geleden nog wat verkoopstatistieken gezien waarbij de 911 nog maar voor zo'n 15 a 20% van de totale Porsche verkopen zorgt. Kortom Porsche doet het vooral goed door de verkoop van non-Porsches.
In bezit:
Alfa Romeo 159 2.2 jts Distinctive

Gehad:
Alfa Romeo 147 1.6 Veloce Distinctive

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

do okt 11, 2012 14:26

Ik denk dat de consensus toch wel is dat Alfa het in z'n huidige vorm bar slecht doet... we zijn massaal niet bereid ze te kopen... dan missen we er toch ook weinig aan als ze niet meer geproduceerd worden?
Alfa is nooit een volumemerk geweest. Het grote probleem is dat je dat in deze tijd wel moet zijn om een beetje te kunnen overleven.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Deltona
Member
Member

do okt 11, 2012 14:28

Ik denk dat ze wel levensvatbaar zijn, ik bedoel van de 147/156 generatie zijn heel wat auto's verkocht. Bovendien met de modellen die eraan zitten te komen, zoals de nieuwe Guilia, de 4c, de nieuwe Spider (in samenwerking met Mazda), de nieuwe 166 (in samenwerking met Maserati) en de huidige modellen Mito en Quilietta staat er toch een aardige gamma. En de partners waarmee voorgaand modellen samen worden ontwikkelt, Maserati en Mazda dus, zijn wat mij betreft goed gekozen.

En als je Alfa laat afsterven , dan is het ook de doodsteek voor Lancia en wellicht ook Fiat. Die missen dan schaalgrootte.
In bezit:

Gehad:

erwingta
Advanced Member
Advanced Member

do okt 11, 2012 14:36

Deltona je moet bij Alfa gaan werken.
Je praat alles recht wat krom is.
Ik ken gesn 2e autofabrikant die er zon puinhoop van maakt als Alfa of het moet
Lancia zijn.
Laatst de verkoopcijfers gezien, daar wordt je per direct depri van.
Wat heeft Alfa de laatste jaren nu werkelijk goed gedaan?
Ooit was ons geliefde merk een mooi sportief merk, nu kunnen we alleen op
historie teren.... :cry:
Plannen zijn er genoeg maar zo jammer dat er in de praktijk zelden iets van uit komt.
BMW vaart er wel bij, serieus iedereen die ik ken en eerder Alfa dagelijks reden zitten in een propellor
inmiddels en die meren echt niet 1,2,3 terug! ;-)
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Deltona
Member
Member

do okt 11, 2012 17:34

Deltona je moet bij Alfa gaan werken.
Je praat alles recht wat krom is.

Ik ken gesn 2e autofabrikant die er zon puinhoop van maakt als Alfa of het moet Lancia zijn.

Laatst de verkoopcijfers gezien, daar wordt je per direct depri van.
Wat heeft Alfa de laatste jaren nu werkelijk goed gedaan?
Ooit was ons geliefde merk een mooi sportief merk, nu kunnen we alleen op
historie teren.... :cry:
Plannen zijn er genoeg maar zo jammer dat er in de praktijk zelden iets van uit komt.
BMW vaart er wel bij, serieus iedereen die ik ken en eerder Alfa dagelijks reden zitten in een propellor
inmiddels en die meren echt niet 1,2,3 terug! ;-)
Ik praat helemaal niks recht wat krom is. Dan lees je niet goed, volgens mij ben ik vrij feitelijk. Ik geef nergens aan dat het bij Alfa zo fantastisch gaat en dat het op het moment zo'n geweldig merk is etc.

En ooit was ons geliefde merk zo'n sportief merk: ja, je bedoelt in de jaren twintig en dertig van de vorige eeuw, of in de jaren zestig en zeventig. Het Alfa van de jaren 20/30 was ook niet hetzelfde als dat in de jaren 60/70. De wereld verandert, zie ook Porsche, auto's zijn bovendien zwaarder geworden door veiligheidseisen, meer elektronica etc, de auto is veel meer massaproduct geworden sinds de tijden dat jij Alfa nog als echt Alfa beschouwd.

Nogmaals Alfa heeft veel fouten gemaakt en is nauwelijks nog concurrent van bv. BMW. Maar vergelijk het eens met de Franse merken, Opel, Ford, de Japanse merken, hebben die zulke geweldige auto's ?

En bovendien is BMW zo sportief dan ? Waar zijn de 6 in-lijns gebleven ? En de X1, X3, X5, 5 GT, de nieuwe 6 serie en de M5 die meer dan 2 ton wegen, al die 114/116/118's, 316/318/320's, zijn die sportief ? Als ze zo sportief zijn waarom maakt BMW dan zo weinig tot geen gebruik van lichtgewicht materialen (zoals VAG en Jaguar dat bv.wel doen) ? BMW zou hierin voorop in moeten lopen als ze daadwerkelijk zo sportief zijn en het merk is dat Freude Am Fahren als slogan heeft.

Vorig jaar nog in de nieuwe 116i gereden, ik dacht vooraf nog, goh nou mag ik in een echte BMW gaan rijden met heuse achterwielaandrijving, met een premium interieur (not) en premium optieprijzen (dat dan weer wel), om van het premium design nog maar te zwijgen. Ik was niet onder de indruk. Tuurlijk, prima auto in z'n klasse maar om nou te zeggen voor mij niks anders meer, nee absoluut niet. Tenzij je in de klasse 5 serie en hoger winkelt anders hoeft er voor mij geen propeller auf die Haube.
In bezit:

Gehad:

erwingta
Advanced Member
Advanced Member

do okt 11, 2012 19:02

BMW is waardeloos, verkoopt alleen 100x zoveel als Alfa.
Vind je jouw 159 met motori di Opel zo geweldig dan?
Met alle respect, als VW Alfa niet koopt is er binnen 10jaar geen Alfa meer....

erwingta
Advanced Member
Advanced Member

do okt 11, 2012 19:04

Je haalt er mijns inziens veel te veel onbelangrijke feiten bij....
:wink:

Roebar
Guru
Guru

do okt 11, 2012 19:24

Erwin.......Merkenblind heet dat......Geeft niet hebben we allemaal achter moeten komen.
Feit is dat ik nu al 2 jaar (na 20 jaar Alfa gereden te hebben daily) een propellor auf die haube habbe en 0.0 % gezeik heb gehad,het reguliere onderhoud thats all..........
geen rammeltje geen piepje niets,,,,,,,,Wel heb ik voor de leuk een jaren 70 Alfa,en die doet op het moment best zeer in de portomoNEE maar als ik niet wil rijden dan blijft hij lekker staan...

Mij lijkt het dat VW veel meer dollars heeft om in Alfa te steken dan FIAT,en wat is het verschil dan tussen een naar Alfa's hand gezette GM motor of een naar Alfa's hand gezette VW motor??
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Deltona
Member
Member

do okt 11, 2012 19:46

Ik weet niet waar jij leest dat BMW waardeloos is. Misschien moet je eens denken aan een cursusje begrijpend lezen, maar begin eerst eens met de betekenis van het woord nuance op te zoeken. :wink:

En nee ik vind mijn 159 niet geweldig, wel een aardige auto. Meer niet .

En denk jij dat elke schroef van jouw BMW door de Übermenschen van BMW zijn gemaakt ? :wink:
In bezit:

Gehad:

Deltona
Member
Member

do okt 11, 2012 19:50

Erwin.......Merkenblind heet dat......Geeft niet hebben we allemaal achter moeten komen.
Feit is dat ik nu al 2 jaar (na 20 jaar Alfa gereden te hebben daily) een propellor auf die haube habbe en 0.0 % gezeik heb gehad,het reguliere onderhoud thats all..........
geen rammeltje geen piepje niets,,,,,,,,Wel heb ik voor de leuk een jaren 70 Alfa,en die doet op het moment best zeer in de portomoNEE maar als ik niet wil rijden dan blijft hij lekker staan...

Mij lijkt het dat VW veel meer dollars heeft om in Alfa te steken dan FIAT,en wat is het verschil dan tussen een naar Alfa's hand gezette GM motor of een naar Alfa's hand gezette VW motor??
Wat betreft het laatste: Het verschil is dat VAG in jouw beschreven geval eigenaar is van Alfa en GM geen eigenaar van Alfa is geweest.

En merkblind, nee zeker niet. Maar ik hou wel van een beetje diversiteit.
In bezit:

Gehad:

erwingta
Advanced Member
Advanced Member

do okt 11, 2012 20:10

Als laatste dan maar:

"En bovendien is BMW zo sportief dan ? Waar zijn de 6 in-lijns gebleven ? En de X1, X3, X5, 5 GT, de nieuwe 6 serie en de M5 die meer dan 2 ton wegen, al die 114/116/118's, 316/318/320's, zijn die sportief ? Als ze zo sportief zijn waarom maakt BMW dan zo weinig tot geen gebruik van lichtgewicht materialen (zoals VAG en Jaguar dat bv.wel doen) ? BMW zou hierin voorop in moeten lopen als ze daadwerkelijk zo sportief zijn en het merk is dat Freude Am Fahren als slogan heeft."

Ik geloof niet dat BMW degene is met problemen.....

Grappig een M5 niet sportief vinden omdat hij zwaar is terwijl de sterkste Alfa 200pk levert! :lol:
Maargoed ik zit hier niet op Alfa zwart te maken, maar verbaas me over je positiviteit!
Zelfs in Italie lijkt men niet meer in de Italiaanse auto industrie te geloven, Duits voert er de boventoon! (al jaaaren)

hanalfa
Advanced Member
Advanced Member

vr okt 12, 2012 08:42

Alles ten spijt,. Alfa Romeo zal altijd Alfa Romeo blijven, de tijd dat VW er hun Grill / Embleem opschroeft ,...dat zal nooit gebeuren,!!!

Heb ook ooit een uitstapje gemaakt,. Belgische Melk Wagen maar wel een 323 I ,...1982 ,....ja dat type met die 2 ,. "pijpjes"

Was geen straf om ermee te rijden,. todat mijn zusje met maar 2 maanden haar rijbewijs hem plat reed,.. het heeft zo moeten zijn, denk ik nog steeds,.!!

Alfa Romeo,. ooit in een vroeg stadium mee kennis gemaakt,..Laat het nooit meer los,.!!!
Ciao Han,

Alfa Romeo 166 2.5 V6
Alfa Romeo Spider 3.0 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo
Alfa Romeo 164 2.0 TS
Alfa Romeo 90 2.5 V6 QO
Alfa Romeo 33 1.4 IE SW
Lancia HPE 2.0 IE Executive

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

vr okt 12, 2012 10:42

Hoe kun je in deze tijd in godsnaam het merk Alfa Romeo blijven promoten. Wat komt er uit de fabrieken rollen? Een dure Punto (MIto) en een Giulietta (met een G ipv Q). Best een leuke auto. De Giulia; wanneer komt die ook al weer? De 4C; weer zo'n duur project die niet in massa gekocht gaat worden. De Spider? Ook al weer uit gesteld... Oh wat ziet de toekomst er toch mooi uit...

Ik dacht ook altijd merkentrouw te moeten blijven aan Alfa Romeo, maar de 146 JTD kon wel eens de laatste zijn als dagelijks vervoer. Het is best een goede en fijne auto, maar vergelijk het eens met een (daar is ie weer) BMW van dezelfde leeftijd. Is duurder, maar ook zeker terecht. Het is gewoon kwaliteit! Hoef je geen nieuwe bodemplaat onder te lassen omdat het verrot is. Als je wat kunststof kapjes weg haalt, breekt het niet gelijk af... Dat soort dingen. En dan rijdt zo'n BMW ook gewoon erg goed! Een BMW 116 moet je vergelijken met een Giulietta bijv. Dan merk je het verschil echt wel. Ik blijf de Alfa's wel mooi vinden, maar technisch heeft het totaal geen eigen identiteit meer. Jammer maar helaas.

Het komt gewoon niet meer goed met Alfa Romeo; niet onder FIAT en ook onder VW zal het lastig zijn. Maar daar zijn ze wel vasthoudender om iets te laten slagen.

Ach ja. Een Opel motor in een Alfa is te verdedigen omdat GM geen eigenaar is geweest van AR. :roll:

En gelukkig heb ik de 33 nog. Hier kan ik altijd nog plezier aan beleven!

Alfa Romeo zal idd altijd blijven voortleven; in de harten van de liefhebbers :lol:

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Trenta3
Guru
Guru

vr okt 12, 2012 11:55

Een 146 vergelijken met een 3-serie van bmw.... :roll: :? Zijn dat dan concurrenten van elkaar? :shock:
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”